Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW 530D e60 2004 Tapasztalatok?

BMW 530D e60 2004 Tapasztalatok?

Figyelt kérdés

Autóvásárlás előtt állok, és nagyon tetszik az e60. De az anyagiakkal nem vagyok tisztába, ezért fordulnék most olyan emberekhez, akiknek volt, vagy most is van e60.


Átlagolva havi 100-150e forintot tudnék az autóra szánni. És ebbe nincs benne a tankolás. Tudom én, hogy ilyen idős autónál kilehet fogni jót is, rosszat is. A valóságra lennék kíváncsi, hogy ha én azt akarom, hogy megkapjon mindent az autó, akkor bírható e ezzel a kerettel?


Pár adat, ha esetleg számít: Autómata, kb 300e km, illetve a konkrét kiszemelt példány teljesítménynövelt. Vételár: 2,5-3mil.


Ha netán valaki jártas ezügyben... Az e60 és 330D e46 között vacilálok. Evidens, hogy olcsóbb a fentartása valamivel az e46-nak, de halvány lila gőzöm nincs, hogy mennyivel. Ennek is megadnék mindent, ami kell neki, nem csak a kötelezőket. Vételár: 2mil környéke. Ezek alapján, ki mit ajánl a korábban említett keretből? Igen, biztos jobban kijövök az e46-ból, de a kérdés, hogy mennyire, hisz a cél, hogy jobbat tudjak venni.


Ha lehet, tapasztalt emberek válaszait várom. A válaszok előre is köszönöm!



2023. okt. 31. 14:48
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
70%
Egy 19 éves, öreg, automataváltós, túlhajtott (valószínűlg visszatekert) BMW, belepiszkálva (teljesítmánynövelt) rejthet valami csapdát? Szerintem nem. Vagy de? Hahaha. Ismered a majom-banán példát? Az tartson majmot, aki meg tudja neki venni a banánt. Az öreg bömösök igen sok banánt be tudnak falni. Akinek az érvei között előfordul a "fenntartási költség" kifejezés, annak valószínűleg az anyagi lehetőségei nem korlátlanok. Biztos ezt akarod?
2023. okt. 31. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Nem nagyon van mit hozzá fűzni az egyeshez :DDD Bármilyen autót lehet venni, ha van hozzá tőke.
2023. okt. 31. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

Erről fogalmam sincs igazából, de egyszer mindenki átesik a "régi" álom autóján. Nekem ez 11 éve a Volvo xc90 volt, évi átlag 550-600000 ment el javításra 4 éven keresztül. Ekkor bruttó 78000--> nettó 60600 volt a minimálbér, most 232000 -->154280.

Matekolva: 9-10 havi minmálbér, ami vissza arányosítva jelenleg 1,4-1,5 millió!

Ez kb ugyan az a kategória mint az E60, és ezzel csak szinten tartottam az állapotát.

Majd fel húztam magamat a 4. év januárjába mikor kifizettem 520000-et a javításra, mert nagyon jól tudtam, hogy még egyszer ennyi rámegy decemberig. Megszabadultam tőle... és vettem egy Golf 4-et. Nagy vissza lépés volt kategoriailag, de ez megállt 280-3000000 be évente, és ekkor már 2015 volt. Bruttó 105000 --> nettó 69000. Ráadásul sokkal megbízhatóbbnak is bizonyult. Azóta is a kompromisszumos megoldásokat keresem.

A xc90 evett 11 litert míg a golf 5,7, így még az üzemanyag költségek is feleződtek évi 20000 km-re nézve.

Az a baj a prémiumokkal, hogy kevés olyan idióta van, mint én, aki minden hibáját javíttatta. Így sajnos a legtöbb ennyi idős korába nagyon hulladék állapotba van, függetlenül attól, hogy ránézésre csillog villog.

Jah igen, a szerelő régi haverom, beszerzési áron adja az alkatrészeket!!!

2023. okt. 31. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Szerencsére nem a kínálat alja ez az ársáv amit írsz, de mivel itthon egy sláger típus mostanában, nagyon tág spektrumon mozog, sok van, sok a szétmolesztált darab, így nagyon óvatosan vennék. Minél kevesebb tulaj, lekövethető szervizmúlt, stb.


Nem teljesen vág témába (30d), viszont megfontolandó itt a kettes és hármas válasz:

https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__11..


Itt meg a négyes:

https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__11..

2023. okt. 31. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
Miért baj az, ha felmerülnek a "fenntartási költségek"? Leírtam mennyi a keretem havonta az autóra, ennek ellenére eddig feleslegesnek bizonyúlt kiírnom azt, hogy csak az írjon, akinek van e60-nja, vagy volt. Mert már faszán a 11 éve ezelőtti Volvókhoz hasonlítjuk(azon kívűl, hogy minden pénz, nem tudom levonni a konklúziót), 1-es, főleg 2-es, tök felesleges, számomra semmitmondó kommentek. Ettől függetlenül semmi rosszindulat, köszi a válaszokat, de direkt odaírtam, hogy tapasztalt emberek írjanak. A legjobb lenne, ha számokat kapnék.
2023. okt. 31. 16:14
 6/11 anonim ***** válasza:
2023. okt. 31. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

#5,

Egy autó fenntartásának költségét (amikor már fizetni kell) két dolog határoz meg:

- A választott / vagy márkaszerviz által berakott alkatrész.

- A szaki vagy (márka)szerviz munkadíja.


Majd jön az olcsóJános, aki mindenből a legolcsóbbat kéri/teszi be és jön majd a Bosch rajongó, aki annál alább nem. Nagyon két különböző árat fogsz kapni.


Ha több infót szeretnél, akkor menj fel Facebookra és csatlakozz E60-as csoportokhoz, van pár magyar. Fogsz kapni egy reálisabb képet.

2023. okt. 31. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
4-es 6-os köszönöm! Szívesen meghallgatnék másokat is!
2023. okt. 31. 16:40
 9/11 A kérdező kommentje:
7-es, neked is köszi!
2023. okt. 31. 16:41
 10/11 anonim ***** válasza:
100%

Azért hoztam fel az xc 90-et mert az újkori árai, alkatrész árak, szerviz óra díjak nagyon hasonlóak, mivel mindegyik prémium kategória, méretileg is hasonlóak.

Tele vannak kényelmedet szolgáló kacatokkal amik biztosan el fognak romolni. Egy 19 éves prémiumot akarsz venni amikbe valójában min 2x annyi a km, mint amit az óra mutat. Eladás előtt senki sem szervizeli le, mert hiába költ rá 1 milliót, ha nem tudja drágábban eladni.

Amivel számolnod kell, mert valószínű hiba, ha nem tudják igazolni a cseréket: 6 db befecskendező szelep 6-700000, turbó felújítás 150-400000, lendkerék csere 350-450000, vezérléshez ki kell szedni a motort 3-400000.

Ez mellé jönnek a sallangok.

Nem kell elhinni a km állításomat, de nézd meg 5 éves kategóriát, a 10 éveset és vond le a következtetéseket. Ezek az autók 5 éves korukra 200-250000 km-et futottak. Normális gumi rá ~300000 körül akad a garnitúra, 4 tárcsa + betét min 200000. Ezek csak kopó alkatrészek, és ezeknek a felét biztosan megnyered, ha több évre tervezel vele. Persze nem egyszerre jó esetben.

2023. okt. 31. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!