Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » B kategóriás jogsival első...

B kategóriás jogsival első cross motor?

Figyelt kérdés

12 éve vezetek napi szinten. Építkezésen használatos furgonokat is és voltam évekig pizza futár.

Most egy nagyobb családi kocsim van. Kicsit sokat fogyaszt, de imádjuk. Kihasználjuk sokszor.

Viszont építkezéseken sokszor kipaterolnak egy idő után a parkolásra kijelölt területről. Előtte meg ugye a földmunka miatt szűkül a helyünk.


Mindig is tetszettek a motorok. De sosem léptem ezirányba. (Mindig volt autó amire érdemesebb volt költeni, hogy mindene rendben legyen.)

Most viszont arra gondoltam, hogy kényelmesebb lenne és kevesebb konfliktussal járna motorral munkába menni. Kevesebb helyet foglal és dugóba sem szorulok.


Nagyon tetszenek a cross motorok. De nem tudok semmit semmiről.

Nyilván nem azt szeretném hogy megveszem és első utam a reggeli csúcsforgalom Budapesten. Szánnék rá időt.

Valaki okosítson ki kicsit kezdetnek.:

-Jó lehet egy 50cm² cross motor erre a célra? Vagy legyen inkább robogó? (A cross motor jobban tetszik.)

-Kb mennyi a fogyasztása?

-Itt is kell adásvételit írni ugye?

-Mit kell.az adásvételire írni ha nincs rendszám?

-Biztosítás is kell rá? Úgy mint a kocsinál?


Kérlek ne röhögjetek ki. Mindig azzal "nyugtattam" magam, h nekem ilyesmire nincs pénzem. Így nem is jártam utána. Most van.

Kicsit meg vagyok zavarodva. Mert ha bele gondolok, a leggtöbb mai rollel képes 50-nél többel menni, mégsem kell hozzá se jogsi, se boztosítás. Még csak sisak sem. Ennek tudatában kérdezem ezeket.



márc. 29. 15:32
1 2 3
 11/23 A kérdező kommentje:

Mindig szerettem volna motorozni. De van fontossági sorrendem. Ezért nem is fájdítottam a szivem hogy értsek hozzá.

Beérném egy kicsivel is. Azt könnyebb fenntartani mint egy milliós, rendszámos darabot, külön jogsival, stb...

márc. 29. 16:56
 12/23 A kérdező kommentje:
Hol mondtam én hogy autópályázni szeretnék vele?
márc. 29. 16:57
 13/23 A kérdező kommentje:

Oké hogy egy bicikli amit nem kell tekerni, de nekem így kezdetnek ennyi kell, munkába járni hogy félre tudjam tenni, ne tapossa el a markoló. Aztán a többi a jövő zenéje.

Ezekben a keretekben gondolkodom.


Roppant bosszantó amikor hallom a jogsi nélküli ismerősöket,hogy mennyit ment az elektromos rollerje. Jóval többel mint 50. Aztán SEMMI nem kell hozzá, csak megfelelő mennyiségű készpénz a boltban.

Valamit szeretnék a kettő között.

márc. 29. 17:06
 14/23 anonim ***** válasza:
100%
Minimum 125 köbcentiben gondolkodj. B jogsival az kb. pár óra. Igaz, akkor is nagybefektetés normális motort venni meg felöltözni. De felöltözés nélkül amúgy sem fog menni, nem akarlak elkeseríteni. Városba egy 125-250 köbcenti pont elég. Nem hiába népszerű a B125 jogsi. Erre van kitalálva. Ha néha ki is mész a városból, akkor meg az A1 nagyon nem elég de szerintem az A2 is egy sz*r félmegoldás, akkor már normális jogsi és korlátlan kategória kell. De városbn meg melóba járni tök jó a 125-ös motor vagy robogó. Csak fel kell öltözni protektorba.
márc. 29. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 A kérdező kommentje:

Köszi a választ!


Persze hogy felöltözöm!

Ezért is haragszom egyrészt a rolleresekre és nem értem miért vonatkoznak más szabályok a segédmotorosokra. Hisz többnyire ugyanaz a sebesség.

márc. 29. 17:25
 16/23 anonim ***** válasza:
Ez sokunkat felkúr. :)
márc. 29. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:

"miért vonatkoznak más szabályok a segédmotorosokra"


Egyáltalán nem vonatkoznak más szabályok az SMKP-ra és a rollerre. A probléma pontosan az, hogy a rollerre nem másmilyen szabályok, hanem SEMMILYEN szabályok nem vonatkoznak. De nem kell miatta hisztizni, hiszen ez nem a KRESZ hanyagsága, hanem a világ fejlődése. Frissítés szükséges a KRESZ-be.


Amiatt persze már lehet szidkozódni, hogy ennek a nyomorék kormánynak ez ilyen sokáig tart...

márc. 29. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:
Hm..
márc. 29. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:

Mindenek előtt nézd át az smkp ra vonatkozó kresz szabályokat mert mondtál néhány megkérdőjelezhető dolgot.

Szerintem robogóval jobban járnál. Egyrészt jobb a fogyasztása, könnyebb vezetni kezdőként, kisebb, olcsóbb stb. Egy normális 50es enduro minimum 250-300e ft, míg egy kistestű nem kínai robogó 100-150e. Emellett mint írták is az endurok nagy része szét van tákolva, le van rúgva, folyton szerelni kell.

Adásvételit kell írni, majd azzal biztosítást kötni (kb 5e ft/év). Műszaki nem kell rá ha nem rendszámos.

márc. 29. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:
50es az tényleg csak városon belül jó vagy egy faluba. Meg tegyük hozzá hogy az 50es és a hayabusa között azért gazdagon van átmenet. 125-ös 2t krosszenduro vergődősnek jó, városba doszt elég, de hosszú távra nem az igazi és nem is gazdaságos. Bár volt egy ismerősöm aki egy 125-ös honda xr-el járta az országot, ami ugye 4t, de egy százat nyugodtan lehet tartani vele. Legalább azért egy 250es Yamaha wr jó is lehet neked.
márc. 29. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!