Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Megéri szalonból új autót...

Megéri szalonból új autót venni egy pár éves (4-7 között) használttal szemben?

Figyelt kérdés

Autóváltás előtt állunk. Két kicsi gyerekünk van, jelenleg egy 17 éves kombi Chevrolet Lacetti a családi autónk. Sok problémánk van vele, elektronikailag sem 100%-os, amúgy meg elvisz A-ból B-be. Szeretnénk lecserélni, de ha már vennénk, akkor egy jóval fiatalabbat, korszerűbbet. Nézegettünk márkától függetlenül is a fenti korosztályban használt autókat, de ár-érték arányban borzasztóan drágálljuk a kínálatot. Hitelt mindenképp kéne felvennünk hozzá. Legalább 10 évre terveznénk az új autóval, emiatt is számít a vásárlásnál a kor.

Szemezünk az új Suzuki S-Cross autókkal. Fontos nekünk a nagy csomagtartó, és mivel elég sokat autózunk, napi szinten a gyerekekkel, és gyakran nagyobb távokra is (hétvégente nagyszülőkhöz, évi 2x távolabbi belföldi utakra is megyünk, később terveznénk külföldre is alkalomadtán), mindenképp egy biztonságosabb, megbízható típust keresnénk. Szimpatikus biztonsági okokból a SUV, magasabban vagyunk benne, mint a sima személyautókban.

Ebből is baromi drága a használt autó kínálat, ezért is gondolkozunk újban. A családban viszont le akarnak beszélni róla, mondják, hogy nézzünk inkább 6-7 éves használt kombikat, mert "jóaz", és a szalonból kihozva úgyis kapásból 1M-val csökken a kocsi értéke (ami, tekintve, hogy 10 évre tervezünk minimum, számomra irreleváns).


Akinek már volt több autója, annak mi az objektív véleménye? (akár a típus választást illetően is, esetleg másikat ajánlva?)

Maximum 9M Ft-ig vállalnánk be, ha vadi új az autó, használtan értelemszerűen ennek a töredékét.



ápr. 23. 21:42
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
100%
A legtöbb fiatal 3-4-5 éves használt autó azért eladó, mert a cégek tartós bérletbe veszik őket újonnan, vásárlás helyett. Így, amikor lejárt ez az előre meghatározott idő és km, a bérbe adó cég eladja a kocsikat. Semmi baja nincs, az autó 0 kilométeres korában el lett döntve, hogy ilyenkor lesz eladva. Nézd meg az MHC (Eurofleet), vagy CarNext kínálatát, mindenféle garanciával adják el ezeket a kifutott flottás kocsikat, és az összes szerviz látogatás precízen van vezetve, és a káreseményeket sem titkolják el (ha volt bármi, például szélvédő kavicsfelverődés gyakori).
ápr. 24. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
18%

Ha nem volt extrém használattal leamortizálva, akkor a legjobb aprólékos munkával felújítani azt a 17 éves autót, mert abban már nem fognak kibukni csúnya gyártáshibák.


Közeli hozzátartozómmal, nulla autós tapasztalattal vettünk egy 12 éves külföldi Renault Cliót 2013-ban. Akkor max. 12 évre terveztük, de most ezt a határt megint kitoltuk minimum 10 évvel - mert olyan szuper ez a kocsi!


A francnak kell egy "modern" - vagyis 10 év alatt javíthatatlanra kopó - "szupertakarékos" motorú, tervezetten eldobós ipari hulladék!

ápr. 24. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
37%

Legalább te tisztában vagy a dolgokkal 12-es. Azért ezt itt hagyom a kérdezőnek is.



https://www.youtube.com/watch?v=lLwnoBWIJBo&t=3s

ápr. 24. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
20%
#12: Például annak kell, aki nem egy fapados koporsóban akar utazni, hanem egy modern, kényelmes, biztonságos autóban.
ápr. 24. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
70%

#14 (20:38) - az nem "fapados", hanem egy modern gyártáskultúrával készült személygépkocsi, melynél még nem értek rá belőni a javíthatatlan elhasználódást!


A karosszéria nem rohad, a motorja strapabíró, az elektronikája viszonylag egyszerű. Az üléseken ma is hibátlan a poliészterhuzat, mely alatt még tökéletesen rugalmas a poliuretánhab. Az egyetlen hibás beltéri anyag az ABS/PC kopolimer, melyből a légbefúvórácsok és egyéb apróságok készültek. Ezek sajnos hullanak szerte mint a rosszul bekevert gipsz, de szerintem ezt se rossz szándékkal tették bele, csak nem ismerték az újfajta műanyag hosszútávú öregedési tulajdonságait. A poliamidból készült motortéri gépalkatrészek rettegett kiöregedésével még nem találkoztam, bár a szívószál-falvastagságú poliamid benzincső (rugalmas átkötés a motorra) egy bűntény - az az egy már biztos.


A lényeg az, hogy egy idő után minden autóval foglalkozni kell, csak az nem mindegy, hogy mennyit és menyibe kerülnek a pótalkatrészek. Ilyen szempontból egy használt BMW bizony maga a kénköves pokol!

ápr. 24. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 Morzsi007 ***** válasza:
100%

A SUV-ok eleve drágábbak még többet is fogyasztanak a tömeg miatt is, ha ez számít. Használtpiacon elvannak szállva az árakkal, újakról meg inkább ne is beszéljünk. Mi is egy ideje tervezünk egy kisebb kocsit venni második autónak, a régit lecserélni. Nehéz ügy. Használtban gondolkodunk 6-10 évesben.


Írtad, hogy hitelre vennétek, 10 év az nem kevés idő, az új autó 2-3 M-val is drágább lehet, mint egy 3-4 éves ugyanolyan autó, OK a garancia, de minden évben szervizbe kell vinni a kocsit átvizsgálás, olajcsere, stb, aminek a díját is vegyétek figyelembe, különben ugrik a gari, és kötelező lenne a Casco, ami megint csak évi 100-150000 Ft.

Szóval a helyetekben, mivel hitelre vennétek, anyagilag jobb lenne nektek egy pár éves használt, legalábbis én ezt választanám.

Az, hogy 4 év alatt tettek bele 120000 km-t, még mindig jobb lehet, mint 15 év alatt 150000 km-t, utóbbinál rengeteg indítgatás, rövid távra használat jellemző.

ápr. 26. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
100%

Azért 16-ot kiegészíteném, amellett, hogy egyetértek az ajánlásával:


1. Ha nincs garancia, akkor is erősen ajánlott az autóban évente olajat cserélni + átnézetni


2. Egy 3-4 éves autó esetén is melegen ajánlott casco-t kötni, ugyanis akár egy kisebb parkolói baleset vagy ráfutás is simán végződhet millió feletti számlával

ápr. 26. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 Morzsi007 ***** válasza:
100%

17


Igen, évente olajcsere vagy 10-15000km-enként mindenképpen. Csak azért írtam, mert hivatalos szervizben drága mulatság, lehet vinni ismerős szerelőhöz is vagy kicserélik maguk, ahogy én is és sokan mások, így olcsóbbak ezek a dolgok és legalább nyomon követhető a dolog.

ápr. 26. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 NTBS ***** válasza:
76%
Szerintem nem. Minden javítás miatt szakszervízbe kell vinni.
ápr. 26. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigi válaszokat!

Meddig ragaszkodnak a szakszervizhez?

ápr. 26. 16:10
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!