Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Aki többet ment autópályán,...

Aki többet ment autópályán, mint városban, már nem is lehet rutinos vezető?

Figyelt kérdés

Taxis--gyakorlatilag csak városban megy, de ott sokat.

Fuvaros/ kamionos -- gyakorlatilag csak autópályán megy, illetve városban, de abból kevesebbet.

Sokan azt mondják, hogy autópálya monoton, semmiből nem áll.


2011. okt. 16. 19:04
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Autópályán rutinos lesz. De igazán nagy tapasztalatot az tud összeszedni, aki sokféle helyzetben vezet (város, országút, hó, eső, köd, sötét).
2011. okt. 16. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Nem lesz rutinos városban.Autópályán csak nyomni kell a gázt,néha egy sávváltás, se kereszteződés se táblák se jobbkezes utcák se gyalogosok bicajosok lámpák stb stb. Aki városban vezet rengeteget pl taxis, az viszont könnyebben elboldogul a pályán mert az sokkal egyszerűbb.
2011. okt. 16. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Aki szerint az autópályán csak nyomni kell a gázt, az még nem volt forgalmas autópályán. Ha csak ennyiböl állna, akkor soha nem lennének balesetek ott.
2011. okt. 16. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Autópályán csak a semmitnézi az ember. megy megy meg csak megy. Max autópálya rutint szerez. :D

De a városba ott már jobban kell figyelni nagy a mozgás mindenfelől. Ezért ott meg egy másfajta vezetés rutin élesedik ki. A városi vezetés rutin.. :) Bár haverjaim be vannak a fővárosi közlekedéstől is általába draselva. Mert itt vidéken nem annyira nagy a forgalom.. Szerintem meg út az út.. Az autópályán rosszabb figyelni mert semmi nem történik. Ha valami baj van csak másodpercekig néz ki az ember a fejéből mire felfogja fékezni kéne. Úgyhogy az se az igazi.

2011. okt. 16. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim válasza:

Kolompár A. válasza tökéletes. A rutint csak a legkülönfélébb helyzetekben minél gyakoribb megmérettetés alkalmával lehet szerezni.


Apám ezek alapján abszolút rutinos. 10 évig autószerelő volt. Majd 15 évig taxizott, 3 évig autómentős volt, azóta vagy 7 éve kamionozik.

Télen, nyáron jégen, kánikulában, városok zegzugauban, hegyvidékek kanyargós szurdokain, autópályák millió kilóméterein keresztül átvezetett már.

A rutinja mégsem elég mindig. Amikor mellette ülök látom, hogy folyamatosan figyeli a forgalom összes résztvevőjét, a kihelyezett táblákat, az útviszonyokat etc...

A rutinos vezetés nem tesz kiváltságossá senkit sem.

2011. okt. 16. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, első: Teljesen egyetértek :)
2011. okt. 16. 19:53
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

Teljesen más a pályán és a városban vezetni.

A pályán is figyelni kell, de más stílusban:

A pályán messzire előre is kell figyelni, mert a nagy tempó miatt nagyon nagy a féktáv, ott még inkább igaz hogy jobb minél inkább előre nézni, átlátni a forgalmat, a többi autó mozgását. A pályán folyamatosan ébren kell tartanod a figyelmed, hgoy ne lankadjon. Ha tömött a pálya és folyamatosan fékezgetnek előtted, akkor meg pláne nagyon kell figyelni, mert 1 sec elbambulás és már meg is van a baj. És 100-al vagy 50el ütközni nagyon nem mindegy...


Mivel mindenki folyamatosan előzget, sorolgat, ezért neked mindig igazodnod kell, és megpróbálni tartani a normális féktávot, amit persze egy eléd besoroló megint meg fog törni, és megint kezdheted a lemaradást. És ez megy órákon keresztül... Én még nem láttam olyan autóst aki betartotta volna a normális követési távot, még akkor sem amikor lenne rá lehetőség. Ki van téve a két vonal. Hát mikor van az meg? A legtöbb autós (sajnos) még az egy vonalat sem tartja, nemhogy még a 2-t! De azért törekedni kell rá.



A nagy sebesség miatt én pályán igyekszem a többi közlekedőre sokkal jobban figyelni mint városban. Ki mikor hol volt, merre mozog (úgy értem melyik sávba, stb...) most ki lehet a holtteremben, stb... Emelkedőnél gyorsítani, lejtőn fékezgetni, tehát azért ott is "van munka". Ha te előzől akkor pedig tükör, holttér, tükör, holttér és hajrá, előzni, visszatérni, és mindeközben piszkosul figyelni ki mikor holvan.


Pont előttem volt egy olyan szitu, hogy bentről ki akart sorolni, csak éppen nem vette észre a közbe odaérő és holttérben levő autót. Simán ráhúzta a kormányt. A szerencse az volt, hogy a jobbon menő észnél volt, fék és rántotta el a kormányt... Így nem volt baleset...


Város:

Nagyon rövid időn belül nagyon nagyon sok tábla, szűk helyek, nagy forgalom, közben néha még navigálni is kéne. Egyértelműen sokkal több dologra kell figyelni, viszont a tempó jóval szerényebb mint a pályán, "toleránsabb a hibával szemben" a városi vezetés mint pályán, ezt úgy értem hogy egy apró elnézésből még nem feltétlenül lesz baleset...


Városban főleg kamionnal nagyon kell figyelni a méretekre, korlátozásokra, hol hogan fér el, kanyarodni sem egyszerű, stb...


A városban 100km sokkal nehezebben jön össze mint pályán. Tehát a városi 100 nagyon nem egyenlő a pályán megtett 100km-el.


Van minden évben hivatásos gépkocsivezetők versenye, ami ügyességi feladatokból áll. Nem véletlenül jellemzően a BKV-sok teljesítenek a legjobban, de mindenesetre nem a távolságis sofőrök...

2011. okt. 16. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

rutinos puszta vezetéstől sosem leszel, elég kimenni az országutakra, a sok hülye barom hazáig követi a traktort mert nem meri megelőzni... Rutint csak úgy szerzel, ha direkt olyan helyzeteket idézel elő, amik amúgy nem fordulnak elő. Építesz magadnak valami akadálypáját ahol tudsz össze vissza tolatgatni, ha esik a hó kimész és feszegeted a határokat, akár otthon számítógépen szimulátorozol... Én kamionoztam, ott majdnem minden nap kihívás volt, néha legszívesebben kiszálltam volna leültem volna a padkára és sírtam volna, de nem lehetett, mert menni kell tovább, és addig kellett próbálgatni amíg össze nem jött. Legközelebb már kicsit gyorsabban ment és így tovább...


A taxisokat érdemes megnézni, úgy vezetnek mint a nyugdíjasok, ebből nem lesz semmi rutinszerzés, egyszer leesik egy ónos eső pl és mindjárt fejreállnak.


DE hozzátenném amúgy, hogy én is ember vagyok, hibáztam már, mostanában is van hogy hibázok, és hibázni is fogok a jövőben. De az a nem mindegy, hogy ha előjön ez a helyzet akkor hogy kezeled le. Ránthatod a kormányt jobbra, bele a fába, balra, bele a szembe jövőbe, vagy bele az előtted lévőbe. Ha most választanod kellene melyiket választanád? Ott csak egy századmásodperced lesz erre.


Vagy amikor megyek akárhol, látom hogy ott áll a kereszteződésben egy autó és ki akar fordulni, hiába nekem van elsőbbségem, már előre azzal kalkulálok hogy ki fog jönni, és már nézem hogy hogy lehetne reagálni akkor. És tök mind1, hogy kijön vagy nem, de ha netán a barom mégis kivágódna már felvagyok rá készülve. Volt már ilyen, és a kormányt is elHÚZTAM (nem rántottam !), DE reflexből a tükörbe is néztem és láttam hogy valaki éppen előz, és akkor valahogy olyan köztes megoldás lett belőle, hogy nem mentem neki se a balra mellettem lévőnek, de a rámkanyarodó jobbosnak se.


Vagy egy másik egyszerű példa, álltok a sorompónál, elindul a sor de lassan, mit teszel olyankor? Mész utána ugye? Na ez itt a baj... És ha megáll a sor? És te pont ott vagy a síneken? Addig nem mész át a sínen, amíg az előtted lévő annyira nem ment előre hogy mögötte elférj ha megállnátok. Előre tervezés... és ezernyi ilyen apróság van, amin az életed múlhat.

2019. aug. 27. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!