Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért változik a fordulatszám...

Miért változik a fordulatszám ha felkapcsolok valami fogyasztót?

Figyelt kérdés

tehát 750-es fordulat az alapjárat, de ráteszem a lábam a gázra és 1000-res fordulaton tartom és felkapcsolom a világítást és lejjebb megy a fordulat kb 770-800-ra majd visszamegy kb 900-ra de én közben a gázon semmit nem változtattam, lekapcsolom a világítást és felmegy 1000-rre, most akkor a generátor jobban elkezd tölteni és akkor jobban terheli a motort? tehát ha én felkapcsolt világítással megyek már akkor is többet fogyaszt az autó?

ha a légkondit kapcsolom be 1000-res fordulatánál akkor az is lemegy 750-re és utána vissza megy kb 800-ra.

tegnap mikor álltam be a garázsba akkor bekapcsoltam a légkondit és remegett a motor az egészen hallani lehetett hogy erőlködik, kikapcsoltam és megkönnyebbült a motor és nem remegett. 1.4-es opel astra classic 2, ennyire gyenge még az 1.4-es motor a klímához? meg pl mikor megyek 5.-be 3000-res fordulaton olyan 100km/h-vel és bekapcsolom a klímát akkor viszább lassul és lejjebb megy a fordulat is kb 2800-ra, de 1.1-es meg 1.2-es motoros autóba is beleszerelik a klímát, de minek szerelik bele ha nem bírja el? az 1.4-es is alig bírja, csak azért teszik bele hogy eladhatóbb legyen?


2013. nov. 13. 12:02
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Kb meg is válaszoltad magadnak a kérdést. Az áram nincs ingyen amit a generátor termel ! Ha nincs fogyasztó rákapcsolva akkor kevesebb ellenállást fejt ki az ékszíjon keresztül a motorra, de ha felkapcsolsz valamit egyből lefogja a motort. És igen ,többet eszik a kocsi felkapcsolt világítással plusz páramentesítő, rádió ,kutyafülemelegítővel mint ezek nélkül ,de nem olyan jelentős ez, néhány deci 100-on.


Ugyanez a klíma. Kis kocsit jobban visszafog mint egy erőset , és a többletfogyasztás is több százalékos arányban. Hiszen ugyanúgy kell tekernie a kompresszort egy 1.2-es kocsinak mint egy 2literesnek, ami szintén visszafogja. Azért raknak a kicsibe is mert kisautóban sem akar manapság főtt tojást készíteni az emberfia a gatyájában és eladhatatlan egy új kocsi klíma nélkül.

2013. nov. 13. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Ezt a nappali menetfény ledes cuccot is azért találták ki mert a felkapcsolt lámpák a generátor leterhelésén keresztül visszafogják kis mértékben a motort és így többet eszik a kocsi. Kiszámolták hogy milyen hatalmas nyereség és kevesebb szennyezőanyag ,ha nem 150 watt csinálja nappal a jelzőfényt hanem csak 20wattos ledek és bevezették.

Arról ne beszéljünk hogy mennyi sok fogyasztó ,elektronika, rezgető, szenzorhegyek,elektromos tökvakaró, fütő hütő izéke, duplaképernyő meg anyámkínja van a mai kocsikban de a lámpa legalább keveset eszik :)

2013. nov. 13. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
értem. de az még nem világos hogy ha nincs felkapcsolva a lámpa akkor is ugyanannyira kellene fognia a motort a generátornak mint mikor fel van kapcsolva, mert ha nincs mindenféle fogyasztó bekapcsolva akkor meg az aksit kellene töltenie, vagy ha én felkapcsolom a világítást akkor is ugyanannyival tölti az aksit mint mikor nincs felkapcsolva? és akkor még a lámpának is termel áramot hogy ne szívja folyamatosan az aksi áramát teljes gőzzel? és akkor tölti rendesen az aksit de még plussz áramot kell előállítania a fogyasztók számára?
2013. nov. 13. 12:28
 4/12 anonim ***** válasza:

Nincs ingyen energia, ha többet veszel ki akkor valahonnét el kell venni. Igen , visszafogja a motort akkor is ha csak az akkut töltögeti,meg ellátja a motort szikrával meg az elektronikát delejjel. De ez alapállapota ezért nem tűnik fel. Feltűnne ha elszakadna a generátor ékszíj!

Fizikailag ezt hosszú lenne leírni de példaként egy vizzel teli tartály az akku, amiből sok csövön sok csap csatlakozik (fogyasztók) akkor minél több és nagyobb átmérőjű csövet nyitsz meg annál jobban ürül kifele . A generátor meg egy "szivattyú" ami töltögeti vissza a tartályba (akku)a vizet . Ha sok lyukon folyik a tartály a szivattyúnak jobban kell dolgoznia, mert nem engedheti a tartályt egy bizonyos vízszint alá mert akkor elérné a kifolyócsövek szintjét és "levegős" lenne a rendszer :D És ugye ez többletenergiát igényel az intenzívebb munka ,amit a motor ad neki.

2013. nov. 13. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:
értem köszi a válaszokat :)
2013. nov. 13. 13:07
 6/12 anonim ***** válasza:

Ha nem adtál volna gázt, és lett volna kéznél diagnosztikai kábel laptoppal, akkor azt láttad volna, hogy a motorelektronika mindig visszaállítja az alapjáratot az előírt értékre, a liter/óra fogyasztáson viszont pontosan látszik hogy milyen fogyasztót kapcsolsz be (alapból teljesen feltöltött akkut feltételezve).

Már egy szellőzőventilátor is látszik (tized decik, de jelzi).

Jól írták, az akku csak egy vödör, aminek az alján csapokat nyitogatsz, miközben a generátor próbálja tartani a "vízszintet".

2013. nov. 13. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:

értem, és mivel injektoros ezért állítja be mindig alapjáraton a fordulatot tehát olyankor több benzint adagol hogy tudja tartani az alapjáratot, de ez egy karburátorosnál nem mondható el? ott nem adagol többet semmi igaz?


és még annyi hogy azt vettem észre hogy mikor állok be az autóval és megyek át egy küszöbön akkor ha nem adok gázt és elkezd erőlködni az autó mert megáll a küszöbnél és nem akar átmenni elkezd erőlködni és benyomom a kuplungot hirtelen akkor felmegy a fordulat 1000-rre is akár, azért lehet mert erőlködik és magától több benzint adagol és akkor nem fullad le olyan könnyen mert adagol plussz benzint ha erőlködik, de ez csak erőltetésnél van, tehát megáll a küszöbön és elkezdem engedni felfelé a kuplungot egyre jobban de az autónak még nincs annyi ereje hogy átmenjen rajta és csak remeg meg erőlködik és akkor hirtelen benyomom a kuplungot ilyenkor az autó előregurul egy kicsit mert a küszöbre még nem ment fel csak ott volt a küszöbnél, és a fordulat meg felugrik akár 1000-rre is és visszamegy alapjáratra. ezt egy karburátoros autó nem csinálná meg? ez azért van hogy a paraszt sofőrnek ne fulladjon le olyan könnyen az autó?

2013. nov. 13. 21:32
 8/12 anonim ***** válasza:

Nem, az csak egy mellékterméke a motorelektronika tevékenységének hogy a "paraszt sofőr ne fulladjon le".

Nagyjából úgy működik a dolog (most a gázpedálról mechanikus úton mozgatott fojtószelepű elektronikus motorvezérlésű motorokról beszélek), hogy a motorvezérlő mindig a beszívott levegőmennyiséghez (figyelembevéve a légnyomást, hőmérsékletet) próbálja eltalálni a tökéletesé égéshez szükséges benzinmennyiséget, ha nem sikerül, ezt a lambdaszondák jeleiből érzékeli, és korrigál. Gyakorlatilag finoman, de folyamatosan játszik fel-le a keverékdúsítással, de nagyon finom lépésekben.

Ha csökken az alapjárati fordulatszám, az alapjárati léptetőmotor egy kúpos furatban egy kúpot mozgat ki vagy be, és ezáltal a rés változik a kúp és a kúpos furat között, nagyobb rés = több levegő = több levegő mellé több benzin = magasabb fordulatszám.

Az oka: bizonyos fordulatszám kell ahhoz, hogy tudja tartani a környezetvédelmi normákat, hogy töltsön a generátor, hogy a ne lápjenek fel káros rezonanciák, vibrációk, és hogy AZ OLAJKÖRBEN MEGLEGYEN A KELLŐ NYOMÁS. Mert ha kicsit a fordulat, de nagy a nyomaték (terhelés), akkor nem az a veszély, hogy leffullasztja a parasztja, hanem az, hogy a csapágyak megszűnnek olajfilmen futni, és a fém a fémen súrlódás kőkeményen koptatja a motort. Ennek köszönhető, hogy a kopásokat gyakorlatilag indításkor szedik össze a motorok, fékpadon végig üzemmelegen nyélgázon százezer kilométereknek megfelelő üzemórákat mennek a motorok alig mérhető kopással.

2013. nov. 13. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
tehát a nagyobb fordulaton lévő használtság jobb neki mint a kis fordulat? egyébként az olajnyomás jelző lámpa sosem villan fel, azt olvastam a könyvében hogy nyáron mikor üzemmeleg a motor akkor alapjáraton felvillanhat a lámpája, de ez sohasem villant fel, mikor indítom be akkor szokott világítani de ahogy beindult rögtön kialszik.
2013. nov. 14. 11:17
 10/12 anonim ***** válasza:
Egyszerű karbis kocsinál bizony lesik kicsit az alapjárat ,ha felkapcsolsz jelentős fogyasztókat. És úgy is marad. De úgy van belőve ezeknek a fordulatuk ,hogy még így is bőven jók legyenek ,ne fulladjanak le. De ezeken az alapjáratot házilag kézzel is könnyen lehet állítani, ami egy injektorosról nem mondható el. Érződik a karbisokon az is ,mikor kapcsol ki be a motorhűtő ventilátor.
2013. nov. 15. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!