Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Magyarországon 160km/h legyen...

Magyarországon 160km/h legyen a sebességkorlátozás az autópályákon. -TI aláírnátok a kezdeményezést, mit szóltok hozzá?

Figyelt kérdés

Várom az ötleteteket, véleményeteket, szerintem a 21. századba már kevés amit az 50-es évekbe találtak ki, amikor még lovas kocsikat hajtottak az emberek, hisz akkor a 120 annyi volt, mintha most 200-zal mehetnénk.

Már benned van a kocsikban minden ami kell, ABS, ESP, ASR, nagy gumiabroncsok, erős motorok, amik bírják a tempót, és a közlekedési kultúra is sokat fejlődött.

Ha indulna a közeljövőben egy ilyen kezdeményezés, és szükség lenne az aláírásotokra, hogy a parlament elé vigyük a kezdeményezést, aláírnátok?

Ha nem, miért nem?

Ha igen, akkor gondolom egyetértetek velem.



2014. febr. 1. 15:34
1 2 3 4 5
 1/42 A kérdező kommentje:
...lényegében így is mindenki 150-160-al megy legálisan, mert úgy fogyaszt még jól az autója és halad kényelmesen, így viszont tényleg legális lehetne a tempó, viszont bevezethetnék, hogy 10 km/h sebességtúllépés a sztrádán már komoly büntetés, akinek nem elég a 160, az számítson büntetésre.
2014. febr. 1. 15:35
 2/42 MrPifta ***** válasza:
59%
130-nál sokkal kevesebbet fogyaszt a kocsi. Van statisztikád a 60-as évek és a mai idők baleseteiről? Kíváncsi vagyok rá
2014. febr. 1. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/42 A kérdező kommentje:
akkor menj 130-al, nem ez volt a kérdés. nem kötelező 160-nal menni.
2014. febr. 1. 15:44
 4/42 anonim ***** válasza:
50%

Tévedésben vagy.

A 130 nem olyan régi sebességhatár. Az ötvenes években még nem voltak autópályák. A 70-es, 80-as években épültek hosszabb szakaszok, a sebességhatár először 100, majd később 110 lett.

A 130 bőven elég, egy átlagember reflexeihez már olykor sok is... 145-ig amúgy sem büntetnek, mindenki 140 körül tolja a belsőben.

Nem írom alá. Ha bármi ilyen szóba kerülne, a tiltakozást aláírnaám, tüntetni is mennék.

Amin változtatnék, az az ellenőrzés. A traffipaxok az autópályán feleslegesek. A rendszámfelismerő kamerák, amik az autópálya díj megfizetését ellenőrző rendszer részei, tökéletesen alkalmasak a célra. Ha két kamera között az átlagsebesség meghaladja a 145-t (130 + 10% felfelé kerekítve), büntetni kéne. Megúszni nem lehetne, a rendszer minden rendszám minden kamera előtti elhaladásának időpontját regisztrálja. Minden egyes szakaszon történt sebességtúllépést külön szabálysértésként kezelnék. Egy 100 km-s szakaszon végig gyorsan hajtva a szakasz végére egy év jogosítványbevonást eredményezne.

Amin még változtatnék: pénzben le nem rendezhető büntetések. Egy kőgazdaknak a 100 ezer is zsebpénz, meg a 300 ezer is. Viszont a nevelő célzatú két hét, egy hónap, fél év, vagy végleges jogosítványbevonás nekik is fáj, csak ilyen szankciókat alkalmaznék, és/vagy közmunkát a lakóhelyén (hogy az ismerősei is lássák).

Bizonyos értéket meghaladó túllépést már nem szabálysértésként, hanem közúti veszélyeztetés bűncselekményeként kezelnék. Kb valahol az általad javasolt tempó fölött. 170 körül. Azért már csak felfüggesztett, vagy letöltendő lenne kiszabható. Mivel bűncselekmény történt, a bűnelkövetéshez használt eszköz lefoglalásával, és tulajdonos szeme láttára történő megsemmisítésével együtt. A keletkezett fémkockát természetesen visszakaphatná...


Lehet lepontozni, nem érdekel.

Remélem meg fog valósulni egy fentihez hasonló szigorúbb bánásmód.

2014. febr. 1. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/42 anonim ***** válasza:
61%
Én aláirnám.
2014. febr. 1. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/42 anonim ***** válasza:
76%
Nos, az tény, hogy a világ legbiztonságosabb utai az autópályák. 160-as tempónál, nem tudom mennyire változna ez meg. De a legtöbb európai országban 130, néhol csak 120 a maximális megengedett sebesség az autópályákon, így azt gondolom, ez egy jó darabig így is fog maradni. Azt is gondolom, hogy a 130-as tempó bőven elég. Valamint mindössze 8 percet spórolnál 100 kilométerenként. Nekem fogyasztás szempontjából nem érné meg, és azt gondolom, akik nem modern dízelautókkal közlekednek, vagy nem milliomosok, azoknak szintén nem éri meg.
2014. febr. 1. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/42 anonim ***** válasza:
85%

Egyelőre még ne legyen. Az autósok fele még most sem megy 130-at autópályán. Most sem tart senki követési távolságot, nem vagyunk előzékenyek, odafigyelőek, a tükör csak dísznek van. Akinek kevés az 130 az most is trafihatár alatt megy (~150-153) vagy nem foglalkozik vele és nyomja neki. Ha megemelnék a limitet 160-ra, akkor a 30000-res csekk 185-190 körül jönne, elég sokan ki is használnák ezt. Az meg nem biztonságos, hogy a belső sávban vannak 100-110-zel szüttyögők és 180-nal pirítók is, ez nagyon nagy sebességkülönbség.

Arról nem beszélve, hogy nem Németországban vagyunk, itt az autók java része nem is alkalmas ekkora tempóra, vagy épp aki nyomja azé alkalmas, csak azé nem, aki kimegy elé két kamion közül.

Tök egyszerű példa, veretek én mondjuk 170-nel a belsőben az S80-as Volvommal és sikerül telibe küldenem egy 100-zal poroszkáló kisautóst. Lenne heti három Rezesova ügy..

Arról nem is beszélve, hogy sokan simán téli gumi nélkül mennének fel a pályára..


Előbb fel kell nőni ennek az országnak a közlekedéshez, utána majd lehet sebességet emelni, ha a járműpark és a közlekedési kultúra ezt már lehetővé teszi.

2014. febr. 1. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/42 A kérdező kommentje:

4.

Ekkora baromságot rég olvastam, de ez is számít, hogy leírtad, bár szólás szabadság van, nem szívesen írnám le a véleményem a sületlenségedről, mert nem akarok paraszt lenni, a szavazóközönség leginkább a hozzád hasonló dilettánsokból áll.

Azt kéne felfogni itt az embereknek, hogy nem csak ők vannak a világon, és a 15 éves kocsijaik, hanem vannak náluk jobb vezetési képességgel rendelkező autósok is, akik nem érnek rá.

Akinek meg rosszak a reflexei, gondolom neked is, az meg bicajozozzon, vagy menjen 90-nel.

a 160 nem azt jelenti, hogy kötelező annyival menni, elő van írva a min., menj annyival, és hagyd békén a normális sofőröket.

Kösz.

2014. febr. 1. 15:52
 9/42 anonim ***** válasza:
53%
Ha jól értem te vagy a jobb vezetési képességekkel rendelkező sofőr, ami gondolom abba merül ki nálad, hogy 150-160nál is képes vagy autópályán a sávodon belül maradni. Ez nagyon átlagon felüli, sőt lehet most jó autód van, de mivan ha később neked is ugy alakul az anyagi helyzeted, hogy teis csak 15 éves autót engedhetsz meg magadnak, ami még 160at se bír menni végre. Akkor meg vonják vissza ezt a korlátozást és rakják vissza 130ra? Ráadásul a magyar autópálya nincs olyan jó állapotba, hogy ekkora sebességet bírjon. Szerintem.
2014. febr. 1. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/42 anonim ***** válasza:
70%

Ezzel csak az a probléma, hogy lehet neked új autód is és akár bírhatsz olyan képességekkel, mint egy autóversenyző,ha történik valami kis gubanc ami miatt meg kell állni és mondjuk kiugrik két kamion közül egy személyautó ( ez nyilván 90-100km/h tempóban) és ő megáll, neked lehetnek akármilyen csúcs szuper reflexeid, a sebességkülönbségből adódóan neked annyival hosszabb lesz a fékutad, hogy 130-140km/h sebességgel fogod eltalálni az előtted álló személyautót. Ennek a következményeivel gondolom tisztában vagy.

Lehet hivatkozni a reflexekre, a csúcstechnikára, amíg nem adottak a feltételek, addig nem lehet emelni a sebességhatárt.

2014. febr. 1. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!