Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kezdő jogosítvánnyal ( ( A2 )...

Pintér László kérdése:

Kezdő jogosítvánnyal ( ( A2 ) ) viszek egy utast és megállít a rendőr, milyen büntetésre lehet számolni?

Figyelt kérdés
Nos, pár hónapon belül meg lesz (( remélhetőleg )) az A2 jogosítványom, és arra gondoltunk barátnőmmel, hogy nyáron motorral mennénk le túra jelleggel a Balatonra nyaralni, és az lenne a kérdésem, hogy ha megállít a rendőr, és látja , hogy minden jó stimmel, csak annyi, hogy kb még 1,5 év van vissza a kezdő kategóriából, akkor milyen büntetésre lehetne számolni? A válaszokat előre is köszönöm, legfőképpen olyanoknak örülnék, ahol saját tapasztalatot írnak, vagy ismerőst, de igazából minden választ köszönök előre.

2014. júl. 20. 19:53
 1/10 anonim ***** válasza:
97%

30 ezer helyszíni és nem engedi a rendőr hogy tovább szállítsad a barátnőd.


Mellesleg, azért van ez a korlátozás hogy ne mások életét kockáztasd amíg nincs megfelelő rutinod. Ne a büntetéstől félj, hanem a barátnőd életéért.

2014. júl. 20. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
92%
Az a durva, hogy eszedbe sem jut, hogy szépen kivárd a két évet...
2014. júl. 20. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Értem, köszönöm, egyébképpen csak kérdeztem, hogy mégis mennyire veszik ezt a 2 évet szigorúan, és egyébképpen nem feltétlenül lesz valaki rutinosabb 2 év múlva, és nem feltétlenül fog halálos balesetet okozni egy friss jogsis. De egyébképpen Én is egyetértek ezzel, csak hát nah, régóta vágyam egy hosszabb motoros túra és nehéz kivárni a 2 évet, és barátnőmmel szerettem volna elsőnek elmenni egy még nem is hosszú (( kb 100 km )) túrára.
2014. júl. 20. 21:26
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

Igen, nem feltétlenül lesz valaki 2 év után rutinosabb. Az is lehet, nem is motorozott a forgalmi vizsga óta, aztán 2 év után akkor ül először nyeregbe, mikor visz valaki mást is. Szóval ez egy értelmetlen dolog.


A 30k meg nem nagy ügy, bemész a hozzád tartozó Munkaügyi Hivatalba, elmondod, hogy megbüntettek 30-ra, de nem tudnád úgy kifizetni, hogy éhen ne halj, aztán leközmunkázod. Asszem 5k egy nap, szóval 6 nap közmunka. Szerintem inkább ez, mint kifizetni a 30-at.

2014. júl. 21. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Kedves Kérdező!

Nem tudom mióta motorozol és mivel, hol szoktál gurulni és mik a vezetési szokásaid, de ha jobban bele gondolsz abba amit kérdeztél belátod, hogy semmi köze a valós élethez.

Teljesen melletted állok, -ami a motorozást illeti- de mint apa nem engedném hogy veled legyen a gyerekem, ha közlekedésről lenne szó.

Több mint harminc éve motorozom, nagyon sok motoros ismerősöm van akik évtizedek óta hajtják a gépeket. Közöttük is van aki meggyőződésből nem visz utast soha, mert nem meri vállalni a kockázatot, hogy rajta kívül eső probléma miatt a vele utazónak baja esik.

Én azt ajánlom neked, keress a neten olyan motor baleseteket ahol képes beszámoló van a történtekről.

Hidd el ők is haza szerettek volna menni, boldogan motoroztak, nem akartak senkinek ártani, és úgy ültek a gépre hogy ez velük nem történhet meg soha....

Nem riogatlak és nem akarom elvenni a kedvedet a motorozástól. Még ma is -túl az ötvenen- inkább motorra ülök szívesebben mint autóba, de baromi veszélyes utassal menni megfelelő gyakorlat és rutin nélkül.

Linkelni tudnék néhány saját -fejkamerás- felvételt, de késő van már keresgélni. Hajszálon múlt hogy nem lett baleset, vagy csak koccanás a végkifejlet. Azért óvunk a meggondolatlan és felelőtlen gondolkodástól, ne kelljen egy életen át "vezekelned" a várható események miatt.

Megértem a türelmetlenségedet, de jobb várni a szabályos lehetőségre mint kórházba látogatni járni, vagy temetőbe megemlékezni a szerettedről. Ez nem ijesztgetés, csak előre látás. Több motoros barátom temetésén mondtam már búcsúztatót, teljesen ki hibájából következett a baj.

A nyolcvanas években hozták azt a rendeletet, mi szerint -japán gyakorlatra- csak fokozatosan lehet megszerezni nagy motorra a vezetői engedélyt. Mi motorosok örültünk neki a legjobban. Képzeld el, hogy a kis gazdag csávó, letette az 50-es rendszámos Simsonon a jogsit, haza ment, átvette a ruháját és felült a szülei által megvett 1000-es gépre,mert ő megtehette, mert volt pénze.... de gyakorlata nem! Nem sokára a temetőben ünnepelték a gyerek szüli napját a szülei, és jó ha "csak" ő veszett oda és nem vitt magával másokat is.

Jó és szép dolog a motorozás, de nagyon sok kilométert kell még legurulnod hogy azt mondhasd: biztonságban érzem magamat a motoron....

Baráti tisztelettel egy aktív motoros családapa.

2014. júl. 22. 00:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, főleg az utolsót a terjedelmes válasz miatt. Nos, hát a vezetési szokásomat leginkább úgy jellemezném, hogy lassan jársz, tovább élsz. És igen, teljes mértékben egyetértek, azzal is, hogy kell a rutin, és természetes, hogy nagyságrendekkel nagyobb felelőség kell ahhoz, hogy egy utast vigyen az ember. Főleg, ha az az utas a szerelme, és igen, Nekem is megfordult a fejembe, hogy ha valami baleset volna, akkor igen, Én Magam halnék bele, ha az utasommal (( jelen esetben a barátnőmmel )) történne valami, éppen ezért választottam egy kezdő túrának nem túl hosszú, mondhatni rövidke távot, és ezt is úgy terveztem, hogy falukon át, lasú, kicsi forgalmú utakon, autópályát direkt kerülve, meg lassú utazó tempó, tájban gyönyörködés, pár falunként megállni, kicsit körbenézni, megállni egy fagyira vagy valamire. Szóval ilyesmi. Korom ellenére nem vagyok az a nagy sebesség hajhász, bár ha ott volna a motor és egyedül volnék akkor persze, hogy meghúznám a bajszát, de az teljesen más és nem is témához kapcsolódik. Meg amúgy is, szeretem a lassú utat, gyönyörködni tájban, nem csak úgy 200-al elhúzni, azt csókolom. Egyébképpen kezdő nagymotornak (( eddig Simsonnal van tapasztalatom )) egy 250/1-es MZ Ts -t szeretnék vagy 250-es ETZ -t Mert ezeket ahogy elnéztem, meg utánuk olvastam nagyszerűek kezdő túrázónak, és tökéletesek kezdő motornak. Ja, meg hát a feeling, hogy azért ezekkel menni mégis felér egy kisebb időutazással. ;) Szóval igazából csak erre a kis útra szeretném elvinni, mert Ő is szeretné, és mivel kisforgalmú lassú út lenne, nem is hosszú, eléggé minimalizálva lenne a baleset veszély, persze az mindig ott van, ezzel tisztában is vagyok, és megfelelő protektoros ruházat hiányában nem is vinném Magammal. De Én akkor is sokallom ezt a 2 évet, régen 3 hónap volt tudtommal. Egyébképpen azt nem lehetne, hogy ha meg van a jogosítvány, akkor valami továbbképzésen megadnák az engedélyt a kétszemély szállítására. MErt szerintem ez volna az értelmes. Mert vezethet valaki 10 évig is nagy motort egy személlyel, utána is más lesz két személlyel, szóval szerintem egy külön oktatás és engedély kellene a kétszemély szállítására, annak meg, hogy 2 évet várni kell Vele szerintem semmi értelme sincs. A fogalmazásért elnézést, elég hosszú fárasztó napom volt, és már elég késő van számomra. :/
2014. júl. 22. 23:16
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
˘#4 vagyok, és még a 80-as években nagyapám vitt engem sokszor motorozni kisfiúként. Egyikünkön sem volt bukósisak soha, és egyszer sem volt belőle baj. Nem repesztettünk mondjuk soha, de azokkal a régi mocikkal nem is nagyon lehetett volna. ( Pannónia, MZ 150, JAWA 350 -utóbbival talán lehetett volna, de ritkán járt mindkét henger. :)
2014. júl. 23. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Jawa 350/638 Twin Sport, az álmom. ;) Egyébképpen meg az első nemzetközi jogosítványtól számított 2 évig számít kezdő vezetőnek az illetni, nem? Szóval, hogy ha valaki 18 évesen megszerzi a B-t, majd 20 évesen gondol egyet és leteszi az A2-t, akkor amint letette az A2-t, nulla rutinnal vihet két személyt. Szóval ennek így Én nem látom értelmét. Ésszerűbb volna, ha meg van a jogosítvány, és a két személyhez is kéne egy kiegészítő jogosítvány. Legalább annyi, hogy egy rutin pályán két személlyel végig kelljen menni rutin nélkül, vagy valami. De így nem látom értelmét a 2 éves korlátozásnak.
2014. júl. 24. 11:13
 9/10 anonim válasza:
Na megúsztad? :)
2017. aug. 13. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 Zozmók válasza:

Igen, büntetés jár érte, de egyébként tényleg egy teljesen logikátlan dolog. Ha valaki levizsgázik és 5 évig nem ül motorra, mert nincs rá lehetősége, majd 5 év múlva törvényesen vihet utast, biztos, hogy nagyobb felelőtlenség, mint friss vizsgával, kezdő, de kis rutinnal elkezd valaki ésszel motorozni és esetleg néha visz magával utast. Gondolom, aki komolyan gondolja, annak nem célja sem magát, sem mást összetörni, aki pedig úgy gondolja, azt ez a 2 év sem fogja meggátolni, az majd 3 év múlva kezd el nagyon bátran vezetni, mondván, letelt a törvénybeni 2 év, innentől hivatalosan is rutinos vezető vagyok... Na, ez itt a legnagyobb gond! -meg az, hogy az iskolák nem foglalkoznak ezzel és nem tartalmaznak pl. olyan órákat, ahol utast viszel, hogy tudd milyen is az.

Épp, mint a B jogsinál az utánfutó. 2 év jogsi tulajdonlás után hivatalosan is vihetsz futót, de az autósiskolában és máshol is, hivatalosan egy centit nem mentél még futóval... Akkor mitől lennél rutinos utánfutóban, vagy kisbuszban?!

2020. jan. 15. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!