Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi értelme volt régen a 4...

Mi értelme volt régen a 4 sebességes autóknak?

Figyelt kérdés

Vezettem egy haveromnak a Mercijét ami még a régi kocka merci 4 sebességes váltóval. Ha lelassítasz a kereszteződésnél akkor nem elég a 2-es fokozat, 1-esbe kell tenned hogy tovább menj. 4.be 90-nél meg nagyon pörög és ugyebár nem egy kis városi autóról beszélünk hanem egy nagy Merciről.

A korabeli Golfot megtudták csinálni 5 sebességesre de a Mercit már nem?


2014. aug. 24. 11:26
1 2 3 4
 21/32 anonim ***** válasza:

az 5. sebesség tényleg nagyon nagy volt, szerintem 150le-től felfele mehet a 6 (persze nem csak ez számít)


vezettem már 7sebességes S-tronic audit, meg zf-es 530d bmw-t és meg kell hagyni, baromi jó érzés úgy 140-nel menni, hogy az ég világon semmi hangja a motornak a jó szigetelésnek köszönhetően, meg annak, hogy majdnem alapjáraton pörög

2014. aug. 25. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/32 anonim ***** válasza:
Igen, amikor 800 as fordulaton viszi 150el a béembét.
2014. aug. 25. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 anonim ***** válasza:

"...a mostani opelem százezer felett is 5/40-es olajat kap, és nem fogy belőle még mindig."


Szintén Opelem van, gyári 5W30-as olajat kap. 214.000-nél tart a számláló. Városban 5.-et soha nem kapcsolok. 4.-et is csak 55-nél, amikor 1500-as a motorfordulat.

3000-nél 138km/h-val megy. És még a régebbi 5-ös, de hosszú áttételű váltóval van szerelve.

Kapaszkodj meg, két olajcsere periódus között (15.000km) nincs szemmel látható olajfogyasztás. De szerintem ez nem olyan nagy szám, ez a normális, ha az ember nem ész nélkül koptatja.

2014. aug. 25. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/32 Napkiraly ***** válasza:

"Király! Az én Volvóm 300 000 felett is 5W30-at. Akkor most nyertem az autóskártyában? :D"


És ha Volvod van, akkor te vagy a messiás?

2014. aug. 25. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 Napkiraly ***** válasza:

"Szintén Opelem van, gyári 5W30-as olajat kap. 214.000-nél tart a számláló. Városban 5.-et soha nem kapcsolok. 4.-et is csak 55-nél, amikor 1500-as a motorfordulat.

3000-nél 138km/h-val megy. És még a régebbi 5-ös, de hosszú áttételű váltóval van szerelve.

Kapaszkodj meg, két olajcsere periódus között (15.000km) nincs szemmel látható olajfogyasztás. De szerintem ez nem olyan nagy szám, ez a normális, ha az ember nem ész nélkül koptatja."


Egy másik opelnél (nem én hajtottam) még 100 000 alatt át kellett térni a 10w40-re, mert az 5w40et pusztította. Számít, hogy milyen fordulatszám tartományban üzemelteted, ezért kell az 5. sebesség. Nekem minden 4 sebességesből hiányzott

2014. aug. 25. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/32 anonim ***** válasza:

"És ha Volvod van, akkor te vagy a messiás?"


Az óraálláson volt a hangsúly, nem a márkán. Na mindegy, majd legközelebb.


"Egy másik opelnél (nem én hajtottam) még 100 000 alatt át kellett térni a 10w40-re, mert az 5w40et pusztította"


Sokan mondanak olyan ökörséget is, hogy x futás után 5W40 helyett 10W40 kell a motorba, mert kopott a motor.


Drága barátaim,üzemi hőfokon az 5W40 és a 10W40 olaj viszkozitása és sűrűsége is teljesen egyforma. Így ha az 5W40-et eszi, akkor a 10W40-et is fogja. Egyedüli különbség a bemelegedési szakaszban van, de ha meg ott eszi meg az olajat, akkor sz..r az a motor, nem az olajjal kell geccsolni, hanem el kell vinni szerelőhöz.

Azzal, hogy valaki beleborítja a 10W40-et az 5W40 helyett csak azt éri el, hogy többet kell dolgoznia az önindítónak, főleg télen.

2014. aug. 25. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 Napkiraly ***** válasza:

Érdekes, könyv szerint mindkettővel etetheted, üzemeltetési hőmérséklettől teszi függővé...

Amikor szóvá tettem a szervízben azt mondták olvassam el a szervízkönyv vonatkozó részét, ennyi olajfogyasztás megfelel a gyári előírásnak, figyelni kell a szintet,azért mert néhány dl elfogy egy csereperiódus alatt, nincs semmi probléma

2014. aug. 25. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/32 Napkiraly ***** válasza:
Persze a motor nem foglalkozik a szabállyal, az a 10w 40-ből nem fogyaszt
2014. aug. 25. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/32 anonim ***** válasza:

A gyári megengedett olajfogyasztás (legalábbis az én Opelemre) 0,6l/1000km, ami borzalmasan sok. Ez egy 15.000km-es csere alatt 9 liter(!) olaj amire a gyár azt mondja, hogy normális.

De ezt az értéket nem a mérnökök, hanem a jogászok határozták meg. Gyakorlatilag ezzel védi le magát a GM, hogy garanciaidőn belül biztosan ne kelljen garanciális javítást végezni az autón.


Viszkozitás szempontjából enyémre ajánlott: 0W30, 5W30, 0W40, 5W40, Dexos2-t szabványt teljesítő motorolajok.

A 10W40-est már nem ajánlják, de lehet hogy a tiéd más típus, évjárat.

Mindenesetre ha a kisebb viszkozitású olajat fogyasztja egy autó, arra nem az a megoldás, hogy akkor töltünk bele nagyobb viszkozitású, akár a gyári ajánlás szerint alkalmatlan olajat. A hiba okát kell megkeresni: szelepszár szimeringet, dugattyúgyűrűket, stb-t cserélni.


De azt hiszem most már eléggé elkanyarodtunk az eredeti témától. :)

2014. aug. 25. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/32 anonim ***** válasza:
*tiéd: akkor azé akié volt...
2014. aug. 25. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!