Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire más élmény egy...

Mennyire más élmény egy 2000ccm körüli turbo dízel motorral szerelt kocsit vezetni, mint egy benzinest?

Figyelt kérdés

Egy kis ccm-es benzines Clio-m van jelenleg (1.4 75LE). A közeljövőben le akarom cserélni egy B5-ös Vw Passat-ra. 1.9-es TDI-re gondoltam. Igaz, ebből sok változat van. :)


A kérdésem az lenne, hogy mekkora a különbség a két autó között vezetésben, erőben, stb? Mennyire lesz furcsa az első pár km?



2014. okt. 3. 20:51
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
76%
Az lesz furcsa hogy nem kell pörgetni hogy megjöjjön az erő.
2014. okt. 3. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Sokáig, egy kis köbcentis benzines autót vezettem, utólag visszagondolva semmilyen érzés. Nem érzel semmit, se lóerőt se nyomatékot. Aztán csere egy 2.5-ös hathengeresre, szintén szívó benzines. Ott már érezni, hogy alapjáraton is nagyobb a nyomaték, 4000-es fordulat felett meg brutál, amit megy, de érzetre még ez sem nagy cucc. Aztán ismerősöm vett egy ugyan ilyet, csak 2.0 turbó dízel (150 LE), amit kipróbálva nagyon meglepődtem, iszonyatosan nyom bele az ülésbe. Annak ellenére, hogy a benzinesemmel le tudom gyorsulni, érzetre sokkal jobban megy a dízel, érdekes...

De ez függ motor karakterisztikájától is, viszont Passat-al még nem volt dolgom, de szerintem hasonlót fogsz érezni. :)

2014. okt. 3. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

Ott kezdődik, hogy parkolás közben elég sokszor ha csak engeded a kuplungot gáz nélkül:)


Múltkor kipróbáltam haver swift-jét egy parkolás erejéig, 3x fulladtam le, mert megszokásból dízelesen kezeltem :)


Mondjuk az is furcsa volt, hogy a motornak alapjáraton semmi hangja nem volt, és lefulladni is hang nélkül tudott.

2014. okt. 3. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
24%

ég és föld.

benzines: csendes sima járás

dízel: kerreg, kerepel, büdös

szívó(akár benzin akár dízel): nincs drága kiadás turbó javításra de gyengébb

turbó: ha bedöglik cumi,cserébe addig nagyon megy

kis ccm: kis kasztnihoz elég városba ideális, keveset eszik, cserébe semmi nyomaték, csomaggal 5fővel a 160as utazót elképzelni se tudja

nagy ccm: nagy kasztnit is elviszi ami városban rémálom a parkolás meg kis kereszteződések miatt, de nagyon meg sok csomaggal és 5fővel is


Én dízelt sose vennék és turbós kocsit se!

városba pici benzines kis kasztnival, városon kívülre nagy benzines nagy kasztni és csak szívó benya!

2014. okt. 4. 01:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
69%

Nagyon más. Nem kell "kínozni" a dízelt hogy húzni kezdjen tisztességesen (a turbós benzinest se, tehát a turbó itt a kulcsfigura, nem a dízelség maga)

Viszont cserébe nem olyan közvetlen a gázreakció mint egy szívó benzines motornál.

2014. okt. 4. 06:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

# 2-es válaszolóval teljes mértékben egyetértek.

Nekem is voltak 1.2, 1.4, 1.6-os (szívó) benzineseim. Most meg egy turbódízelem (változó geometriás turbóval, intercoolerrel). A gázreakcióban óriási különbség van: A benzinest akár ha le is padlózod, elkezd gyorsulgatni, de azt szép lassan komótosan teszi. A dízelnél ha egy kicsit odalépsz azonnal hátba vág. Dombokon is úgy megy föl, hogy meg se érzi, a benzinest meg már rég vissza kell váltani. Emellett a fogyasztása is jobb.

Benzines autót soha többet nem vennék, még turbó benzinest sem. Amíg ki nem forr teljesen a hibrid vagy teljesen elektromos hajtás, addig csak dízelem lesz.

Hozzáteszem, hogy a B5-ös Passátot konkrétan én sem ismerem.

A többi hozzászólást pedig nem kommentálnám, mert nem célom senkivel veszekedni, vitatkozni. De egyesek írtak itt olyan marhaságokat, hogy szerintem életükben nem ültek még mai modern dízel autóban.

2014. okt. 4. 07:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%
simán meg lehet szokni, egy kellems plusz fogsz csak érezni, nem olyan rakéták ezek azért. Mármint a TDI B5-ös passat-ra gondolok, 90 és 110 lóerős TDI van belőle, még a 90 lovas is kellemes lesz egy kis benzines kocsi után, de menni azért az nem megy olyan hú de nagyon, csak kellemes érzetet ad. A 110 lovas az már elég jól megy... de nem fogsz falnak menni egyikkel sem ha ilyentől félsz... :D
2014. okt. 4. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%
A 90 lovas TDI is sokkal jobban megy, mint a 75 lovas benzines (vezettem mindkettőt), de a 110 lovas az igazi. Amúgy az a jó a dizelnél, hogy nagyon dinamikus (igen, a tévhitekkel ellentétben), és 60-70-ig nagyon jól tud gyorsulni úgy is, ha nem padlózód le. Meg én azt vettem még észre, hogy mig egy gyengébb szivóbenzinnel előzni akarok, reflexből padlózom, hogy haladjak már egy kicsit, mig egy alig erősebb turbódizelnél elég félgáz, visszaváltás nélkül, és máris könnyen kúszik fölfelé a km/h óra. Meg amit mondtak előttem, hogy alapjáraton is elgurul, nem kell minden indulásnál gáz is, pl parkolásnál (zöldnél elindulásnál azért a dizelnek is kell a gáz!)
2014. okt. 4. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigi válaszokat.


Igazság szerint eleinte úgy voltam vele, hogy a TDI és az 1.6-os benzines motor között gondolkodtam. Csak gondolom az sokkal többet is eszik. Tényleg, az 1.6-os benzinesről mi a véleményetek? Mennyire jó konstrukciók ezek? Elég egy ekkora motor ebbe a kasztniba?

Az álom persze az 1.8-as turbós lenne, de az nem realitás számomra. Azt biztos többe kerül fenntartani.

2014. okt. 4. 13:56
 10/11 anonim válasza:
69%

Köszönöm az eddigi válaszokat.



Igazság szerint eleinte úgy voltam vele, hogy a TDI és az 1.6-os benzines motor között gondolkodtam. Csak gondolom az sokkal többet is eszik. Tényleg, az 1.6-os benzinesről mi a véleményetek? Mennyire jó konstrukciók ezek? Elég egy ekkora motor ebbe a kasztniba?


Az álom persze az 1.8-as turbós lenne, de az nem realitás számomra. Azt biztos többe kerül fenntartani.!

2021. febr. 5. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!