Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha megnyernéd a lottót, akkor...

Ha megnyernéd a lottót, akkor milyen autóval járnád mindennapjaidat? Részt vennél sok tesztvezetésen, rendelnél új autót vagy inkább vinnéd a szalonból egyből ami megtetszett?

Figyelt kérdés

Én autómániás vagyok és nem hiszem, h tudnék várna 6-8 hónapot, mire a megrendelt autóm megérkezik...

Szerintem vennék egy pár éves használtautót(bmw m3/m6 vagy porshce panamera) és meg is rendelnék egy vadi újat az én igényeimnek megfelelően(bmw x6 M vagy porsche cayenne turbo s).

Tesztvezetés után döntenék az új autóról.


Ezen kívül szeretnék egy 2 személyes sportautót, ami nincs a környéken senkinek. Mondjuk egy Lamborghini Aventadort vagy egy Ferrari f12 berlinetta.


Azonban ezeket nem cserélném le 4-5 éves koruk előtt, vagy amíg nem kezd el meghibásodni rendszeresen vagy amíg el nem használódik.


Ti mit csinálnátok?


2015. ápr. 9. 08:41
1 2 3
 21/30 anonim ***** válasza:
52%

Most tenyleg totalcar-cikkeket linkelsz be az igazad bizonyitasara? :)))))


LOL.


A gyari fogyasztasi ertekeket minden tovabbi nelkul lehet utcan is hozni, sot alul is lehet oket mulni. Hogy a TCs fiuknak ez nem sikerul (sikerul nekik is csak azt nem szeretik leirni) az meg nem valtoztatja meg a tenyeket.


Ertem en hogy te nem szereted a SUVokat, idaig rendben van, csak ne akard nekem bemagyarazni hogy miert nem jok amikor en meg jonak talalom oket.

2015. ápr. 9. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/30 Osynho ***** válasza:

Tehát hozhatóak a gyári értékek? Pirosnál megállva, fékezve, gyorsítva, gyalogosokat nem elütve, a forgalom tempóját tartva? Ez komolyan gondolod? :D Ez a LOL! Nem a TC miatt lehet, vagy nem lehet, csak épp ezt linkeltem be. De nyugodtan megcáfolhatod, én még olyat nem hallottam, hogy hoznák, olyat pláne nem, hogy kevesebből kijönnének. De a lényeget nem érted. Merev szabályok vannak, hogy milyen körülmények között, mekkora fogyasztást tudjon X autó. Nem a gyártók találják ki, nekik alkalmazkodniuk kell, hogy versenyben maradjanak. Mit tesznek? Olyan motort építenek, ami a mérés közbeni feltételek mellett teljesíti a határértékeket. Pl fékpadon mérés mennyire életszerű? Vagy pályán körbe-körbe haladás fékezés nélkül?


Nem szeretem a SUV-okat, de ez irreleváns. Írtam tényeket. Nem akarok én bemagyarázni neked semmit, azt használsz, amit szeretnél, ahogy az emberek sokasága is szívesen vesz SUV-ot. Csak a véleményeddel ne tagadd a tényeket. Pontosabban még csak nem is tagadtad őket.


"Mondatonkent szet lehetne szedni amit irtal a SUVokrol mert alapvetoen rossz iranybol kozelited meg a kerdest."


Ezt írtad. Aztán mégsem fejtetted ki, pedig tényleg érdekelne. Nem az érdekel, hogy jónak tartod-e őket, mert az szubjektív.

2015. ápr. 9. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/30 anonim ***** válasza:

Figyi, ez a fogyasztasmeresi tema is meghaladja a tudasod, de nem hiszem hogy itt lenne a helye egy reszletekbe meno vitanak. Maradjunk annyiban, hogy a gyari ertekek hozhatok, nyilvan ugy ha a meresi ciklusnak megfelelo vagy ahhoz kozeli modon hasznaljuk oket. Az egy ertelmes embert nem kellene hogy meglepjen hogyha az autoval dinamikusabban kozlekedik mint a meresi ciklus akkor tobbet fog fogyasztani.


Hogy hol mentel tevutra? Akkor sorolom:


"A külső méretek és főleg a súlyukhoz képest meglepően kicsik belülről. Egy pl A6 is nagyobb a legtöbbnél, egy A8-asról ne is beszéljünk."


Milyen iranyban nagyobb? Lehet nagyobb a labter, de az ulespozicio alacsonyabb, ez mar egy jelentos elteres. A SUV-os ulespozicio marha kenyelmes, meg akkor is ha egy kicsit olyan jellegu mintha a bakon ulnel. Egy A8-ba beszallni is nehezebb, mert melyebben van, azon kivul a tererzet is sokkal rosszabb, mert magasabb az ovvonal, es kevesebb az uvegfelulet.


" akkora légellenállása van, mint egy 4 emeletes háznak."


Igy van, de ez lenyegtelen. A legtobb SUV megfeleloen motorizalt.


"a súlypontjuk magasan van, amitől sose lesz olyan az autó viselkedése, mint egy "hagyományos" építésű autóé. "


A modern SUV-ok meglepoen szemelyautosan viselkednek. Probalj ki egy Porsche Cayenne-t vagy egy X5-ot, marha jol kanyarodnak, sok atlagautot korbe lehet veluk autozni. De ez is lenyegtelen.


"Komoly hajtáslánc, brutális kerekek, 2 tonna feletti súly, miért? Hogy aszfalton használják?"


A kenyelmes es gyors haladasert. Az osszkerekhajtas nem csak terepre valo, a fent emlitett A6 vagy A8 jobban motorizalt peldanyai is mind osszkerekhajtasuak, pedig aztan azok nem mennek soha a terepre.


"Euro6-oznak a gyártók, jönnek itt a hibrid megoldásokkal, miközben az SUV eladások megsokszorozódtak az utóbbi években. Nem álszentség ez?"


Miert lenne mar alszentseg? A gyarak megprobalnak a kettonas SUVoknal is takarekosabbak lenni. Nyilvan nem egy Ford Fiestahoz kell hasonlitani oket, de egy 15 evvel ezelotti X5 sokkal szennyezobb volt mint egy mai es sokkal tobbet is fogyasztott. Hol itt az alszentseg? Almat almaval hasonlitunk, kortet meg kortevel.


"elsőbbrendűen csoroghat az ember, semmi sem zavarja, de valódi élményt nem nyújt."


Dehogynem, csak nem egyfele elmeny van. A kenyelem, komfort, zavartalansag is elmeny, nem csak a keresztbe autozas.


" Feleslegese túlmotorizált autók, tapasztalatlan kezekben veszélyes modellek"


Tapasztalatlan kezekben barmi veszelyes, egy Suzuki Swift is.


"4-5-600 lóerők egy bárki számára elérhető autóban? "


Aha, barki szamara elerhetok? Nem tudom te merre laksz, de egy 30-50 millios auto minden csak nem barki szamara elerheto. Azon kivul meg egy ilyen 600 lovas auto is kivaloan es biztonsagosan vezetheto, ha meg szaguldozol, akkor barmi veszelyes.

2015. ápr. 9. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/30 anonim ***** válasza:

Ha rövid a farkad, toldd meg egy SUV-val.

Ennyi. Aki férfi, az egy Swiftben vagy Twingoban is férfi.

A bohóc meg egy akármilyen suvban vagy béjembében is csak egy rakat szánalom.

Megveszi nagy fekete lefingott bajor vasat, nagyzene, nagyminden... aztán a kúton meg tankolgat háromezeré, mer' épp annyi maradt hó végére.

2015. ápr. 10. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/30 anonim ***** válasza:
Csak a korlatolt barmok hivatkoznak a farokmeretre. Nyilvan azert hogy a sajat anyagi helyzetuket kompenzaljak.
2015. ápr. 10. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/30 anonim ***** válasza:
760Li, jó kis V12-vel. Miért? Nem száguldozni, simán a kényelem miatt, minden extrával.
2015. ápr. 10. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/30 Osynho ***** válasza:

Úgy veszem észre kezdesz személyeskedni. Ettől tartottam és egyben számítottam is rá. Ez is egy érvelési módszer... ;-)


"Az egy ertelmes embert nem kellene hogy meglepjen hogyha az autoval dinamikusabban kozlekedik mint a meresi ciklus akkor tobbet fog fogyasztani."


A dinamikusabb haladás az ez esetben az életszerűt jelenti. Valami példa erre esetleg?


"Milyen iranyban nagyobb?"


Hosszban, széltében, csomagtartóban. Az üléspozíció miatt max a fejtér nagyobb, ami 2m felett jön jól.


"Igy van, de ez lenyegtelen. A legtobb SUV megfeleloen motorizalt."


Attól, hogy jól motorizált, még nem lényegtelen az ellenállás. Ilyen erővel a gyártóknak nem kellene vagon pénzeket költeniük szélcsatornás tesztelésekre és a forma áramvonalassá tételére.


"A modern SUV-ok meglepoen szemelyautosan viselkednek. Probalj ki egy Porsche Cayenne-t vagy egy X5-ot, marha jol kanyarodnak, sok atlagautot korbe lehet veluk autozni. De ez is lenyegtelen. "


Nem átlagautókhoz hasonlítottam, hanem azonos kategóriájú személyautókhoz. Próbálj ki egy Panamerát egy Cayenne, vagy egy 5-ös BMW-t egy X5 után. Persze, hogy meglepően jól viselkednek, hiszen nagyon komoly futómáveket tesznek alájuk. Ettől még áll az állításom. Lényegtelen egy mozgásra épített eszköznél a mozgás közbeni viselkedése? :/


"A kenyelmes es gyors haladasert. Az osszkerekhajtas nem csak terepre valo, a fent emlitett A6 vagy A8 jobban motorizalt peldanyai is mind osszkerekhajtasuak, pedig aztan azok nem mennek soha a terepre."


A kényelmes haladáshoz kell a 21-es felni mondjuk 305 széles gumival? Nem az összkerékhajtás létjogosultságát vitattam, hanem a túlméretezett alkatrészeket, melyek a futóműben, hajtásláncban vannak és amitől feleslegesen nehéz lesz az autó. Hiszen nem viszik terepre.


"A gyarak megprobalnak a kettonas SUVoknal is takarekosabbak lenni."


Takarékos 2 tonnás SUV? Ez önmagában egy paradoxon. És az álszentség itt is tetten érhető. Az autó súlyának és légellenállásával drasztikusan csökkenthető a fogyasztás. Az autók persze fejlődnek, igen, kevesebbet fogyasztanak a mai SUV-ok, a családban is van aki egy régebbi modellt váltott ugyanannak az utódjára és literekkel kevesebbet eszik az új verzió. Sőt, a legújabb törekvések a súly csökkentést is érintik, miközben a karosszéria merevsége növekszik.


"Hol itt az alszentseg? Almat almaval hasonlitunk, kortet meg kortevel. "


Itt egy gyümölcs van, a gyártó modellpalettája. Ezen belül kell a károsanyagkibocsátási normáknak megfelelni. Próbáljuk lecsökkenteni az autók fogyasztását gyakorlatilag a fizika határai alá, a másik oldalon meg emeletes házakkal közlekednek. Akkor nem kellenek a normák, amiket úgysem lehet teljesíteni, csak papíron mutatnak jól.


"Tapasztalatlan kezekben barmi veszelyes, egy Suzuki Swift is. "


Mellébeszélés, a mondandóm szándékos félremagyarázása.


"Aha, barki szamara elerhetok? Nem tudom te merre laksz, de egy 30-50 millios auto minden csak nem barki szamara elerheto. Azon kivul meg egy ilyen 600 lovas auto is kivaloan es biztonsagosan vezetheto, ha meg szaguldozol, akkor barmi veszelyes"


Lásd előző mondatom.

2015. ápr. 10. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/30 anonim ***** válasza:

A válaszaid alapján csak a net-ről bogarászod az autó típusokat, és lehet, hogy jogosítványod sincs.


Talán nég lottózni sem szoktál, ráadásul érvelésben is eléggé gyengécske vagy. :)

2015. ápr. 10. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/30 anonim ***** válasza:

"Úgy veszem észre kezdesz személyeskedni. "


Dehogy.


"A dinamikusabb haladás az ez esetben az életszerűt jelenti."


Kinek mi az eletszeru.


"Attól, hogy jól motorizált, még nem lényegtelen az ellenállás. "


Szamomra igen.


" Próbálj ki egy Panamerát egy Cayenne, vagy egy 5-ös BMW-t egy X5 után. "


Szerintem tobb ilyen kategorias autot vezettem mar mint te. Panamerat is. Egy atlagembernek boven eleg az amit ezek az autok menetdinamikai szempontbol tudnak, sot. De ahogy mar irtam, nem keresztben akarok vele autozni, hanem szimplan kozlekedni es nagy tavolsagokat utazni.


"A kényelmes haladáshoz kell a 21-es felni mondjuk 305 széles gumival?"


Nem kell, de nem is allitott ilyet senki. Szalmabab.


"amitől feleslegesen nehéz lesz az autó"


Mar megint ez a "felesleges" kifejezes. Vonatkoztass mar el attol legyel olyan jo hogy szerinted mi a felesleges es mi nem.


"Az autó súlyának és légellenállásával drasztikusan csökkenthető a fogyasztás. "


Mit nem mondasz. De ettol meg nem fogok egy Fiat Puntoval kozlekedni, ha megtehetem hogy X5ost vegyek. Ahogy nem fogok panelban sem lakni, ha lakhatom villaban, es nem a Tiszatohoz megyek nyaralni hanem Tahitire. Remelem erted.

2015. ápr. 11. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/30 anonim ***** válasza:
Mercedes G500. Nem szórnám el egy darabig a többi pénzt, kell 3-4 év mire megszokom.
2015. ápr. 15. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!