Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1- 1,3 millióért milyen...

1- 1,3 millióért milyen középkategóriás dízelt ajánlanátok?

Figyelt kérdés

Dízelben gondolkodom, mindenképpen.

Viszont, sokszor megrémiszt a sok rémtörténet.


"A PD TDI-k széthullanak, a TDCI-ik széthullanak, DCI-k szintén...stb"

"Nagynyomású szivattyú, kettős tömegű lendkerék, turbó és csak repkednek a százezrek"


Elég gyakran szidják a modern dízeleket, főleg a Volkswagen PD TDI , Ford TDCI motorokat, hogy 150 ezer kilométer után hullik szét az üzemanyag befecskendező rendszerük, meg egyebek.



2015. nov. 16. 19:41
 1/9 anonim ***** válasza:

Egy kérdésem lenne. Miért kell dízel?

Amúgy 1.9 TDI 90 lovas amiben nincs kettőstömegű.

Ismerősöm 750-ért vett egy 4-es Golfot és már 1.2 millánál tart, de a küszöbön még mindig átfér az ujjam.

2015. nov. 16. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Hülyeség, hülyeség, hülyeség. HA új autóról beszélünk, ami megkapja a kötelező szervizeket, akkor simán elmegy a TDCI 400 ezret, ahogy egy PDTDI is. Ismerek egy Transportert, ami ugyan úgy CR TDI és 600 ezer km van benne, az első saját szivattyújával. A Fordnál az 1.8-as volt kicsit problémás a Delphi cuccok miatt, de idővel azt is javították. Használtan hacsak nem ismeretes az autó előélete, bel elehet nyúlni egy 150 ezres TDCI-be, ami már 3-szor vissza volt tekerve korábban, így nem kell csodálkozni ha esetleg behal a szivattyú. Leghamarabb az fog. Azok szokták fikázni, akik megveszik aztán kiderül hogy nincs is pénzük rá. Egy használt modern dízelnél ezzel számolni kell, hogy ha nem ismerjük az előéletét, akkor a fő darabok cserések lehetnek. Igen, rá lehet költeni 1 milkát lazán, de utána ha jól meg lett csinálva, kb. mégegyszer annyit legalább elmegy. A PDTDI-ből pedig csak a Siemens PD elemeseket kell kerülni, de abból is történt egy visszahívás és még mindig él a garncia. Ha ilyet találsz, akkor egy VW szervizben ingyen kicserélik Bosch-ra.
2015. nov. 16. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Nézz utána az áraknak, ha nincs pénzed esetlegesen egy magasnyomású üzemanyagszivattyú cserére, vagy egy kettőstömegű lendkerék cserére, esetleg egy turbó felújításra vagy injektor tisztításra, akkor én jobban gondolkodnék egy fokkal primitívebb dízelben. Ilyen pl. a régi 1.9-es TDI, nem a PD, hanem az adagolós. BMW-ből az 525 TDS, vagy a régebbi 2.0D, bár ezek azért drágábbak (viszont mennek is mint a vaddisznó). A régebbi Ford 1.8 TDDI (nem TDCI) is még adagolós, viszont a Focus előtti 1.8-ast nem javaslom. Azokkal sok a gond.
2015. nov. 16. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

""A PD TDI-k széthullanak, a TDCI-ik széthullanak, DCI-k szintén...stb"

"Nagynyomású szivattyú, kettős tömegű lendkerék, turbó és csak repkednek a százezrek" "


Ez így is van és repülnek a 100 000-rek. Csak azt senki nem teszi hozzá, hogy miért.


A fentebb felsorolt fődarabok gond nélkül elmennek minden autónál 300-400 000 között, még talán a franciáknál is :D Utána a kopás miatt felújítás vagy csere következik. Ezen a távon már van annyi nyereség az üzemanyag áron, hogy igazából belefér. Kétszer is akár.

Viszont senki nem akar, olyan autót venni, amiben 400 000-res futás van, így az összes kotla óráját visszatekerik.

Egyik ismerősöm most vett egy végig márkaszervizelt Focust 297 000km-rel. Pár karcot leszámítva makulátlan - és még nincs 5 éves az autó! Ezt simán visszatekerhetnék akár 100 000 környékére is, mert patent az autó. ( mondjuk tudok olyan Fabiaról amit közel 300 000-ről tekertek vissza 80 000-re :D ).

Ugyanezt azért egy Passat is tudja, egy 320 000-ret IGÉNYES gazdával rendelkező Passatnak patentnak kell lennie belül. A nepper megveszi, visszahajtja 120 000-re, te megveszed és 30 000 múlva összefossa magát a fél motor és megy a sírás, hogy hulladék a VW dízel, mert 150 000-nél letérdel... Holott már közel 400 000 van az autóban. :)


Te is dízelt szeretnél, ráadásul olcsó dízelt. A középkategóriás dízelek új korukban 5-15 millió között mentek, te ezt szeretnéd 1,3 milláért. Ne legyenek irracionális vágyaid, mert magadat vered át. Akármelyik 6-8-10 éves középkategóriás dízelben simán van minimum 400 000km, legfeljebb az óra nem annyit mutat.


Ha nem akarsz te is az ilyen mendemondák áldozatává válni, akkor keresel egy valós futású, igazoltan végig szervizelt dízelt. Igaz nem 160 000 lesz benne, hanem 420 000, de ebben már minden zsebbe nyúlós kopó dolog cserélve volt, így valszeg a következő 150-200 000km eseménymentes lesz - ha vigyázol rá.


Egy egyszerű példa, ennek 382 000 km még nem nagyon látszik a belsején:

[link]


Hagy ne keressek olyat, a használautón amiben csak 180 000 van, de ehhez képest csatatér :D


Ha nem vered át magad, akkor akármelyik dízel jó választás. Ha az aranyhalat keresed fillérekért akkor te is be fogsz állni a dízelt fikázók táborába.

2015. nov. 16. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Volvo S/V40 dízel?


Szomszédéban már 700,000 km van.


Nekem benzinesem van, az is tökéletes.

2015. nov. 16. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Fúújjj francia dízel, haggyad már, az hulladék :D
2015. nov. 16. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

4-es összefoglalt mindent, egyedül a kettőstömegű lendkerék amit le kell nyelvi 2-300e km-en ként (mennyi idő alatt is kopik el? 8-10év?) Ha valami más megyen tönkre annak oka van vagy a sok km vagy az elhanyagolt szerviz. A PD-k elmennek bőven 1millió km-t nagyobb gond nélkül, persze mo.-ra minden autó egy féreglyukon át érkezik.

PD ből amit kerülni kell az a 2.0 PD/CR az elcseszett olajzási rendszere miatt egy ketyegő bomba. Persze meg lehet csinálni jóra is, de az pénz + kreativitás.


Az 1.5DCI nél a hajtókar ami le szokott térdelni az ominózus 30e km es olajcserének köszönhetően. CR rendszere nem felújítható mint az általad említett többinek, így egy kicsit zsebbenyúlósabb.


TDCI/HDI aránylag jó motor viszont sok a céges ezekből akik nem feltétlen kímélték az autót.

2015. nov. 16. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

"Az 1.5DCI nél a hajtókar ami le szokott térdelni az ominózus 30e km es olajcserének köszönhetően."


Az Ford/PSA 1.6TDCI is hullik ha városi használat mellett erőltetik a 30 000-res olajcserét :)

2015. nov. 16. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Szerintem minden motor hullani fog ettől a 30e csereperiódustól, főleg azok amikben már benne van a föld-hold távolság oda-vissza.

Nekem is 1.6tdci-m van és köszönöm a 10e csereperiódussal még nem volt nagy baja. A 30e meg tartsa meg magának a gyár(és ez minden autóra vonatkozik).

2015. nov. 17. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!