Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ma voltam Kresz vizsgán,...

Ma voltam Kresz vizsgán, sajnos nem sikerült. Sokat gyakoroltam pedig, de sok olyan kérdés volt, amivel még csak nem is találkoztam. Tudnátok gyakorló teszt oldalt ajánlani?

Figyelt kérdés
Szakoe-t már ismerem, ott sajnos elég egyszerűek a kérdések, ráadásul mindig ismétlődnek.
2016. febr. 25. 13:26
1 2 3 4
 31/37 anonim ***** válasza:

Az elméleti vizsga egy könnyed felmérő (szerintem), bár vannak csalafinta kérdések, de a 10 pontos hiba lehetőség miatt messze áll a szigorú vizsgától, és a tanulót senki nem zavarja befolyásolja.


A gyakorlati (forgalmi) vizsga már más, ott egyetlen hiba miatt meg lehet bukni, és van jelentősége a vizsgabiztosnak, ő "elnézhet" hibát, ha jó hangulatban van, de meg is buktathat olyan hibáért, amit gyakorlott vezetők naponta elkövetnek (pl. rámentél a záróvonalra = közlekedési szabályt sértett, azonnali bukás)


Nekem elsőre sikerült a forgalmi vizsgám, de nem 30 órát vezettem, hanem jóval többet.

Tudom, pénz kérdése, de én úgy álltam hozzá, hogy amíg nem érzem azt, hogy elfogadhatóan megy a vezetés, inkább gyakorlok még. Rá is csodálkoztam, amikor az oktatóm mondta, hogy menjek már vizsgázni, ő már többet nem tud igazán tanítani, amit kellett megmutatott, azt ne várjam, hogy minden tökéletesen menjen, mert ahhoz több ezer kilométert le kell vezetni, amit tudok, azzal már le lehet vizsgázni.

Úgy tanultam vezetni, hogy előtte soha nem próbáltam, gyakoroltam a vezetést, s nem ment egyszerűen, sokat hibáztam. Az oktatóm az első alkalommal elmondta, hogy készüljek rá, szigorú lesz, s az is volt, de ugyanakkor rendes is, mert ha volt valami probléma mindig segített, elmagyarázta, megmutatta...

A vizsga előtt azt is elmesélte, hogy a szigorúság sok éves oktató tapasztalat alatt alakult így nála, mert azt tapasztalta, ha időnként nem szól erélyesen a tanulóra, az hajlamos lesz félvállról venni mindent, holott a vezetés komoly felelősséggel járó tevékenység.

Visszagondolva, még az egyszerű feladatok is félelmetesek tudtak lenni, a délutáni csúcsforgalomban 50-el tepertünk a mindössze egysávos úton, ami ráadásul elég szép ívben kanyarodott is: előttünk kocsisor, mögöttünk kocsisor, jobbról szegély, bal oldalt mellettünk robog a villamos - semmi extra, csak haladni kellett a forgalommal, de bele főttem.

Volt olyan szerencsém is, hogy a tanulóidő alatt több kereszteződésben is rendőri forgalomirányítás volt, s közben működtek a lámpák. Élveztem azt a helyzetet, de ne tudd meg milyen káosz volt sokaknál: engedi a rendőr, de a lámpa piros és ő megáll, úgy kell neki könyörögni, hogy gyere már, engem nézz, ne a lámpát :-)


Nem tudom, van-e valamennyi vezetési gyakorlatod.

A kezdeteket az teszi nehézzé, hogy nagyon sokfelé kell egyszerre figyelni, van ugyan egy fontossági sorrend, de minden fontos, plusz kezelni kell a járművet, és kezdetben az is sok figyelmet leköt -az oda érvénye szabályokon nincs idő gondolkozni azt tudni kell.

Egyszerű példa: főútról jobbra kanyarodtok, nincs lámpád, de van elsőbbségadás táblád, már a kanyarodás előtt látod, hogy kerékpárutat, kijelölt gyalogos-átkelőhelyet kereszteztek, azt is gyorsan fel kell mérned, ott kinek kell elsőbbséget adni.

A keresztező forgalomnak igen, de az egyenlőre még "távol" van, előtte ott van a kerékpárút (lámpa, tábla van-e, jön-e biciklis) kijelölt gyalogos-átkelőhely előtt szabad-e az út, el kell-e engedni a gyalogost - akit, ha igen, zavarni sem szabad, nem állhatunk meg a zebrán, de az útra kanyarodás előtt lehet elsőbbséget kell adni a keresztező forgalomnak.

Ez lezajlik 2-3 másodperc alatt, ha nem kell megállnod, ha meg kell állnod időben és jól kell reagálni (ne fulladj le, ne tartsd fel fölöslegesen a többieket)

Kezdetben ezektől a koncentrációt igénylő feladatoktól nagyon el tud fáradni a tanuló, később egyre jobban, gördülékenyen fog működni, csak oda pillant, és azzal az egy pillantással minden meglát, amit kell.

2016. márc. 14. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/37 A kérdező kommentje:

Kedves utolsó hozzászóló, én feltettem neked kérdést, Te pedig válaszoltál, én meg jól elfelejtettem belépni ide. Remélem még visszanézel. Szóval én is elkezdtem már vezetni. Volt valamennyi alapom persze. Már vezetek az oktatóval több-kevesebb sikerrel. Még csak pár órát mentem. Ami nekem nehezebben megy az a kanyarodás (mindig vagy az árokba akarok menni vagy a szembe sávba). Na meg le is fulladok néha és akkor elkapkodom az indulást és abból megint csak képes vagyok lefulladni. Van még mit tanulnom bőven.

Nagyon ritka az, ha az ember elsőre átmegy a forgalmin. Nem sok ismerősömnek sikerült eddig. Mennyi plusz órát vettél még a 30-on felül?

2016. ápr. 3. 19:38
 33/37 anonim ***** válasza:

Sokan nem is gondolják, akik ég nem próbálták, hogy a többsávos utakon a balra kanyarodás mennyire nem egyszerű kezdetben.

Tanulható, de sok tanulónak adja föl a leckét a kezdeteknél.

Viszonylag nagy távot kell befutni a kanyarodáskor, és nem elegendő csak az érkezés helyét meglátni, megfelelő ívben kell oda irányítani az autót, s bizony kellő rutin híján könnyen el is "téved" a tanuló.

Így voltam ezzel én is, az oktatóm úgy próbált segíteni, hogy adott egy plusz támpontot, de a megfelelő kormánymozdulatra rá kell érezni, meg kell tanulni a tanulónak, abban nem tud segíteni az oktató sem.

A plusz támpont a gyalogosok lámpaoszlopa volt, azt ívben megközelítve, elhaladva mellette, onnan már könnyebb volt a szélső sávra ráfordulni.

Később lesznek olyan gyakorlatok, helyzetek, amikor a belső sávba kell érkezni, s a jármű mozgásának egyértelműen jelezni kell, hová tart, hová érkezik.

Ezek még csak a kezdeti nehézségek, amelyek előbb-utóbb megszűnnek nem lesz gond a jármű kezelése, a megfelelő íven kanyarodás, de jönnek majd az egyre bonyolultabb fogalmi helyzetes gyakorlások, amikor már egyszerre kell sokfelé figyelni - talán már érted, miért írtam, hogy a szabályok ismerete nem a KRESZ vizsga miatt fontos, vezetés közben nincs idő a szabályokon gondolkozni, azt tudni kell, és annak megfelelően végre hajtani a feladatot.


A forgalmi vizsga sok szempontból furcsa felmérő.

Ismerek olyanokat, akiknek a kötelező 30 óra után elsőre sikerült a vizsga, de azok száma sem kevés, akik egyetlen hiba miatt (a levezetett órák számától függetlenül) megbuktak. 29 óra gyakorlás után a 30. lehet akár a vizsga is, de akkor érdemes vizsgára jelentkezni, ha az oktató szerint van értelme, "tanuló saját kérésére" kezdeményezett vizsga a vizsgabiztos számára egyértelműen jelzi, hogy az oktató még nem ajánlotta vizsgára.


A vizsgáig levezettem 60 órát. kb 50 óra után mondta az oktató, hogy menjek már vizsgázni, a vizsgához elég az, amit tudok. A vizsgára viszont csak 3 héttel későbbre kaptunk időpontot, addig még gyakorolgattam - ennek viszont nincs jelentősége számodra, és más számára sem, legfeljebb azoknak kellene elgondolkozni, akik a 30 óra után akkor is vizsgázni akarnak, ha egyértelműen látszik, hogy esélytelenek.

2016. ápr. 3. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/37 A kérdező kommentje:

Nem tudom mikor lesz az, amikor már biztonsággal kanyarodok. Na meg a kormánykezelésem is megér egy misét :). Az még azért nem megy nekem, hogy nézzek egy lámpaoszlopot, meg kanyarodjak, meg azt is nézni, hogy gyalogos se jöjjön. :)Ez túl bonyolult még nekem. Ezt ahogy írtad már, nagyon rövid idő alatt kell felmérni és nekem még kevés volt ez a pár óra ehhez. Ami még nehézkesen megy az pl. az autópályán mikor felmegyek a gyorsítósávnál nem érzem, hogy mikor tudok kimenni a forgalomba, mert hiába nézem a visszapillantót nem tudom felmérni, hogy milyen gyorsan jön egy autó ami még messzebb van...

Ahogy én hallom azért egyszer megbukik a legtöbb ember. Mondjuk nekem volt olyan ismerősöm akinek ötödjére sem sikerült és mehetett PÁV-ra.

Meg olvasgattam már itt is, hogy kit miért buktattak meg, és pl. van akit azért mert nem tett irányjelzőt olyan helyen ahol kellett volna. Na én aztán minden kanyarban teszek szinte. Ott is ahol nem kellene. Lehet ez is gond lenne a vizsgán....

Én biztos nem fogom azt mondani a 30. óra után, hogy most már szeretnék menni. Megvárom mit mond az oktató mindenképp. Ha azt mondja kell még 10 óra akkor megyek még annyit, ebből én nem csinálok gondot.

2016. ápr. 3. 21:48
 35/37 anonim ***** válasza:

Az elején mennek nehezebben a dolgok, hisz akkor még a járműkezeléssel is bajban van a tanuló, a figyelmét nagyon leköti az autón belüli dolgok (pedálok, váltás, kormányzás).

Később, mikor ezek már jobban mennek, több figyelmet tud fordítani az autón kívüli dolgokra, de a tanulóidő egészen a vizsgáig arról fog szólni, hogy mindig új, és újabb kihívások elé állít az oktató.

Vidékről jártok be valamelyik nagyobb városba?

Ezt azért kérdezem, mert elég furcsa, hogy autópályán közlekedsz már most, ott ugyanis nem sokat lehet tanulni, tempósan, lendületesen kell haladni, nyugodt kormánymozdulatokkal irányítani az autót - mindez persze fontos.

Legtöbbet bent a városokban lehet tanulni, fokozatosan haladva a gyár forgalmú helyektől az egyre forgalmasabb belváros felé, s amikor már ott jól mennek a dolgok, lehet menni vizsgázni.

2016. ápr. 3. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/37 A kérdező kommentje:
A kérdésedre válaszolva, igen, kisebb városból járok nagyobb városba. De más kisebb települést is közelítettünk már meg autópályán keresztül. Persze segítséggel megy azért itt a vezetés. Nem a kormányt kell fognia az oktatónak, de mint írtam azt nem tudom felmérni, hogy milyen távolságra van egy autó mögöttem és szólni kell, hogy mikor mehetek. Ez már településen belül is okozott nekem gondot, mondjuk mikor egy álló buszt kellett kikerülnöm. Mondjuk ez még a jobbik eset mert szemből azért elég messzire ellátok, de mégis mindig tartok attól, hogy valaki egyszer csak jön akár szemből is nagy sebességgel mikor épp kikerülök valamit. Meg összességében ma épp elment a kedvem az egésztől, mert nagyon visszaestem. :(. Össze-vissza váltottam, meg képes voltam induláskor is lefulladni. Nagyon nem ment, úgy éreztem ez nekem már sosem fog sikerülni :(.
2016. ápr. 5. 20:37
 37/37 anonim ***** válasza:

Természetes jelenség, vannak napok, amikor szinte semmi nem sikerül, még az sem, amivel nem szokott különösebben gond lenni.

Próbálj túllépni a mai kudarcokon, ezekből is sokat tanulsz, ugyanis az agyad fel fogja dolgozni a történteket, nem is kell rá gondolnod.


Egy hasonlóan gyengén sikerült vezetést követően megkérdeztem az oktatómat, hogy másoknál is előfordul ilyen látványosan gyenge produkció?

Azt válaszolta, hogy szinte minden tanulónál van néhány ilyen hullámvölgy, ne foglalkozzak vele mit történt, nem szabad rá görcsölni a hibákra, az agy dolgozni fog rajta.


Valóban voltak olyan gyakorlatok, amelyek nehezen mentek, és félálomban jöttem rá mit kell másképp csinálni.

2016. ápr. 5. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!