Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit kell tennem olyankor, ha...

Mit kell tennem olyankor, ha a vezetővel történik mellettem valami?

Figyelt kérdés

ha mondjuk személygépkocsiban én ülnék az anyós ülésen. Nem nagyon értek a vezetéshez, de nemsokára elkezdem tanulni.


Mit kell tenni olyan esetben, ha mondjuk a vezető rádől a kormányra és nekem kell átvennem a vezetést? Ki kell húznom a slussz kulcsot? Vagy hogy állítsam meg az autót? Mit szoktak ilyenkor csinálni?



2016. aug. 5. 08:09
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Ilyen eset kvázinsose fordul elő, de először fogd meg a kormányt, aztán próbáld megállìtani a kocsit, amire már sok lehetősèg van, de esetfüggő, pl egy hosszú egyenes úton elèg csak leállìtani a motort, de mondjuk közeledve egy piros lámpához ès van egy másodperced, akkor az is megfontolandó, hogy inkább nekimèsz pl egy kerìtèsnek, mint be az autók közè.
2016. aug. 5. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

"kell húznom a slussz kulcsot"

Ezt nem ajánlom, ugyanis ilyenkor bekapcsolhat a kormányzár.

De ha az 1. állásig(itt kapcsol be a rádió is) tekered csak vissza, akkor viszont a motor leáll de a kormányzár még nem fog bekapcsolni. Így lesz motorféked.

Ha ez nem kivitelezhető, akkor váltó üresbe húzása(gázadás mellett kuplung nélkül is egy határozott mozdulattal meg lehet csinálni), és kéziféket annyira behúzni, hogy elkezdje fékezni, de ne csússzon meg a kerék.

Ha jön a kereszteződés:

- ha nincs nagy forgalom, akkor ráfeküdnék a dudára és figyelve, hogy ha szabad útnak tűnik, átmenni a kereszteződésen.

- ha nagy a forgalom, akkor lehúzódni az útról, akár az árokba is, ha nem nagy.

De pontosan csak a helyszínen lehet eldönteni, hogy mit is gondolsz a legjobbnak.

2016. aug. 5. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
A motor leállítását nem javaslom, mert ha elektromos, vagy elektrohidraulikus a kormányszervo, akkor meg fog szűnni a rásegítés, és nagyon nehéz lesz valami biztonságos helyre kormányozni. Inkább én is azt mondanám, hogy váltót üresbe, majd kézifékkel és vészvillogóval lehúzódni. Sajnos ez sem mindig kivitelezhető, pl.: automata váltó, vagy elektromos kézifék esetén gáz van.
2016. aug. 5. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Előző tökéletesen leírt minden apró részletet.

Kézifékkel csak ésszel, mert ha berántod, abból pörgés lehet igen könnyen:

[link]


Amúgy a kérdés erősen elméleti jellegű, hasonló esetben az átlagembert teljesen leköti az, hogy a gatyán barna vagy sárga folt lesz-e előbb...

Ritkaság az, hogy valaki teljesen észnél van. Net előtt korszakban volt a '80-as években, hogy egy Volán járat sofőrje infarktust kapott, és az első üléssorban ülő két srác azonnal ugrott, lefékezték a buszt, és félreálltak a padkára... aztán kaptak az Állami biztosítótól egy-egy versenybiciklit. (pedig a megelőzött sérülések és anyagi károk mértékét figyelembe véve egy-egy merkúros autó-utalvány járt volna)

2016. aug. 5. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Érdekes kérdés. :)

Szerintem én ilyen esetben nem venném ki sebességből az autót. Attól, hogy a szervó nem megy még kormányozható az autó. Ilyen szituban csak a rossz megoldásokból tud választani az ember, így én a kisebbik rosszra voksolnék. Gyújtás nélkül lesz egy nehezebben kormányozható autóm, de a motorféknek köszönhetően nagyobb lesz a lassulásom. helyzettől függően használnám a kéziféket és valószínűleg keresnék egy szimpatikus tereptárgyat (padka, gödör, kerítés stb), ami végszükség esetén megfog.

2016. aug. 5. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
0%
csutkára berántod a kéziféket, és hívod az összes mentőt, rendőrt, hozzátartozót...majd elkezded az újraélesztést..persze a villogót bekapcsolod..ott van középen általában..
2016. aug. 5. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 veterán vas ***** válasza:
0%

Csak azt tudom ajánlani, amit #6-os írt. Erőből berántod a kéziféket, aztán letámasztod fejed, hátad az ülésbe, majd elé kapod a kezeidet, és várod a becsapódást. Illetve nagyon nem várod, de reménykedsz, hogy a lefulladt motor és a kézi hatására, valahol csak megáll az autó nagyobb koccanás nélkül. Ettől többet nem tudsz tenni, mert sebességből nehéz kiráncigálni motorfék alatt, kormányozni nem tudsz mert rádőlt a pilóta. És tényleg ne nyúlkálj a gyújtáskulcshoz. Nem egyszerű a másodperc töredéke alatt felmérni a helyzetet, és jól dönteni, főként annak aki nem is tud vezetni. Védd magad, amennyire tudod, hogy aztán segíteni tudj.

Ha megállt az autó, vészvillogó az első. Ha autópályán történt, akkor a lehető leghamarabb kifelé, a korláton túlra!


De inkább sose próbáld ki.

2016. aug. 5. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

#6-os a #7-esnek..igazad van, de nem akartam hosszú lére ereszteni...igen, várom a becsapódást..


nincs jobb ötletem..csak remélem, hogy a gázról levette a lábát az ügyfél...


szóval helyzetfüggő erősen...nincs más hátra, mint reménykedni..


(amúgy már kétszer belémszálltak úgy, hogy megálltam a stop táblánál. azt modták, hogy itt nem szoktak megállni.)

Mi van, ha autópályán kell valamiért satuzni?


ez csak költői kérdés volt.


nálad a pont.

2016. aug. 5. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
69%

Nagy tempónál a csutkára berántott kézifék életveszélyes.

Ilyen tanácsot adni gyakorlatilag a gondatlan veszélyeztetés bűncselekménye.

Kidobja a farát, keresztbe fordul, megpördül, összetör még három autót, k.va jó tanács, hülye marhák.

2016. aug. 5. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
44%

"kidobja a farát" he-he-he.

A szakmai zsargonból arra következtetek, hogy már megint olyan szólt hozzá, aki még fényképen sem látott jogosítványt. :D

2016. aug. 5. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!