Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Veszélyes első autónak erősebb...

Veszélyes első autónak erősebb, sportosabb menettulajdonságú autót választani?

Figyelt kérdés
Szívesen vezetnék valamit, ami egy kicsit harap, ha kell, agilisen indul el, jól veszi a kanyarokat, de lehetőleg nem kenem szét magam vele az első hónapban. Alapvetően nem az a tervem, hogy zúzzam neki, mint a malac, de annak nagyon örülnék, hogy ha kell, akkor tudna szépen gyorsulni az autó. Alapvetően a 140-190 lóerős kategóriára gondolok itt japán fronton (Corolla/Civic/Mazda 3), és nagyjából a 2002-2006 közötti időszakra. Tapasztalt autóvezetőktől kérdezem: lehet az ilyen, kicsit sportosabb autókat finoman és biztonságosan vezetni kezdőként? Mennyire kell attól tartani, hogy "megcsúszik a lábam", és balesetet okozok? Köszi előre is a gondolataitokat.

2016. szept. 10. 21:36
1 2
 1/17 veterán vas ***** válasza:
84%

Szerintem először meg kell tanulni az alapokat, és csak azután érdemes álmodozni erősebb autókról. Kérdésedre válaszolva: igen, minden autót lehet finoman és biztonságosan vezetni, akár még a "kicsit sportosabb"-akat is.

Viszont ha már most attól tartasz, hogy "megcsúszik a lábad és balesetet okozol", akkor bele se ülj. :(

2016. szept. 10. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 A kérdező kommentje:
Köszi a választ, megpróbálom újrafogalmazni: a "megcsúszik a lábam" alatt nem arra gondolok, hogy nincs önkontrollom, hanem a különböző autókkal való tapasztalat hiánya miatt őszintén nem tudom, hogy egy erősebb autót annyival nehezebb-e vezetni, hogy egy kezdő _fizikailag_ kevésbé tudja az irányítása alatt tartani az autót. Szóval nem a saját pszichológiai önkontrollomtól tartok, hanem attól, hogy úgy képzelem az erős autót, hogy pici gázra is lódul, ezért írtam ki a kérdést, hogy értsem, hogy ez valóban így van-e, vagy csak egy téves feltételezés.
2016. szept. 10. 22:05
 3/17 anonim ***** válasza:
23%

első kerekes kocsi sportos? HA HA HA


Első kocsinak nem vennék max 100-125Le -t.

Ha japán kell akkor nincs értelme mondanom egy Bmw -t, így azt mondom Lexus is200. Akkora kasztniban önfegyelemmel bevállalható a 2literes blokk elsőre mivel ez már koszerű kocsi menetstabilizálással.

Oké 155paci de azért nem egy kis könnyű kasztniban, bár első télen ésszel kezeld, üres elhagyott parkolóban, placcon próbáldgasd mennyire indul meg a segge, hogy szokjad....

2016. szept. 10. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 veterán vas ***** válasza:
94%

Egy sportautó -nagy motorral, nagy fékkel- persze jókora kihívás- Sokfélék az emberek, van aki kicsivel kezdi, és lassan tanulva emeli a tétet, de van aki egyből beleugrik a nagyobba, és csak 3600-as Porschevel tudja elképzelni az életét. Ha működik egy egészséges kontroll, akkor nincs baj, csak a kezdő sokszor még azt sem tudja, mi az amitől tartania kell(ene)?


Szóval próbáld meg, de csak ésszel. ;)

2016. szept. 10. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
11%

Hülyeség!

Attól függ... Ha autómániás vagy és szereted a kocsikat és biztonságosan és magabiztosan vezetsz, akkor semmi gond. Mindegyik kocsival lehet normálisan menni. Én egy 170 lóerős kocsival kezdtem, ami egy pár nap után már gyenge is volt, most egy 200 lóerős sperr-es e36-om van és ez is eléggé gyenge már, most a leturbosítás a terv, hogy legyen 400 lóerő minimum. Szóval egy 140 lóerős kocsi abszolút nem erős, a 190 mert belépőszint, azzal már élvezhető is a vezetés. Persze sokat számít a súly lóerő arány is. A lényeg az az, hogy bármilyen kocsid van ésszel kell vezetni, egy 50 lóerős kocsival is lehet balesetet okozni és egy 600 lóerőssel is. Mindegyikkel lehet lassan szabályosan vezetni. Én pl. esőbe sose nyomom neki és sose versenyzek, esőbe csak driftelgetek.

Legyen eszed a kocsid mellé, tud felmérni a dolgokat és akkor nem lesz baj belőle

2016. szept. 10. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 A kérdező kommentje:

"...a kezdő sokszor még azt sem tudja, mi az amitől tartania kell(ene)..."


Ez egy nagyon hasznos gondolat például, köszi. Lehet, hogy nem ártana az első fél évet végiggurulni egy fain kis Jazzben, hogy egyáltalán a közlekedési veszélyeket szokjam.

2016. szept. 10. 22:41
 7/17 anonim ***** válasza:
100%

Utolsónak adok igazat. Attól függ. 22 éve kezdtem, akkori Golf 16V-vel.

Mindenki jajongott, hogy fára fogom tekerni, mert ugye akkor az erőműnek számított a 135 lóerejével, és mindenki max 50 lovat adott volna egy kezdőnek.

Tudtam mindig hogy hol a határ.


És van két ellenpéldám is.

Egyik haverom, idősebb, azokban az időkben már elég keményen nyomta ladával az amatőr rallit. Aztán vett egy E30-as 323-as bmw-t és a megszokott módon betette a kanyarba, vissza-kettő, padlógáz és meg is fogta mind a két oszlopot a kanyarban. Ugye a 75 lóhoz volt szokva...


A másik pedig csak simán marha volt. Ő fiatalabb volt, megkapta a jogsit, vett egy ezres micrát, és 2 hetente legalább árokban volt.

2016. szept. 10. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 A kérdező kommentje:
7-es, igazából ezek is abszolút értékes meglátások. Budapesten kezdtél vezetni, vagy vidéken? Azért kérdezem csak, mert Pesten a vezetésnek a közlekedés része hatványozottan kaotikusabb, és kíváncsi vagyok, hogy látod, mekkora lapáttal tesz ez rá a nehézségekre.
2016. szept. 10. 22:59
 9/17 veterán vas ***** válasza:

Azt is megpróbálhatod (Jazz)

Viszont abban az esetben, talán az lesz a baj, hogy megszokod a kisautót (nehezebben gyorsul, max. 140 a vége, és lassabban áll meg). Aztán átülsz a nagyobba, és az addig szerzett "rutin" megy az árvák javára, mert gázadásra kitépi a kormányt a kezedből, fékezéskor megfejeled a kormányt, és teligáznál észre sem veszed, hogy 200 fölött lobogsz.

Szóval, nem lehet itt igazán jó tanácsot adni. ;)

2016. szept. 10. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
100%

Ide akartam, véletlenül privátba is ment:


7-es vagyok.

Nem, vidéken kezdtem, és 4 évig nagyon nem is mertem pest felé nézni, max a budaörsi autópiacig.:)

4 év után a kelenföldről hoztam autót, akkor már igazán csak a helyismeret okozott gondot.

7-8 éves jogsival mentem rendszeresen budapestre, igazából nem okozott akkor más sosem gondot hogy tolnak, csak az volt szokatlan eleinte, hogy ugye ha elcseszek valamit a körutakon, akkor nem nagyon van balra kanyarodás hogy megforduljon az ember, és székesfehérvár után meg kellett szokni, hogy nem balra, hanem jobbra fordulok le, és csinálok tulajdonképpen 2 hurkot jobbra. :)

Iagzából így én sem tudok okosat mondani. Talán a lóerőknél fontosabb lehet az hogy olyan autó legyen amit jobban érzel.

2016. szept. 10. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!