Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen technikával használjáto...

Milyen technikával használjátok a kuplungot?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


2 napja kaptam meg a jogosítványomat, másodikra sikerült átmennem a forgalmi vizsgán (minden más elsőre meg lett).


Az a problémám, hogy az oktató autója dieseles (2.0) volt és az elindulás mechanikája az volt, hogy egyesbe rakom a váltót a kuplungot szépen felengedem teljesen, majd csak ezután nyomom a gázt közepesen onnantól kezdve minden megy ahogy kell. Ez annyira ment ott, hogy talán 2x ha lefulladtam a 40 óra alatt, amit vettem az oktatóval, ami szerintem nem olyan rossz.


Viszont az itthoni családi autó benzines (1.4) és ott ugyanezzel a technikával lefullad az autó. Itthon elmondták, hogy kicsit engedjem fel a kuplungot, párhuzamosan közepesen/erősen lépjek rá a gázra, majd utána engedjem fel a maradék részét a kuplungnak. Nos, hát ez egyszer ment, amikor gyorsabban kellett volna indulni lefulladtam.


Nem igazán vagyok autó fan ember, távol áll tőlem a járművek működése, de valaki elmagyarázná miért eltérő, hogy pszchiésen is átálljak erre a módra, valamint aki hasonló cipőben jár esetleg valami praktikusság?


Amint elindulok az autóval, onnantól kettes, hármas, meg a forgalomban való közlekedés teljesen szuperül megy.



2016. dec. 16. 17:03
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
64%

Persze, hogy lefullad. Egy 2 literes dízelnek 310-330Nm-es nyomatéka van, míg egy 1.4 benzinesnek 115-120Nm.

Igen, egyszerre kell PICI gázt adni és felengedni a kuplungot. Amikor érzed, hogy mozdul az autó, akkor adsz egy pici gázt és felengeded a kuplungot. Kis gyakorlás kérdése. Pont ez miatt nem jó dízelen tanulni, mert nem tanul meg senki rendesen kuplungolni!

Át kell szokni. Tessék gyakorolni.

2016. dec. 16. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
31%

Autótól függ hogy hogy kell kuplungolni.

A dízellel azért tudtál úgy elindulni mert iszonyú nagy nyomatéka van alacsony fordulaton. Benzinesnek már kevesebb.


Előszőr próbáld meg egy kis forgalmú utcába hogy hol fog a kuplung (teljesen benyomod, nem nyomsz mellé gázt csak nagyon lassan felengeded.) érezni fogod amikor az autó el akar indulni. Itt kezd fogni a kuplung.


Nyomsz egy kis gázt és lassan felengeded a kuplungot.


Ha gyorsabban akarsz indulni ugyan ezt kell csinálnod csak gyorsabban. Fontos hogy nagyobb gázt kell adni és úgy ráereszteni a kuplungot.


Próbálgass. Felpörgeted a motort 3000 fordulat/perc köré, először óvatosan engeded a kuplungot addig amég el nem kezd mozogni az autó. Ha az autó mozog nagyon nem tudod elrontani.


Nagyon nehéz leírni. Majd rájössz hogy kell:)


Sok sikert!

2016. dec. 16. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 Beviz Elek ***** válasza:
100%

A dízelben nagyobb a nyomaték, gázadás nélkül is van akkora ereje hogy elinduljon.

A benzinesnek is van, de sokkal tovább kell csúsztatni a kuplungot, ez nem tesz jót neki. Egy ekkora benzines kávédarálóval értelmetlen így közlekedni, bár hogy őszinte legyek, forgalomban való elindulásnál egy üres teherautónál is gázt adok, hiába lehetne gond nélkül elindulni nélküle.


A lényeg hogy a motornak szüksége van egy bizonyos fordulatra ahhoz, hogy ne fulladjon le. Mondjuk ez legyen 500/perc.


Ahogy engeded fel a kuplungot és érzed a fogáspontot (a mutató megmoccan lefelé), akkor nyomsz egy kis gázt, engedsz még egy picit(!) a kupmungon hogy elinduljon az autó, majd ha már gurul normálisan (annyira mint egyes alapjárat kuplung nélkül), akkor teljesen felengeded a kuplungot. A lényeg hogy ne leugorj róla mert lefullad, de ne is használd sokáig mert hamar elkoptatod.

Egy kis idő után úgy hozzászoksz hogy álmodból felébresztve lendületesen tudsz indulni, a fordulatszám mégis lent marad, tehát nem bőgeted a motort.

2016. dec. 16. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
100%
Először ne akarj "gyorsabban" elindulni. Kezdd úgy, hogy adsz egy kis gázt, aztán elkezded felengedni a kuplungot. Ha felengedted, adj nagyobb gázt! Mindezt szépen, nyugodtan, lehetőleg olyan helyen gyakorold, ahol nincs forgalom. Némi gyakorlás után már fog menni, hogy lényegében egyszerre adsz gázt és kezded engedni a kuplungot.
2016. dec. 16. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 Beviz Elek ***** válasza:
83%
Na, pont azt ne csináld amit a #2 írt. Ha mégis, akkor add meg a címedet, melléd költözök és megélek kuplungcserékből.
2016. dec. 16. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 A kérdező kommentje:
Köszönöm a segítséget, a leírtam nyomatéknagyságok alapján érhető, hogy miért fulladok le. Megfogadom a tanácsokat! :)
2016. dec. 16. 17:36
 7/17 A kérdező kommentje:
leírt*
2016. dec. 16. 17:37
 8/17 anonim ***** válasza:
43%

Minden autó más,hozzá kell hogy szokjál az otthoni kocsitokhoz.Ha egy bizonyos szintig felengeded a kuplungot akkor elvileg a kocsinak lassan kúsznia kéne előre (nyilván amikor sebességbe van téve) Kb ilyenkor kell elkezdeni nyomni a gázt és akkor nem kéne hogy lefulladjon.Érezni kell hogy meddig engedheted fel a kuplungot,ez mindegyik kocsinál más


Ja és ne akarj túl gyorsan indulni és ne kapkodjál mert az annál rosszabb.ha lámpánál nem az első vagy akkor meg mégtöbb időd van az elindulásra,úgy még kettessel is indulhatsz de először az egyessel való indulást gyakorold

2016. dec. 16. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:

"Egy 2 literes dízelnek 310-330Nm-es nyomatéka van, míg egy 1.4 benzinesnek 115-120Nm."

Azt tegyük hozzá, hogy ez csak a maximális nyomatéka.

Alapjáraton a 2 literes dízelnek 100 Nm körül, az 1.4 benzinesnek 50 Nm körül van a nyomatéka, de ez is jelentős különbség.


A kettes válaszadó módszere a szőkenős kuplungégető indulás. Szétkapcsolt kuplunggal semmi értelme pörgetni a motort, a fogásponton adj kicsi gázt és engedd folyamatosan a kuplungot, gyakorolni kell.


De egyébként bármilyen (nem műszaki hibás) autóval el lehet indulni sík talajon gázadás nélkül.

2016. dec. 16. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 A kérdező kommentje:
Igen, elindulni eltudtam, mikor szépen lassan engedtem, csak közben ráléptem a gázra, utána egyből, gyorsan felengedtem a kuplungot aztán jött a fulladás, és mivel a parkolóban voltam, mögöttem volt egy ember, a stressz miatt, utána is lefulladtam, így ki sem mentem inkább a parkolóból tegnap.
2016. dec. 16. 17:55
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!