Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Okozhat kárt az inverteres...

Okozhat kárt az inverteres hegesztés az autón?

Figyelt kérdés
Sziasztok! A kipufogó dobon le volt rohadva a felfogatás ezért gondoltam meghegesztem. A testet a dobra csipeszeltem es a dob meg a kasztni közt gumi van ugye. Na most akkut nem csatlakoztattam ke persze de semmi baj nem történt! Autó indul semmi hibalámpa radio ok! Lehet e ezek után bármi baj? Mert olvastam hogy ez ki tudja nyirni az ECU-t :O tehetett benne kárt??? Mazda 6-os a kocsi!

2017. aug. 11. 09:54
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Igen, elkövetted a legnagyobb hibát: az akkut le kell csatlakoztatni, mindkét pólusát hegesztés előtt. Hosszútávon kiderül, kinyírtál-e valamit a hegesztéseddel....
2017. aug. 11. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
És mit jelent a hosszú táv??
2017. aug. 11. 10:10
 3/12 anonim ***** válasza:

Az akkumlator egy jo pelda, az iv kepes atugrani a munyag szigetelesen, az inverteres heggeszto legyen Iv vagy MIG egyenarammal uzemel, vagyis gyonyoru szep tulfeszultseget okoz akkumlatoron belul, es kepes tonkretenni az akkumlatort. Ez egy pelda, a feszultsegesesek(aramut) lehet ugy adja ki, hogy nem arra megy a heggeszto arama ahol TE szeretned hanem kerulovel.

Ez a kerulo lehet akar a teljes elektromos rendszer(tulfeszultseg kepes erdekes dolgokat produkalni), hiszen az auto teste acel, mig a vezetekek Rezbol vannak, ami hatarozottan jobb vezeto. Lehet akar egy olyan helyen osszeeget kabelkoteg amit most nem veszel eszre, de a szigeteles az ivhuzas hatasara mar megrongalodott, ehhez jon a nedvesseg a es a mozgolodas, es lehet 2 ev mulva fustben all a jarmuved(kicsi az esely mert minden biztositva van, meg ugy egyebkent is, de akkor is lehetoseg)

2017. aug. 11. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Jo okes amit irsz de ez abszurd! A kipufogo a leimloig nem csatlakozik a testhez ott meg csak a motortol tud tovabb menni az konkretan a kocsi masik vege odaig a sok csatlakozason es pakolason at azert van ellenalas! Az wlektronikaban pedig van tulfeszultseg ellen vedelem kulonben egy statikus kisules is amit a ruhaddal produkalsz is kinyirna valamit! A masik hogy ez csak pottyozes volt mivel nem is volt lehetoseg sokaig tartani az ivet... am kosz a masodiknak mert indokolta is nem csak beszolt!
2017. aug. 11. 10:38
 5/12 anonim ***** válasza:
0%
Minek kérsz segítséget, ha nem fogadod meg a tanácsot. Egy pancser nepper vagy, akinek fingja nincs az autóelektronikához, és azt sem tudod, hogy mekkora a bizonyos anyagok átütési szilárdsága. A hegesztésnek van olyan kóbor árama, ami megüti az ECU-t, de ezt nem hibakódal fogod észrevenni, majd ha nem vezérli menet közben az injektorokat, meg össze vissza értékeli a szondáktól kapott értékeket, akkor rájössz.....
2017. aug. 11. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
Nepper a telepi nagymamad! Beszeled a hulyesegeid te bukott villanyszerelo :D
2017. aug. 11. 10:51
 7/12 anonim ***** válasza:
83%

Amit irtam azert irtam, mert pl a kipufogo dobon, foleg a hatso kornyeken szokott lenni testeles, az elektrokorrozio elkerulese vegett. Nem mindegyik auton, konkretan a tiedet nem ismerem, csak megfigyeles. Mindenkepp kepbejon a masik problema ami a heggesztesel van, kepes ionizalni, akar a levegot is korulotte, ami ismet vezetove valik az auto "test" iranyaba.

Sajnos ezert veszelyes, illetve kepes mintegy Van de Graaff generatorkent mukodni es igen komoly statikus feszultseget felhalmozni pont az ionizacio miatt. Es ezek ellen nem ved sajnos a beepitett tulfeszlevezetes. Tul sok tul nagy mig te begyujtesz par piko Columb toltest, a heggeszto ezt foltornazhatja tobb nagysagrendel.

Nem megilyeszteni akarlak, remelem legkozelebb nem igy csinalod, es akkor elerte a mondokam a celjat.

2017. aug. 11. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
Igen talaltam egy forumot es egy leirast az esethez! Ez esetben a kipufogora kapcsoltam a csipeszt es azt is hegesztettem! De ha pl a kasztnira kapcsolon es ugy hegesztek akk ha a motor es kasztni kozti test nem tokeketes vagy nem kepes elvezetni a hegeszto aram 100%at skk lehet az hogy egy vagy tobb fogyaszton megy at a nagy aram es frekvencia ami pl a kasztni es a motor testelesehez van kapcsolva vagy akar az akkuhoz ed igy zarulhat az aramkor! De itt egyenesen a kipufogodob zarta is az egeszet! Egyszeruen lehetetlen hogy mashol aram folyhasson! A masik az a frekvencia azjobban zavar de remelem vedettek az aramkorok! Egyelore mindent kiprobaltam nem latok hibat, ha nem nezek utana nem is tudok sz egeszrol! Na mind1 ezt a tobbieknek irtam akik esetleg belebotlanak ilyen hibaba :) rem minden ok lesz! De tanultam belole :(
2017. aug. 11. 14:47
 9/12 A kérdező kommentje:
Nem lattam hogy irtal. Igen mar banom nagyon de azert remelem nem minden esetben tortenik barmilyen kar is es en abba tartozok most :) koszi!
2017. aug. 11. 14:52
 10/12 anonim ***** válasza:

" A kipufogo a leimloig nem csatlakozik a testhez ott meg csak a motortol tud tovabb menni az konkretan a kocsi masik vege odaig a sok csatlakozason es pakolason at azert van ellenalas!"


Kivéve a lambdaszondát, ami még a leömlő előtt van és egyenesen csastlakozik az ECUhoz. Nem ritka eset amikor kipufogó hegesztésnél megsütik az ECU-t :D

2017. aug. 11. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!