Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Eddig mindig benzines autóm...

Eddig mindig benzines autóm volt. Most egéssz jó áron vannak 2006 környéki Ford focusok Opel merivák diesel motorokkal. Mire kell figyelni velük kapcsolatban?

Figyelt kérdés

2017. szept. 24. 00:06
 1/7 anonim ***** válasza:
40%
Mostanra nagyon sokat futottak, így jó lenne tudni, hogy rendesen voltak-e szervizelve. A Focusok egyébként jók, a 90 lóerős 1.6-os dízelt keresd, abban nincs részecskeszűrő. Szereti a gyakori olajcserét (akár 10 ezrenként sem árt) és néha ki kell cserélni a tűzkarikákat (ha a próbaúton kipufogó gáz szagot érzel az utastérben, akkor máris - 20 ezer Ft körüli móka, de jobb nem megvárni, hogy eljusson idáig). Nagyjából ennyi, az Opelt nem ismerem nagyon, de a Meriváról nem hallottam jókat.
2017. szept. 24. 00:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Részecskeszűrő nem 2009től lett kőtelező? A kéttömegü lendkerék sem ólcso valami.,
2017. szept. 24. 02:20
 3/7 anonim ***** válasza:
Nem tudok róla, hogy magát a részecskeszűrőt tették volna kötelezővé, inkább a kibocsátási normákat nem lehet anélkül már tartani. Itt a lényeg az, hogy a Ford nagyobb dízeleiben már van. Kettős tömegű lendkerék nagyjából már mindenben van, manapság a benzinesekben is. Az egy kopó alkatrész, aminek a cseréjével számolni kell, ha valaki modern kéziváltós autót akar venni. Ezért is fontos, hogy mennyit futott a kiszemelt. Ha nagyon olcsón adják, akkor valószínű, hogy a drágább javítások most jönnek (pl. lendkerék, vezérlés), de ettől nem kell megijedni, csak beleszámolni az árba.
2017. szept. 24. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
72%
2007-es Ford Focus 1.6 TDCI 90 lovas, csak jót tudok róla mondani. Olajat cserélünk benne csak évek óta, meg a többi kopóalkatrészt, egyebet nem. Átlagban 5 literes fogyasztás, pályán 130-nál 4,5!!!
2017. szept. 24. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Egyetértek az utolsóval. Nem írtál keretet, de ha belefér, érdemes a 2008 utániakat is megnézni, a ráncfelvarrás hozott némi minőségi javulást a beltérben is, ráadásul onnantól széria volt az ESP is.
2017. szept. 24. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim válasza:

Érdemes megfogadni az itt *ott leirtakat is

www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2017/04/10/hasznalt-dizel-ot-hiba-amit-ne-kovess-el/



"A menő, erős, felső kategóriás autókról azt is tudni kell, hogy nyugaton nem azért kerülnek eladósorba, mert kényelmük, biztonságuk, felszereltségük, erejük, belsősáv-tisztító hatásuk már nem a régi. Azért adják el őket nyomott áron, mert az ottani szervizek árszintjén nem érdemes őket üzemeltetni.

2. Ne csapongj az autók között!

Aki egy szívó benzines H Astra, FIAT Bravo 189 vagy Toyota Auris között vacillál, nem sokat kockáztat egyikkel sem. A dízelmotoros verziók minden típusból sokkal több rákészülést igényelnek, mint az egyszerűbb technikájú szívó benzinesek. (Turbós benzines használt autók vásárlásához itt adunk támpontokat.)

Vagy vegyük a Ford Focus II 90 és 110 lóerős 1,6 TDCi-változatát. Előbbiben nincs, utóbbiban van részecskeszűrő, aminek adalékát 60 000 kilométerenként után kell tölteni, körülbelül 60 000 forintért és a gyár előírja a szűrő cseréjét 120 000 kilométerenként. Ezt el lehet odázni, az élettartama megnyújtható részben aggályos módszerekkel, de a kettő közül mindenképp a 90 lóerős tartogat kevesebb gondot

Aki használtan venne dízelmotoros autót, keresse meg a dízeljavításra szakosodott környékbeli műhelyeket és kérjen tanácsot a szakemberektől, hogy melyik márka melyik típusát, motorját ajánlják ebből a szempontból! Fizessünk ki egy órányi munkadíjat a tanácsadás idejére, ez lesz a legésszerűbben elköltött 6-12 ezer forintunk.

Ha mindezt végiggondoltad, tudod, melyik autó, melyik motorváltozat, melyik évjárat, a kocsinak van szerviztörténete, átvizsgáltattad szervizben, de legalább megemeltétek vagy alánéztetek aknán, ne rettegj a magas óraállástól!

+....Golf 5-ből csak pd-s 1.9tdi volt. DPF is csak a németeknél volt egy kérhető extra.


+.....Arra figyelj hogy hidegen ne engedd 1500alá a fordulatot hanem inkább 1500-2000között használd. Baja nem lesz ennek a dízelnek attól hogy 8km mész vele."

2017. szept. 25. 07:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

""A menő, erős, felső kategóriás autókról azt is tudni kell, hogy nyugaton nem azért kerülnek eladósorba, mert kényelmük, biztonságuk, felszereltségük, erejük, belsősáv-tisztító hatásuk már nem a régi. Azért adják el őket nyomott áron, mert az ottani szervizek árszintjén nem érdemes őket üzemeltetni."


Ez egy hatalmas baromság. Már hogyne érné meg akár 5000 eurót is rákölteni egy 5 éves Audi A6-ra? Olcsóbb 35 ezer euróval drágábban kitolni az újat a szalonból? Na nehogy már. Egyszerűen azért adják el az 5 éveset, mert van della az újra is, és hadd legyen már meg a legújabb modell. Ha nem lenne pénz, akkor nem így menne.

2017. szept. 25. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!