Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ködlámpa minden autón kapcsolh...

Ködlámpa minden autón kapcsolható külön (első-hátsó)?

Figyelt kérdés

Ugye itt a reggeli köd, és nagyon sokan helytelenül használják a ködlámpát. Helyi közösségi csoportunkban kisebb vita alakult ki erről.

Van, aki szerint mivel csak együtt tudja kapcsolni, így nem érdekli, hogy a mögötte lévő szeme kifolyik, ő előre látni akar...

Nekem egy 20 éves swiftem van, amiben csak hátsó van, így nem tudom, hogy van az új kocsikban.

De teljesen logikátlan lenne, ha csak együtt lehetne kapcsolni.


Nektek van első-hátsó ködlámpátok? És együtt vagy külön kapcsolható?



2017. okt. 20. 10:41
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
37%
Én a külön kapcsolható alatt azt értem, hogy ha akarom, akkor csak az első ködlámpa ég, ha meg úgy akarom, akkor csak a hátó. Márpedig az autók 99%-án ez nem megoldható, a hátsó ugye csak az elsővel kapcsolható. Ja és még mindig az a véleményem, hogy akit egy picit is zavar a hátsó ködlámpa amúgy egyáltalán nem erős fénye, az ne vezessen.
2017. okt. 21. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
Remélem téged sem fog zavarni a fényszórók, ha utolérlek az úton "kedves" 11-es válaszoló
2017. okt. 21. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
#11 vagy a látásoddal van a baj vagy nem találkoztál még igazán zavaró ködzárfénnyel.
2017. okt. 21. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
46%
De találkoztam, de nincs vele gond. Persze mit várok olyanoktól, akik a féklámpától is megvakulnak.
2017. okt. 21. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:

Német kocsiknál általában a tekerő gombot kell kihúzni egyszer az elsőért és egyszer a hátsóért

Francia kocsiknál a bajuszkapcsolón található meg és úgy működik hogy nem lehet külön kapcsolni tehát csak akkor lehet működésbe hozni a hátsót ha már az első világít (pl. peugeot 407)

Olasz kocsiknál külön lehet kapcsolni és külön gombok vannak a segédfény kapcsolására (grande punto - ezt vezetem)


Egyébként nagyobb a hiszti körülötte mint az kellene! Ami engem illet én az indokolt intelligens használók közé tartozom és nem menőzésre. Az én meglátásom az, hogy az első maradhat, mivel manapság már nem divat a kadmium sárga lámpa - noha a jogszabály megengedi - ezért ha jól be van állítva nem vakít legfeljebb egy tiszta éjszakában lehet zavaró.

A hátsóval sincs bajom, viszont itt hozzáteszem, hogy szintén fölösleges a hiszti emiatt is, mert akkor a kocsik féklámpáját is lehetne cikizni (gondoljunk bele este egy városban a lámpák miatt mindenki a pirosnál a lábát a féken tartja nem kell ragozni...) ettől az indokolatlan használatot egy csillagfényes éjszakában mereven elítélem, ugyanis azzal vallatni lehetne.

A visszajelző színek is nem véletlenek: az egyik zöld a másik sárga.

A hátsót csak akkor érdemes tompítani (és az elsőt is) ha már nincs értelme a használatának vagy városba értünk, összefüggő sor alakul ki avagy megállunk. Azonban nem kell betojni mert be van kapcsolva a hátsó és valaki mögénk ér, mivel sokszor nem hogy elvakítjuk hanem segítünk neki.


Első használata: köd, eső (inkább felhőszakadás), havazás, porfelhő


Hátsó használata: köd (50 méter alatt a láthatóság), esőben ha nagy sebességnél fölverődik a víz és segít a pozíciónk meghatározásában (ha felszáradt az út vagy elállt az eső, kapcsoljuk ki)


Ha sötét van akkor a ködöt leszámítva minden más esetben elegendőek a tompított fények

2017. okt. 23. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!