Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Rába motorok mennyire saját...

A Rába motorok mennyire saját fejlesztésűek?

Figyelt kérdés
Sok helyen MAN-Rába motorként emlegetik őket. Az ugye köztudott, hogy az MAN-nek van szabadalma egy speciális égéstérre, de ezek még az Ifákban is benne voltak, mégsem nevezik őket MAN-IFA motoroknak. Tehát akkor a Rábánál mi most a helyzet? Saját fejlesztés az egész, csak megkapták az MAN égésteret, vagy (ahogy a magyar iparban jól megszokott volt) licencet vásároltak egy MAN motorra, és összerakták Magyarországon? Nem vagyok nagyon otthon a Rába motorokban, nem tudok motorkódokat, itt elsősorban a Rába, Rába-Steiger, valamint az Ikarus buszokban használt motorokra lennék kíváncsi!

2018. jan. 2. 19:50
1 2
 11/11 A kérdező kommentje:

Nem tudom már pontosan hogy mikor, meg többet nem tudok róla, de olyanra emlékszem, hogy 2010 táján valami 20%-os részesedést vásárolt a Paccar, és néhány évvel később elkezdték szerelni a Tatrákat DAF-Paccar motorokkal, valamint az akkor kifutó DAF kabinokkal, és mintha olyasmi is lett volna, hogy felkerültek a DAF kereskedésekbe, mint "offroad" teherautók.


Amúgy a Liazból már a 300-as szériából is volt Detroit Diesel verzió, sőt! Még Eaton váltóval is szerelték őket, mondjuk a Praga sem volt rossz :)

2018. jan. 12. 22:28
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!