Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fillérb*szó autók: ki melyiket...

Fillérb*szó autók: ki melyiket választaná és miért?

Figyelt kérdés

Szükségmegoldásként kéne egy autó ami elég ha 2-3 évet kibír, gombokból fenntartható és keveset fogyaszt. Mindenképp kisautó kell, csak hozzon be a munkahelyre (60km) meg vigyen haza. Minden másra van egy nagyobb-értékesebb autó, csak szeretném kímélni a munkábajárástól és az ottani szabadtéri parkolástól.


A jelöltek:


A jó öreg Swift, bár ez áll a szivemhez a legkevésbé, de mit mondhatnék, a garasoskodás bajnoka: Mennyire kockázatos 2-300 környékén egy swift? Lehet nem porrárohadtakat kifogni? 1.3 mennyivel eszik többet mint az ezres?


Citroen Saxo / Peugeot 106: 1.5 szívódezső vagy benzin, mennyire megbízhatók, és milyenek lehetnek 2-300-ért? Kasztni hogy bírta az idő múlását?


Opel Corsa B: Isuzu dízel lenne a tuti, de 300 körülig lehet normálisat kifogni? Autó többi része milyen lehet ennyi idősen?


Egyéb javaslat?



2018. szept. 4. 12:25
1 2 3 4
 11/37 Beviz Elek ***** válasza:
64%

Végre egy értelmes ember aki gondolkodik és megalapozza a jövőjét ahelyett hogy új autót venne hitelre menőzni a szomszédnak.


Nekem 1.0 Swiftem volt, a világból kimegy de siralmas az a tempó amit diktál, ha többet is fogyaszt az 1.3, inkább azt venném.


A családban volt 1.6-os szívódízel kocka Passat. Sajnos ilyet már nemigen találsz, de ez még a kertesházhoz anyaghordásra is jó lenne.


Volt még egy első generációs 1.9TD Cordoba is, a motorja elnyűhetetlen és ezek már aprópénzbe kerülnek, ebből előfordulhat olyan a piacon aminek kibírja a kasztnija a 2-3 évet

2018. szept. 4. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/37 anonim ***** válasza:
64%

Swifttel egyre inkább vigyázni kell.


Híresen strapabíró autók, de pont ez a vesztük is. Egyre több ember szó szerint hiszi azt hogy elpusztíthatatlan, ezért még az alapvető szervizt sem kapja meg szegény autó, aztán járatják a 4 éves motorolajjal"ha elpusztíthatatlan akkor minek cseréljek benne olajat? az plusz költekezés pedig ez költségmentes" elven.


Rohadásról nem is beszélve. Közeli körömben épp fél éve vettek egyet rendes átnézés nélkül, "elvégre elpusztíthatatlan" elv által vezérelve, aztán a fele szét volt már rohadva, fél alja eltűnt, és a motor is kuka, felnyitva olyan olajsár volt benne, hogy tippem szerint utoljára valamikor 6+ éve cseréltek benne olajat.

2018. szept. 4. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/37 anonim ***** válasza:
41%

Suzuki swift vagy BENZINES corsa B.... dízelt felejtsd el!


Nem eszik sokat az 1.4-es Corsa sem ha az ember nem pályázik és nem tapossa neki!

Ha taposod akkor megy mint a vadállat az a kis autó a 60 lóerejével.


És ki lehet fogni jó állapotút is!

Mi ismerőstöl 100-ért vettük, rohadt a hátsó ajtó és a két hátsó fémlap (Dobozos verzió.. Delivery van vagy micsoda... 2 személyes, hátul rakodótérrel, erősített hátsó felfüggesztéssel)


Nos egy hátsó ajtó 6000-ből lett meg, jobb üveg ablak 1500ft-ból és bal üveg ablak 5000-ből és rendbe is lett téve potom pénzből!


Én a Corsát bátran merem ajánlani!

Semmi élményt nem ad igazán a vezetése de viszont elég megbízható és jó kisautó!

2018. szept. 4. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/37 A kérdező kommentje:

#Beviz Elek - nem is rossz a kocka passat ötlete, de ja sajnos ezek már javarészt eltűntek az utakról. Azért nyitva tartom a szemem. A régi Seat-ra se gondoltam, de hozzácsapom a listához, megnézni meg lehet.


Swiftre pont ezért kérdeztem rá, ettől tartok én is, hogy a legtöbben az alap szervizelést is kihagyták mondván hogy nincs rá szükség... hát majd meglátjuk mi a kínálat.


#utolsó, dízel Corsát miért kerüljük? Állítólag az Isuzu dízelek amik ezekbe kerültek nagyon jók! + aranyos vagy hogy kitértél az élményre a válaszodban, de az totál nem szempont, a másik autó gondoskodik az adrenalin termelésemről :)

2018. szept. 4. 14:36
 15/37 anonim ***** válasza:
45%

Csak egy szösszenet az időkerettel kapcsolatban:

ne 3 évre tervezz, hanem csak kettőre amennyiben friss forgalmival veszed a kocsit!

2 év ebben a kategóriában gyakorlatilag a GTK-ra amortizálódást is jelentheti, így nem szabad feltételezni, hogy ha elmegy még két évet, akkor a harmadikat is el fogja (feltéve, ha nem tudsz "okosba" vizsgáztatni).


Másik szösszenet a komfortot illetően: napi 2x60 km-t autózbi havi 6-10 alkalommal felérhet egy kínzással, ha teljesen fapados a gép. Ha valóban jól kerestek, akkor nem kéne gond legyen, hogy 200-300 helyett milla körül nézelődtök. Ebben az esetben nagyobb lesz a vállható állapotra bukkanás, elfogadható lehet a kényelem és 2-3 év múlva ha csak annyit veszít értékéből, mintha egy fillér kocsi nullára amortizálódna, akkor szerintem nem nagy plusz költség, mert még mindig visszajön a vételár nagyobb része.

2018. szept. 4. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/37 A kérdező kommentje:

Havonta kb 1000 kilométerrel, 2 év alatt 24 ezer kilométert jelent. Kissé szkeptikus vagyok azt illetően, hogy ennyi futással, 1-2 emberrel, nem megpakolva, jó minőségű közúton GTK-ra lehet rúgni egy autót. Max ha szétrohad, mert ez nem garázsban fog állni.


Egyébként ültem jópár ilyen kisautóban, családon belül, ismerősi körben, és most csak kettőt ragadnék ki: Az egyik a C corsa lenne, amiben 20 kilóméter is kínzás, a másik pedig egy 95-ös VW Polo, ami elől meglepően tágas és kényelmes (nem vagyok túl magas se, valszeg ezért), de utóbbiban utaztam ~200km-ert, felváltva vezetve, simán vállalható volt. A pápaszemes Polo viszont szintén borzalmas volt. Kisautó és kisautó közt is van különbség, még a különböző generációk közt is. Számomra meglepő volt, de a Swiftet is egész kényelmesnek találtam. Elől legalábbis, de hátul kb senki se fog ülni.


A büdzsére visszatérve pedig megint leírom, azért nem akarunk drágább autót, mert most az elsődleges hogy keveset fogyasszon és kicsi legyen. Nem akarok millió környékén Honda Jazzt venni, hogy 2-3 év után ki tudja mennyiért adjam majd el, mert kell majd egy nagyobb. Plusz ez nem garázsban lesz. Egy millió környéki jó állapotú újabb kisautót már sajnálnék a csillaggarázsban rohasztani. De jelenleg nincs más hely neki.


Pedig lenne kiszemelt 500 és millió közt is. Jazz, Yaris, Hyundai Getz, Kia Rio, de egyelőre úgy gondoljuk hogy nem érné meg. Aztán ki tudja, lehet szembesülök a 300 körüli kínálattal és meggondolom magam...


De mindenképp köszönöm a hasznos válaszokat és hogy rendesen írtatok pro-kontra érveket többen is!

2018. szept. 4. 17:41
 17/37 anonim ***** válasza:
41%

Na azért a kis Corsa is tud adrenalint okozni :D


Főúton 110-el olyan mintha 200-al mennél és halálfélelmed lesz, hogy mikor esik szét alattad a tragacs úgy recseg, nyikorog, rezeg benne minden :)


Azért nem ajánlom a dízelt mert az igényesebb kicsit és ilyen árban szerintem nem kapnál jó állapotú dízel motort, szóval kapásból költened kellene rá!

Míg az egyszerű szívó benzines corsát elég nehéz motorikusan megdögleszteni....

ott inkább a kasztnival szokott gond lenni, de mivel 2-3 évre vennéd így totál nem számít ebben az esetben.

2018. szept. 4. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/37 anonim ***** válasza:
0%

Ha ennyire el vagytok eresztve akkor tényleg érthetetlen ez a zsugoriság. Nyilván valami más is van a háttérben. Persze ha neked nem ér meg plusz pár százezret a biztonságod, kénylemed, és a párodé is 2-3 éves távban akkor azzal nincs mit tenni.


(600.000-ért meg pont kapsz jó állapotú Golf IV, Astra-t...)

2018. szept. 5. 07:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/37 A kérdező kommentje:

#Utolsó: Golf volt a családban, igaz 5-ös, de képbe vagyok pont hogy milyenek mennyiért mennek, a 600 ezres 4-es Golf nem jó. Pont.


A G astrát meg utálom, spórolós népautónak ismerte meg mindenki, holott állandóan szar bennük valami, és szerelni is nehéz. G astrát semmilyen esetre sem vennék.


Azt hogy mi van a háttérben már leirtam fentebb. Szeretnénk minél hamarabb költözni, és egyébként egyszerűen fölösleges pénzkidobás egy nagyobb (Golf-Astra) méretosztályú autó. Hagyjuk már ezt a kényelem meg biztonság dumát, sok autóban ültem már, és 1-2 kisautó elől közel olyan kényelmet ad a sofőrnek és a jobb1-nek mint egy eggyel nagyobb méret. Biztonságban se sokkal rosszabbak már ezek (légzsákok, ABS...). Talán a budgetbe meg beleszól hogy a tél beállta előtt lenne jó venni valamit, mert akkor a hobbi autót egyáltalán nem venném elő télen. De inkább kisautóból néznék drágábbat, jobb állapotút, mint a kinálat legaljából Golfokat és társait. Arra minimum 1 milliót szánnék ha azt néznék.


Azt meg csak halkan hozzáteszem, hogy ez a hozzáállásom juttatott oda, hogy NEM hitelre vehettem magamnak elég fiatalon egy (habár használt) de igen értékes sportautót. Mert nem szóróm a pénzt ész nélkül.

2018. szept. 5. 07:44
 20/37 anonim ***** válasza:
39%

A magyar átlagfizetésnél jóval többet kerestek külön-külön a pároddal? Az átlagfizu kb bruttó 300000. Ha jóval több, gondolom megvan kettőtöknek a havi bruttó 1000000 körüli összeg. Erre te 300000-ért akarsz venni egy 20 éves, puritán autót? És ebben te napi 120 km-t akarsz autózni? Nem értem. Úgy hogy havi több százezret keresel? Kertes házra spóroltok. Min. 15-20 millió lakóhelyedtől függően. És földhöz vágna 600-700E Ft, amennyiért kapnál egy klímás, fiatalabb, biztonságosabb, kényelmesebb autót. Hidd el ennek sem ártana többet 2-3 évig a csillaggarázs. A kis swifted nem ésszerű döntés, hanem hülyeség.:D

És keveset is fogyasszon? A 300E-s kategóriádban semmi sem fogyaszt sokat.:D Több százezerrel a tárcádban nem mindegy hogy 6-ot vagy 7-et eszik?:D

Hagyjuk már...:D

2018. szept. 5. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!