Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Első autónak, kis pénzből...

Első autónak, kis pénzből dízelt vagy benzinest vegyek?

Figyelt kérdés
Viszonylag friss jogsis vagyok, első autónak kellene, így azt sem tudom, mennyit járnék vele. Mivel nem vagyok elereszteve pénzzel, ezért nem feltétlenül használnám az autót arra, hogy még a sarki boltba is azzal menjek, max a hideg téli időkben (mint most). Valószínűleg a közeli (20-30 km) városokba mennék vele inkább. Alapvetően benzinesben gondolkodtam, de most lenne egy dízel autó ami tetszik, egy Mitsubishi Carisma 1.9TD, csak nem tudom érdemes lenne-e megvenni. Az utóbbi napokban kevés nekem tetsző benzinest találok (pl. B Vectra, vagy ha van ilyen, azt általában romák árulják, akiktől nem szívesen vásárolnék autót, mert sunyik... (tiszt. kiv.)). 18-20 éves autókat nézegetek, maximum 300 ezer forintig. Ennyiért érdemes lenne-e a fent leírtakat figyelemebe véve dízelt venni, vagy maradjak inkább a benzinnél? Illetve érdemes-e az említett Mitsubishit (330 ezer kilóméterrel, de szép állapotban) megvenni, jó motor-e az annál a típusnál, stb? Köszönöm a válaszokat!

2018. dec. 3. 00:28
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
0%
18-20 éves 300 ezres autónál már teljesen mindegy, hogy dízel vagy benzines, kb. 100-200 ezer az éves fenntartása, ha nem szeretnél minden második sarkon lerohadni vele, nem a fogyasztása fogja leginkább befolyásolni a fenntartását, hanem, hogy éppen mi romlik el benne.
2018. dec. 3. 00:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
Akkor most inkánbb ne is vegyek autót, míg nem lesz dupla ennyim vagy mi? :D
2018. dec. 3. 00:46
 3/13 anonim ***** válasza:
Körülbelül ahogy leírták előttem elég sokba fog kerülni a szervizelés
2018. dec. 3. 01:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
89%

1-es, ezt az elméletet nem tudom honnan szülted, én most árulok egy autót 300 ezerért pont, lassan 3 éve megvan, 17 éves, és jé, már 3 éve nem rohadtam le vele sehol. Sőt, Beleraktam 47 ezer km-t, azóta lett egy vezérlés cserélve, meg az olajcserék, légszűrő, hasonlók.

Ja nem, 1x volt alapjárati motor csere. 4400 ft volt.


Nem tudom sokan miért gondolják, hogy csak a szalonban, újonnan megvett, 38 év futamidővel elhozott műanyag autók érnek valamit.


Kérdező, azt a Mitsubishit lehetőleg felejtsd el, francia dízel van benne, renault, az egyik legrosszabb dízelmotor volt anno.

2018. dec. 3. 03:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

Ennyiért a sokat hangoztatott Swiftet érdemes keresni, benzin motorral.

Természetesen azokat is meg kell nézni, mert az sem igaz, hogy azok mindent kibírnak, vannak azok között is leharcolt példányok, de ha a vásárláskor nem tenyerelsz bele egy roncsban, megnézed mit veszel meg, motorikusan nincs rajta költséges alkatrész, a kaszninál meg legyen kizáró ok a rozsda, találsz rozsdamentest is.

A dízel azért lutri csóróknak , mert az komplikáltabb motor, több a meghibásodás lehetősége.

Nem biztos, hogy meg is hibásodik, de nem is jelentéktelen az esély rá - és olyankor drága tud lenni, főleg, ha nincs is rá pénz.

A Suzuki benzines motorjai egyben vannak, azokhoz nem nagyon kell hozzá nyúlni, de egy öreg Suzukira is kell költeni, kopnak , öregednek az alkatrészek, elhanyagolva hiába megy a motor, ha a lengéscsillapító szét esik...

2018. dec. 3. 05:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

"Autó ott kezdődik, hogy éves minimum fenntartása 800 ezer forint vételár minimum 7 millió forint alatta csak közlekedő edényekről beszélünk amik valami oknál fogva kaptak műszakit és zavarhatják a magamfajta elitet a belső sávba lassan 130-al tötymörögve, ennyiért vegyél biciklit, a génmódisított most született gyerekem most kapot tölem elitbike-ot 456.223 forintért (223 a rágó volt, de beleszámoltam)" idézőjel, csak a #1-től is szeretnék zöld pacsit.


Td motorok jók mint a tdi-k nem nagyon lehet mellé nyúlni , ám ha sikerül akkor is csak egy picit zsebbenyúlos a dolog. Benzinesből az én tippem :Suzuki (3 éve használom, mondanom sem kell, olaj,szürő ,szíjak,fékbetétek, meg kettő féktárcsa meg most lesz egy csapágy csere a kerékbe) Fiesta. Na ami nekem nincs, de jó :F Astra mindegy milyen üzemű , Ford Mondeo, Daewoo Nexia sem egy rossz konstrukció, ezek ajánlhatók szerintem nyugodt szívvel.

2018. dec. 3. 06:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Ennyiért öreg autót megtanulni pont jégen korcsolyázni?


És igen, vegyél kétszer ennyiért egy generációval újabbat.

2018. dec. 3. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Ne riaszátok már el, nekem is egy roncsot vették a szüleim, hogy megtanuljak vezetni. De készülj a szívásokra, azért rozsda mentesség 300ezer alatti kocsikon szerintem csoda lenne vagy csak ki gittelték neked... De benzinest vegyél. Honda,Mazda, Nissan.
2018. dec. 3. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
#4-es és kedves kérdező, nem a szervizelés miatt lesz drága az öreg autó fenntartása (évi 100-200 ezerben már teljes fenntartás benne van, kopó, fogyó alkatrészek, gumik,stb..), bár az sem két fillér, mert elöregszenek, törnek a műanyag alkatrészek, gumi alkatrészek, hanem azért, mert ahogy előttem írták, a többség rohad már keményen ebben a korban, talán Suzuki Swift nem annyira, meg annak a fenntartása se horror. #1-es voltam...
2018. dec. 3. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm az eddigi válaszokat! Sajnos rozsdamentes autóval én sem igazán találkoztam még ebben az árkategóriában, de próbálom a legelfogadhatóbbat megtalálni. Az a baj, hogy mindegyik autónak van kisebb nagyobb baja. Egyiknek a futóműve kopog, másiknak a fékje nem keményedik fel és nyári gumival van, ha pedig minden nagyjából rendben, akkor meg elviszi más... (szombaton volt egy olyan, hogy megbeszéltem az emberrel, hogy megyek érte, azt mondta 3 után mehetek, már úton vagyok (szerelővel/sofőrrel, adásvételivel, pénzzel), félútón felhívom a pontos cím miatt, és azt mondja, hogy elvitték, holott előtte 2 óraja még megvolt az autó...) Szóval ilyen szívás ez a használtautó vásárlás, legalábbis nekem. Ma pedig megnézek egy autót, a tulaj pedig valahogy úgy elintézte a kormányzárat, hogy sehogy nem tudta oldani azt, akármit csinált (nyiláván valami baj volt a gyújtáskapcsolóval), egyébként ezen az autón is volt itt-ott kisebb, nagyobb rozsda, de szerintem nem vészes, meglátjuk megveszem-e, de csak ha cserélt gyújtáskapcsolót.
2018. dec. 4. 00:54
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!