Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Full extrás középkategóriás,...

Full extrás középkategóriás, vagy egy alapfelszereltségű prémium autó a jobb?

Figyelt kérdés

Adott pl egy Audi A6. 14 millió az alapár, ebben is vannak azért dolgok, de nem túl sok minden.

Ezzel szemben pl házon belül egy Volkswagen Passat VIII szinte minden extrával is kijön ennyiért. Ebben benne van a bőr ülések, tempomat, parkoló asszisztens, oldallégzsák, fűthető ülések stb.

Miért van az, hogy egy alap prémium drágább, ami nincs is így felszerelve és ennek ellenére miért éri meg annak, aki mégis megveszi alap felszereltséggel egy olcsóbb középkategória helyett.



2019. jan. 14. 21:17
1 2 3 4
 21/32 anonim ***** válasza:

"Már hogyne volna. Meg se nézted. "

1 millióis 15db érvényes magyar forgalmival rendelkező SuperB van a használautón, a legdrágábbaknál is bőven 300 feletti óraállással ( persze az olcsóbbakban meg pont kevesebb a méter... nyilván :D ). 3db 300k km alatti SuperB van 1 miskáért, abból 1 friss import marad két echte magyar. Ez lenne a nagy kínálat? :D


Nem azt írtam hogy nincs, hanem azt hogy vállalható nincs.

2019. jan. 17. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/32 anonim ***** válasza:

"Vagy azt ne mondd már hogy ennyi pénzért az e46 sokkal vállalhatóbb. "


Miért mondanék ilyet? Eddig sem mondtam ilyet. Én csak kérdeztem egyet,amire elfogadható válasz még nem jött :D

2019. jan. 17. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 anonim ***** válasza:

Na igen az ilyenek miatt tekerik vissza 300-ról 120-ra az órákat. Ennyi idős autótól mennyit vársz most őszintén? Amúgy meg nem kilométeróra alapján veszünk autót.


"Miért mondanék ilyet? Eddig sem mondtam ilyet. Én csak kérdeztem egyet,amire elfogadható válasz még nem jött :D"


De jött, csak te nem fogadtad el, méretre meg km óraállásra hivatkozva, ami egy vicc.

2019. jan. 17. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/32 anonim ***** válasza:

"Na igen az ilyenek miatt tekerik vissza 300-ról 120-ra az órákat."

Miattam biztosan nem, én nem vagyok km fetisiszta.


"Ennyi idős autótól mennyit vársz most őszintén? Amúgy meg nem kilométeróra alapján veszünk autót."


Itt a gyakorin mindenki megmondja, hogy dízelt évi 20-25 000km-től nettó haszon megvenni. Ez szorozva 15 évvel, én ennyit várok. A 450 000km hitető, a 270 000km szerintem nem, főleg nem ebben az árban ( jóval drágábban akár ez is ). A 450k km-es autó is vállalható, ha a Porsche Hungária igazolja, hogy végig ott szervizelték, viszont mivel itthon mindenkinek dízel kell mert abba elég 5000-ért tankolni és mindenki taknyol mindennel ezért a ráknak sem kellene ilyen autó, ennyiért. :D


"De jött, csak te nem fogadtad el,"

melyik hozzászólásban


"méretre meg km óraállásra hivatkozva, ami egy vicc."


az első válaszom:


"meg szerinted miért akar valaki egy 25 éves bmw-t max 800ért amikor annyiért fiatalabb más fajtát vesz?? hát azért mert menő bmw-vel :)"



Kerekítsünk 1 millára, amit ennyiért nyújt egy E46 azt melyik fiatalabb nyújtja? Érdekelne :D


A 2004-es SuperB nem fiatalabb, fiatalabbat nem kapsz ennyiért, ahogy normális Passatot sem, nem rohadó Mazda6-ot sem. Szép és jó SuperB-t sem kapsz ennyiért, azok jóval drágábbak ( nem véletlenül). Kategóriájában mi az ami ugyanennyiért többet nyújt, úgy hogy fiatalabb? Erre én nem látok választ.

2019. jan. 17. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 anonim ***** válasza:

"dízelt évi 20-25 000km"


ja ezt így szépen kiszámolták az okosok, csak nem mindig van így. és vannak is bőven akik fele, harmada éves futásra vesznek, vettek dízelt.


és 15-ször 20 ezer, az 300 ezer, tehát még 300 körül is reális.


"Porsche Hungária igazolja, hogy végig ott szervizelték"


A márkaszervízekről annyit, hogy a szaktudásuk annyiból áll, hogy kicserélnek minden szart, jó drágán, aztán vagy megjavul vagy nem.


"melyik hozzászólásban"


ebben: "amire elfogadható válasz még nem jött" tehát azt mondod, nem jött elfogadható válasz, vagyis ami jött (mert jött) azt nem tekinted elfogadottnak, azaz nem fogadod el. Nem direktbe írtad, hogy "ezeket nem fogadom el", hanem indirekten úgymond, de abból kikövetkeztethető. Vagy a saját szöveged nem érted vagy mi?


"meg szerinted miért akar valaki egy 25 éves bmw-t max 800ért amikor annyiért fiatalabb más fajtát vesz?? hát azért mert menő bmw-vel :)"


hát itt mondjuk 25 éves bmw van, nem tudom honnan szedted az e46-ot mert az még nincs 25 éves, de abból 1 milkóért nagyon lefingottat kapsz, ha meg e36-ot nézünk, ami 25 éves, annál meg fiatalabb a superb is, a passat is. De van még pl. mondeo is, meg 407 is, ami ugyan francia, de 20-25 éves bmw-nél talán még az se nagyobb szopóroller. Ez csak pár ami megmaradt, van még típus bőven.

2019. jan. 18. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/32 anonim ***** válasza:

"mi az ami ugyanennyiért többet nyújt"


jó, mit értesz azalatt, hogy többet nyújt? szebb? erősebb? kevesebbet fogyaszt? reggelit csinál? menőbb a diszkó előtt? megírja a házid?

2019. jan. 18. 00:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 anonim ***** válasza:

#25: Persze, sokan vettek alacsony futásra is, és a valósan alacsony futású autók mindig árban a kínálat legalján helyezkednek el. Az 1 millás alja SuperB az ugyanolyan hulladék, mint a 800 000-res BMW.


A márkaszervizben igaz csak csereberélnek, de cserélnek. A sarkon ötöd annyiért megúszod, de ott meg lehet csak tákolnak. Láttunk már érdekes megoldásokat :D


Igen nem tartom elfogadhatónak, hogy a kínálat legalján lévő Passatot,SuperB-t, Accordot vagy a rozsdaboglya Mazda6-ot jobbnak tekintsük, mint az olcsó hulladék BMW-t, mert azok is ugyanolyan hulladékok. Normális áron ezekből baromi jók vannak - ahogy BMWből is - de olcsón ezekkel is ugyanakkorát szívsz.


Az E46 nem tudom honnan jött, valamit benéztem szerintem, mert az valóban csak 21 lesz.


A Mondeok is hulladékok, abból viszont talán találni egy millióért vállalhatót ( mondjuk a lakatos ott is érik lassan ) - ezt elfogadom :D

A francia vonalat nem vágom, így a 407-et ismeretlenül elfogadom :D

2019. jan. 18. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/32 A kérdező kommentje:

Nah jo kis vita alakult ki, kicsit el is tertunk a kerdestol.


Fentebb irtak, hogy a premium autok sokkal jobb zajszigetelessel keszultek, es minosegibb anyagbol vannak osszerakva.


Nos, en multkor utaztam egy 2006-os A6-osban, es hat eleg nagy menetzaj volt. A motor is eleg hangos volt mar benne, valamint az utasterben is csorogtek az anyagok. Az ulesek ugyanugy ki voltak kopva, mint egy hasonlo koru Opel Astraba, vagy mas olcsobb autokba.


Ezt sose ertettem amugy, amikor azzal ervelnek, hogy a premium minosegibb anyagbol van osszerakva. Hol??? Melyik resze?? Most oszinten. Ugyanolyan szovet ulese van a legtobbnek, mint barmelyik kozepkategoriasnak. A muszerfala ugyanolyan kemeny anyagbol van a legtobbnek, mint egy olcsobbnak, nemelyik ugyanugy kopik, csorog par ev mulva menet kozben. Ismerosom E osztalyos Mercijebe ultem multkor, asszem 2005-os, hat a faberakas mar rendesen kotyogott benne, sot en meg is kerdojelezem, hogy az fa volt. Teljesen rideg az egesz belseje, nem is tul izleses szamomra, hiaba van fullextrazva, nincs az az erzesem benne, hogy ez valamikor nem is olyan reg luxusnak szamitott. Az uleseit ennek is ugyanugy megviselte az ido, mint barmelyik masikat, a valtokraron mar kopik a bor, es a muszerfalon is kopik.


Sose ertettem, amikor valaki egy 800 ezerert vett 1,6-os (tehat meg menni se nagyon biro, lomha) BMW-t megvesz 15-20 evesen, es azt mondja, hogy de hat ebbe husz evesen is jobn technika, meg jobb anyag van, mint nemelyik mai autoba. En nem tudom, de a haromnegyede ugy le van lakva, hogy be nem ulnek, meg az extrao gyakorlatilag kimerulnek abban, hogy elektromos ablakok vannak, es netan egy gyari cd-s radio. Ezzel szemben egy ugyancsak 1,6-os motoru, de azzal normalisan kozlekedni is tudo 2006 koruli II. generacios Ford Focust is meg tud venni, amelyik szinten sportosan nez ki, jobban is megy, bar nem hatso kerekes, de jo vezetesi elmenyt nyujt, nem rohad, mint az elozo generacio, nincsenek annyira szethajtva, mint a husz eves BMW-k, olcsobb fenntartasuak, es ugyanaz a felszereltseg, vagy kicsit tobb is meg van benne.

Szoval, aki 20 eves premiumot vesz, egy 10 eves mas hasznalt auto araert, attol nem tudom elfogadni ervkent, hogy abban akkor is nagyobb a kenyelem, ha husz eves, mert ez egyszeruen az esetek donto tobbsegeben nem igaz. Egyedul a felso kategoria tetejen fogadhato el, A8-as Audi, 7-es BMW es S osztalyos Merci, de aki ezekbol 20 evest vesz, annak sok sikert a fenntartashoz, es kicsivel dragabban egy ujabb kozepkategoriaban o is megkapta volna azt, ami 20 eve meg luxus volt.


A kerdes egyebkent elsosorban uj autora iranyult, mert eszrevettem, hogy szinte minden premium auto alapfelszereltsege es a legtobb kozepkategorias auto full extras felszereltsege kozott nagy arres van. Es ha valasztani kene, hogy 14 millas A6 alap felszereltseg, vagy mondjuk egy full extras VW Passat, Opel Insignia, Mazda 6, Skoda Superb ujonnan, meg akkor is lenyfgesen olcsobb, mint az A6, es tobbet nyujt, mint az alap felszereltseg, premium ide vagy oda. A masik meg a fenntarthatosag, szervizkoltseg ertekvesztes. Oriasi ertekvesztes van az elso ket evben, nem is ertem, aki uj premiumot vesz, miert eri meg neki. Egy ket eves, legrosszabb esetben 100 ezret futott premium, de inkabb 50 ezret, mar 4-5-6 millioval olcsobban megkaphato, esetleg nem is alap felszereltseggel. Na igy mar inkabb latom ertelmet.

2019. jan. 19. 09:37
 29/32 anonim ***** válasza:
26%

Utaztál egy A6ban illetve egy Mercedesben és innen extrapolálunk az összesre? Merész :)


"Ezt sose ertettem amugy, amikor azzal ervelnek, hogy a premium minosegibb anyagbol van osszerakva. Hol??? Melyik resze??"


A beltérben mindenhol. A korábban hibásan emlegetett E46ban 10 centi vastag padlószigetelés van, valamit rezgéscsökkentő az ajtóban és a tetőn. A Volvo S80-amban is 10 centis padlószigetelés van. Nemrég adtam el a 2007-es Mondeomat, abban tudod mennyi van? 0 Egy darab padlófilc és kész, az ajtókban és a tetőn szintén semmi. A Mondeoban 130nál sokkal sokkal nagyobb menetzaj van az utastérben, mint mondjuk a Volvomban.


A felhasznált anyagokban is jelentős különbség van. Nemrég volt az egyik kereskedésnél ilyen nyílt nap szerűség, kipakoltak egy rakás új DS-t és lehetett bennük ugrálni. Még a 17 milliós új DS is tele van gagyi műanyagokkal, csak oda tettek érzésre normális anyagot ami szem előtt van, ezek tényleg nagyon jók amúgy. Az összes többi viszont borzalmas.


Ha megnézed a felhasznált fémeket, kötőanyagokat akkor azt fogod látni, hogy míg a normálisabb prémiumoknál ezekkel nincs gond, addig a többinél van. A Fordnál nem használnak normális anyagú vagy felületkezelt csavarokat, pár éves korukra az összes rohad, olyan helyeken is ahol közvetlenül vízzel nem is érintkezik. Ilyen az én 1999-es Volvomban nem fogsz találni, a 2010-es Focusban pedig fogsz.


"Sose ertettem, amikor valaki egy 800 ezerert vett 1,6-os (tehat meg menni se nagyon biro, lomha) BMW-t megvesz 15-20 evesen, es azt mondja, hogy de hat ebbe husz evesen is jobn technika, meg jobb anyag van, mint nemelyik mai autoba. En nem tudom, de a haromnegyede ugy le van lakva"


Ha megvesz ugyanannyiért egy másik márkából egy ugyanakkora, ugyanolyan nehéz és ugyanolyan teljesítményű autót az nem lesz lomha? Az 1.6-os Focus vagy Astra az rakéta lesz? :)


Ez a lomha,nem megy dolog amúgy valahol nettó hülyeség. Közúton 50/90/110/130 a megengedett, a normális közlekedéshez nem elég az 1.6? Több százezer Opel,Ford,Suzuki stb fut a magyar utakon 1.6 alatti motorral, akkor ők mind hülyék? Akik nem az Ignis Sportot és a Swift Sportot vették azok mind hülyék? Erről az oldalról itt a nyomás, hogy ne vegyen 1.6-ot mert bélyemvében az milyen, a másik kérdésnél meg meg mindenki azon pörög, hogy nem is lenne szabad erősebb autókat gyártani, mert sok a baleset.. A Volvom 272 lóerős ( na már ez is csak vicc teljesítmény, lassan a Polokban erősebb motor van), mivel tud többet szabályos közlekedésnél, mint a 160 lóerővel gyengébb 316? Hmm?


Az ezzel a baj, hogy abból indulunk ki,amit Magyarországon látunk: megveszi a lepusztult 20 éves lomot 800-ért és ő a Jani. Lehet venni abból a típusból 20 évesen keveset futott, nagyon jó állapotú autót is csak irreálisan drágán. Ha egy ilyet vesz valaki, mert neki tetszik, hajlandó érte pénzt adni és kifizeti állapot miatti brutális felárat akkor meg hülye, mert miért nem bontószökevényt vett? :D


"Szoval, aki 20 eves premiumot vesz, egy 10 eves mas hasznalt auto araert"

Korábban erről ment a téma itt két oldalon keresztül. A piac jól beárazza az autókat,20 éves pusztulat prémium áráért nem veszel 10 éves jó autót, mert a 10 évvel fiatalabb JÓ autók többe kerülnek ennél.


Mondjuk ennek az áráért tudnál venni fiatalabb normális autót, de a kérdés alapból nem erről szól:

www.autoscout24.ch/37



". Es ha valasztani kene, hogy 14 millas A6 alap felszereltseg, vagy mondjuk egy full extras VW Passat, Opel Insignia, Mazda 6, Skoda Superb ujonnan, meg akkor is lenyfgesen olcsobb, mint az A6, es tobbet nyujt, mint az alap felszereltseg, premium ide vagy oda."


Szinte csak a cégautókat veszik alapfelszereltséggel, a magánszemélyek a legtöbb esetben nem azzal vásárolják - kivéve amikor nincs elég lóvé, de villantani meg kell.

Mondjuk azt én sem értem miért vesz valaki G63AMG-t tizenötször drágábban, mint ahogy Dacia Dustert kapni :D


"de inkabb 50 ezret, mar 4-5-6 millioval olcsobban megkaphato, esetleg nem is alap felszereltseggel. Na igy mar inkabb latom ertelmet."


Ha lenne annyi korpa a zsebedben, hogy 3-4 évente gondolkodás nélkül simán kicsengesd a prémium felárát akkor értenéd. Amikor már megteheted akkor megteheted.

2019. jan. 19. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/32 A kérdező kommentje:

Teljesen félreértetted a válaszom bizonyos részeit, vagy legalább is valahol hiba csúszott a kommunikációba, esetleg én sem fogalmaztam mindenütt egyértelműen, ezért igyekszek alaposabb magyarázattal reagálni.


"Utaztál egy A6ban illetve egy Mercedesben és innen extrapolálunk az összesre? Merész :)"


Az A6-nál valóban úgy tűnhet a válaszomból, hogy utaztam egyben, és ez alapján ítélem meg az összest. Kiegészítem akkor annyiban, hogy utaztam már több A6-ban is, de én csak azt emeltem itt ki, amelyikben legutóbb utaztam, és az még egy viszonylag gondos tulajtól származik, aki megadja neki a megfelelő szervizt. Ennek ellenére is látszik már rajta a kor rendesen, pedig 13 éves autó lesz még "csak".


A Mercedes E osztályra pedig általánosságban írtam, hogy nekem rideg a beltere, igaz előtte konkrétan ismerősöm példányáról volt szó, de nyilván kinézetre (állapottól eltekintve) ugyan az a stílus az összes korabeli E osztály, esetleg felszereltségi szint miatt egy két dolog más, de az a design speciel nekem nem luxus, és még csak nem is prémium. Abban az időben is gyártottak már attól innovatívabb belsőt mondjuk angol, vagy olasz vonalon akár. Nyilván persze ízlés kérdése, de objektíven nézve nekem nem tűnt sokkal komolyabbnak az anyaghasználat egy kicsivel alsóbb kategóriájú autóénál.


"Ha megvesz ugyanannyiért egy másik márkából egy ugyanakkora, ugyanolyan nehéz és ugyanolyan teljesítményű autót az nem lesz lomha? Az 1.6-os Focus vagy Astra az rakéta lesz? :)"


BMW 316 i E46

évjárat 1999

saját tömeg: 1190 kg

motor: 1596 cm3

teljesítmény: 102 LE

ár: 800 000 Ft


Ford Focus 1,6 Trend Ti-VCT

évjárat 2005

saját tömeg: 1273 Kg

teljesítmény: 116 LE

motor: 1596 cm3

ár: 800 000 Ft


Szerintem a számok beszélnek itt.


"Ez a lomha,nem megy dolog amúgy valahol nettó hülyeség. Közúton 50/90/110/130 a megengedett, a normális közlekedéshez nem elég az 1.6?"


Egyáltalán nem hülyeség, mert nem mindegy, hogy izomból nyomott padlógáznál is azt érzed, hogy nem akar elindulni az autó, és rendesen fogyaszt is emiatt, vagy kényelmesen hajtja a motor a karosszériát, és esetlegesen egy előzésnél nem kell gondolkodni, hogy na vajon belevágj-e, vagy sem. Amúgy elegendő az 1,6-os motor, láthattad a Fordnál. Csak a BMW-nél speciel kevéske.


"Több százezer Opel,Ford,Suzuki stb fut a magyar utakon 1.6 alatti motorral, akkor ők mind hülyék? Akik nem az Ignis Sportot és a Swift Sportot vették azok mind hülyék?"


Az 1,6 alatti motoros autók nagy része könnyebb, és eleve kisebb autó, szóval egy olyan karosszériához bőven elég az 1,4-es motor is. Persze pl. egy Opel Astra 1,4, vagy egy Ford Focus 1,4 már megint más. Autós magazinok tesztelői pl. rendre lebeszélnek, hogy egy Ford Focus kaliberű autó 1,4 és 1,6-os szívóbenzinese közül a kisebbet vegye bárki is, mert többet fogyaszt a lomhaság miatt, hiába kisebb motor. Egy Peugeot 206-ba nyilván elég az a motor, mert könnyű autó, ahogy az 1,3-as Suzuki is. Ezeket ne keverjük most bele.


"Az ezzel a baj, hogy abból indulunk ki,amit Magyarországon látunk: megveszi a lepusztult 20 éves lomot 800-ért és ő a Jani. Lehet venni abból a típusból 20 évesen keveset futott, nagyon jó állapotú autót is csak irreálisan drágán. Ha egy ilyet vesz valaki, mert neki tetszik, hajlandó érte pénzt adni és kifizeti állapot miatti brutális felárat akkor meg hülye, mert miért nem bontószökevényt vett? :D"


A nagy baj az, hogy Magyarországon óriási kultusz veszi körül a 10-15, vagy akár idősebb prémium autókat, nem véletlen hívnak minket a német autók temetőjének. Németországban egy 10 évnél idősebb BMW-t hozzád vágnak 300 ezer Ft-ért is, akármilyen állapotú, csak szabadítsd meg tőle a tulajt, míg Magyarországon egy jobb állapotú 2000 környéki 3-as BMW 1 000 000 Ft környékén mozog. Nézz már körül német hirdetések között! Olyan 3-as BMW-ket hirdetnek 2-300 ezerért 15-20 év között, hogy teljesen egyben vannak.



"Korábban erről ment a téma itt két oldalon keresztül. A piac jól beárazza az autókat,20 éves pusztulat prémium áráért nem veszel 10 éves jó autót, mert a 10 évvel fiatalabb JÓ autók többe kerülnek ennél."


Erre is érvényes az előző válaszom nagy része. A piac valóban jó beárazza a legtöbb autót, de speciel a prémiumnál az érzelmi kötődés viszi fentebb az árat. Azért nem reális, hogy, mint említettem, egy 2000-es, vagy kicsit korábbi jobb állapotú BMW milliót karcolja, vagy túl is lépi, amikor sok gyártó 5-6 évvel újabb autóját megveszed ennyiért, vagy talán kevesebbért. Az alap 1,6 BMW pedig nem adja azt az érzést, ami miatt BMW-t vesz valaki, aki nem menőzésből veszi. Egyébként sokan a pusztulat BMW-ket is irreális összegekért hirdetik, csak mert BMW. Még egyszer ismétlem. Egy német tulaj örül, ha megszabadul fillérekért a 10 éven felüli autójától, itt nálunk pedig halmozzák felfelé őket.

2019. jan. 19. 13:18
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!