Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lehet káros hatása a motorféknek?

Lehet káros hatása a motorféknek?

Figyelt kérdés

A haverom azt mondja, hogy "jót tesz" az autónak a motofék, de biztos vagyok benne , hogy lehet káros tényező is pl 100 km/h- nál visszaváltunk 4-esbe felugrik 5000res fordulatra.Ez már szerintem biztos nem jó.

A másik, hogy a motofékkel terhelhetem a motort, dolgoztatom.Segghülye vagyok sajnos a kocsikhoz, kérlek segítsetek :)

Válaszotokat előre is köszönöm.



2019. jan. 31. 22:51
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
49%

Beviz Elek:


[link]


Tessék :D

2019. febr. 1. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
67%

Sok sületlenség egy rakáson.

Nem káros. Mivel kenés van, a motor nem kopik jobban, mint normál használattal. Sőt, mivel jóval kisebb az a nyomaték, amit motorféküzemben tud, mint amit hajtáskor, a hengerfalak is kevésbé kopnak (mielőtt okoskodni kezdene valaki, a forgatonyomaték hogy is keletkezik, amikor a hajtórúd éppen oldalra áll, és a dugattyú félúton van lefelé? a hengerfalon támaszkodik a dugó, igen....).

Aki meg a 100-nál 4. fokozatban 5000-t írt, ami káros, az teljesen fogalmatlan. Suzukim van és GPS szerint 135 a vége 3.-ban tiltáson (6500/perc). Az 5000 még egyáltalán nem káros. Főleg ha az ember duplakuplung+gázfröccsel kapcsol vissza.

2019. febr. 1. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

Egyrészt nem kell 100-nál 4-esbe visszatenni, ha olyan rövid a váltója az autónak, hogy 5000-ret pörög 4-esben (ez elég durva). Másrészt az a baj, hogy sokan a visszaváltogatást nem csinálják jól, és több kárt okoznak, mint hasznot. Sok ismerősöm mellett ülök, és tapasztalom, hogy visszaváltanak, hogy motorfékezzenek, ami jó, de feleslegesen sokat csúsztatják a kuplungot, ami nagy baj, mások meg túl hamar leugranak róla, aztán olyat ránt az autó, hogy lefejelem a szélvédőt, na ez a hajtásláncnak tesz rosszat. És ezzel annyit spórolsz, hogy 10 ezer km-el többet tart a fékbetét, cserében hamarabb kuplungot cserélhetsz. A fogyasztásta visszaváltogatós motorfékkel nem lehet lényegesen csökkenteni, üzemanyagot spórolni úgy lehet, ha mondjuk lámpa előtt 4-esben elveszed a gázt, és csak akkor nyomod ki a kuplungot, mikor lemegy a fordulat 1000-re. Ez is motorfékezés, de nem váltoatsz vissza minden sebességet.

Szóval én azt ajánlom, hogyha JÓL és helyesen tudsz visszaváltogatva motorfékezni, akkor használd, mert vezetéstechnikailag is így helyes. De ha nem, akkor inkább hagyjad.

2019. febr. 1. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
100%

Nem a fordulattal van itt baj, hanem (ha rosszul csinálják) a hirtelen fordulatszámugrással.

Ha elmarad vagy elrontódik a gázfröccs, akkor elsősorban a kuplung kap egy nagyot, meg a vezérműszíj is kap egy jó nagy rántást.


Ha jól csinálják és az összekapcsolás pillanatában közel azonos a motor fordulata a váltó felől jövővel, akkor nincs baj. Ami gyakori hiba, hogy egy csomó ember gyakorlatilag "kuplungfékez" egy nagyot amikor visszakapcsol a motorfékhez. Az nem jó.

2019. febr. 1. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!