Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autó megemelése szervizben?

Autó megemelése szervizben?

Figyelt kérdés

1 hónapja vettem egy autót, és az előző tulaja aki építette adott hozzá egy kis általa nyomtatott könyvecskét amiben le van írva hogy mit változott az eredetihez képest és hogy pontosan milyen szervizelést igényel.

Most már lassan aktuális lesz a fékbetétek cseréje, plusz szeretném átnézni alulról hogy minden rendben van-e vele. Viszont a dokumentációjában ez szerepel: "Az oldalsó emelési pontok eltávolításra kerültek, az autó elöl a bölcső-, valamint hátul a híd közepén emelhető." Tehát a tipikus csápossal semmiféleképpen sem. Mivel nekem a szervizeléséhez nincsenek itthon megfelelő eszközeim így kénytelen leszek elvinni autószerelőhöz. Szerintetek ott a műhelyben meg tudják a két meghatározott ponton emelni az autót hogy alá lehessen nézni? Vagy keressek olyan műhelyt ahol van akna? Illetve a futómű szilentek zsírzását meg tudja csinálni akármelyik autószerelő? Pontosan nem tudom hogy mit és hol kell zsírozni (van egy táblázat hozzá amiből különféle használat mellett ki lehet olvasni hogy milyen gyakran kell ezt megtenni).



2019. febr. 2. 14:47
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:

Ezt sosem értettem. Ha valakinek régi kocsi kell, az miért nem jó gyárilag???


És ha pl egy baleset részese leszel, ahol fejreáll a kocsi, ott egyértelműrn látszódni fog az átalakítás... nem fogják díjazni.

2019. febr. 2. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 A kérdező kommentje:

Régi kocsi kell, mert ezerszer jobban néz ki mint a maiak, az átalakítások meg sokkal jobb vezethetőséget eredményeztek. Tulajdonképpen versenyfelhasználásra készült, műszakilag komolyabb szinten van mint a legtöbb átlagos utcai autó. (Az előző tulaj pályanapokra is járt vele, Kakucsringen egyedül csak a gyári versenyautók voltak nála gyorsabbak - meg a nagyon komoly utcai kocsik pl. az új Audi RS5, Hungaroringen már azért az egyenesekben elvérzett. Szerintem Youtube-on lehet róla találni pár felvételt.) Az ára kicsivel 2 millió felett volt. De igazából ez majdhogynem anyagdíj csak, ha külön minden alkatrészt árát összeírnám közeli érték jönnek ki ehhez. Nagyon megérte megvenni, ezelőtt el sem tudtam képzelni hogy egy autó tud így fordulni meg hogy ennyi érzés lehet egy kormányon. (Most télen ha egyenes úton haladtam és száraz aszfaltról jeges felületre értem akkor azt a kormányon kapásból észrevettem, pedig az autó még nem kezdett el megcsúszni hisz egyenesen mentem konstans sebességgel.)


Amúgy ez a "balesetnél szemet szúr" dolog valóban probléma, és ezzel tényleg nem tudnék mit kezdeni. Emiatt is nagyon óvatosan közlekedek vele, meg átlagos használatnál hibázni nehéz vele, sokkal éberebb bent az ember - hangszigetelés nincs, futómű az kemény, az aszfalton lévő összes repedést megérezni a kormányon illetve jóval nagyobb sebességgel el lehet az autóval fordulni mindenhol tehát könnyű kimozogni vele a hibákat.

2019. febr. 2. 16:13
 13/24 anonim ***** válasza:

Az ilyen öreg autókat amúgy sem tanácsos a gyári emelési ponton emelni, mert ki tudja milyen állapotban van!


Amikor vittem az öreg mercimet gumishoz én mutattam meg hova tegye be az emelőt!


Elől a bölcsőn tökéletesen lehet emelni!!!!

Hátul meg autó válogatja hol van jó emelési pont.

2019. febr. 2. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:

"Régi kocsi kell, mert ezerszer jobban néz ki mint a maiak."


Na ez tuti :D A maiak egyre rondábbak és ocsmányabbak!

Ha tehetném én is valami szép öreg autót vennék, de nem olcsó mulatság!


2000-es V6-os amúgy?

2019. febr. 2. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
Nana, ne szarozzátok le, mert minden tiszteletet megérdemel az, aki ilyen autót használ és rendben tart. Na de itt jön a furcsaság, mégis hogyan lett ez az autó rendberakva, és karbantartva, ha nincs egy bejáratott szerelőd? Az ilyen autókhoz kell egy szerelő is, aki ismeri az autó minden apró részletét, nem össze-vissza kell hordani a sarki szervízekbe olyanokhoz, akik életükben nem láttak ilyen autót. Értem, hogy készen megvetted az autót, de nem fogod tudni így karbantartani, ha nem találsz egy olyan szakit, aki keni vágja az autót. Nameg ez az emelős sztori is elég érdekes.
2019. febr. 2. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:
Nekünk volt egy 75 ös V6 Taunusunk...nagyon jó autó lett volna, ha javíthatatlanul szét nem rohad..mindenhol. Azóta sem láttam ilyent. Azt mindták, hogy ez tengerparton állhatott sokáig.
2019. febr. 2. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:
Minden rosszindulat nélkül. De hogy cserélsz rajta kereket ha eljön az ideje?
2019. febr. 2. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 A kérdező kommentje:

Sor 4-es motorja van, 1.8-as jelenleg. Ebbe a típusba tudtommal még nem szereltek V6-ot.

Lehet hogy tényleg keresnem kell majd egy hozzáértő szerelőt. Csak nem hiszem hogy sokan vannak ilyenek, pl. az autó jelenlegi futóműve köszönő viszonyban sincs a gyáriéval, szóval konkrétan a régi tulajdonoson kívül nincs senki hozzáértő sem. De elvileg egyszerű szerkezet, tudnia kell javítania mindenkinek a mellékelt leírással (állítólag). De most első körben csak olyan helyet keresek ahol egyáltalán meg lehet emelni normálisan az autót. Közben felhívtam a legközelebbi autószervizest, nála sajnos nincs lehetőség a megemelésre, csak ha lenne egy "közdarab" (jelentsen ez bármit is) gyártva az autó és az emelő közé.

2019. febr. 2. 17:05
 19/24 A kérdező kommentje:
#17: Itthon meg tudom emelni annyira, hogy kereket lehessen rajta cserélni. (Amit amúgy nem fogok, mert egyedileg gyártott felnik vannak alatta, és csak 1 szettem van belőle. Majd kell valahonnan még 1 megfelelőt szereznem. Szóval most tavasszal gumi lesz cserélve a felnin.)
2019. febr. 2. 17:10
 20/24 anonim ***** válasza:

Hogy téged milyen szinten átejtettek a palánkon...


A kérdésre válaszolva, van minden normális műhelyben akna... Krokodil emelővel pedig bármi megoldható otthon egy kis hozzáértéssel

2019. febr. 2. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!