Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ezek a tünetek mire utalhatnak?

Ezek a tünetek mire utalhatnak?

Figyelt kérdés

Benzines, Ecotec 1.4 16V motor, 2006/2007


- Néha hideg indításkor fehér füst felhő jön ki belőle, gázadásra elkezd fulladozni, alig van ereje a motornak még akkor is, ha felpörgetem 1500-2000-re és úgy akarok elindulni vele majdnem lefullad.

Néha: minden 2. v 3. alkalommal.


- Pár perc után (4-6) már minden jó, nincs füst se, alapjáraton is ellehet vele indulni szép lassan.


- A hűtővizet fogyasztja, a minimum szint alá mindig lemegy.

A vizet már 1 éve fogyasztja, volt márkaszervízben is, megnézettük, hogy hengerfejes-e de azt mondták, hogy nem az és nem tudják, hogy miért fogy a víz belőle.


- A hőfok mutató 1/2-nél sose megy magasabbra


- 1x "lelőtte" magáról a hűtő az egyik csövet amiben a hűtővíz megy, vissza lett rakva, azóta nem történt ilyen (lehet csak a bilincs volt már régi, nem tudom), ez az eset után vittük el megnézetni, hogy hengerfejes-e.



2019. máj. 16. 14:33
 1/6 A kérdező kommentje:
Ja és az olajat nem fogyasztja.
2019. máj. 16. 14:36
 2/6 anonim ***** válasza:
54%

Termosztát biztos rossz, azzal kezdeném.

Aztán ha még mindig nem jó, keresnék egy hozzáértőt. Azért, azt nem atomfizika megtalálni hova tűnik el a víz.

2019. máj. 16. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 D. Brasco ***** válasza:
100%
Termosztát ,rendes légtelenites ezzel kezdenem!de szerintem ezt ennyivel már nem fogod megúszni........igen csak cserés lesz ott a hengerfejtömítés.....minimum az.......
2019. máj. 16. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

Miután megcsináltattam ezeket, megírom, hogy mi lett.

2019. máj. 17. 06:38
 5/6 Majatom ***** válasza:
Ezek a tünetek tipikusan arra a hengerfejességre utalnak, mikor a hűtőfolyadék járata és valamelyik henger között van tömítetlenség (hengerfej tömítés, vagy repedés miatt. A hengernyomás bedolgozik a hűtőrendszerbe, ezért dobta le a csövet. Leállítás után a megnövekedett nyomású hűtőrendszerből a hengerbe szivárog a hűtőfolyadék, ezért fogy a fűtővíz, és a következő hidegindításkor (azért csak akkor, mert idő kell, míg annyi víz szivárog át, ami már gondot okoz), kinyomja a henger a vizet, ezért van a fehér füst. Az elmélet úgy ellenőrizhető, hogy megnyomogatod indítás előtt a hűtőfolyadék gumicsövét, majd beindítás után pár perc múlva megint megnézed, és ha indítás után JELENTŐSEN keményebb a cső, nagyobb benne a nyomás, akkor a fenti probléma áll fenn.
2019. máj. 17. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

#5

Ez (volt) a gond! Teljesen amit leírtál.

Tegnap szét lett szedve és az egyik hengernél a tömítésen egy szemmel látható icipici lyuk van.

Pár nap és kész a hengerfej, már egy műhelybe van csiszoláson és nyomáspróbán.

Nyomáspróba remélem jó eredményekkel zárul majd.

2019. máj. 22. 10:36

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!