Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Kaphatok piros matrica helyett...

Kaphatok piros matrica helyett kéket?

Figyelt kérdés

Most piros matricás a zöldkártya, de szeretnék kéket kapni. Van rá lehetőség? Mondjuk felesben etanolt tankolni esetleg?

Fiat Tipo benyás 92-es, de 95-ös motorral.



2012. jan. 22. 18:38
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
96 alatt semmi nem kap kéket
2012. jan. 22. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Ha már az új rendszerben kapott környezetvédelmi matricát, akkor nem lehet kék. Most már ugyanis nem a motor által produkált értékek határozzák meg a matrica színét, hanem az autóba épített motor jellemzői (működési elv, keverékképzés, károsanyag-kibocsátási normák teljesítése). A Tiponak, hiába 95-ös a motorja, nincs Euro2-minősítése, tehát nem lehet kék a matricája (legalább ilyen minősítés kell a kék matricához).
2012. jan. 22. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
Így van, a '96 előtti Suzukisok szívták meg, ugyanaz a motor van bennük mint a 96utániakban, DE mivel '96ban jött az Euro2-es szabvány, a magyar szabályzás szerint az olyan autók amik '96 előtt lettek forgalomba helyezve nem felelhetnek meg neki. Tipikus példa: régi Swift 1994.12.19-i forgalombahelyezés, G10A motor, piros matrica, ugyanilyen autó, 1996.01.8.-i forgalombahelyezés, kék matrica. Tipikus magyar jogi f*szság.
2012. jan. 22. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
De egyébként a suzuki csak egy példa volt,minden autónál így van. Onnan jött a hozzászólás,hogy pár napja kérdezte egy ismerős hogy nem lehetne-e elintézni. Nos, nem lehet.
2012. jan. 22. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Hát szomorú vagyok. Akkor erre alapozva a szmogriadó tiltásait elég nagy butaság, nem?
2012. jan. 22. 20:55
 6/9 anonim ***** válasza:

Miért lenne butaság? A koncepció alapjában véve jó, a megvalósítást sikerült pár ponton elszúrni.

A szmogriadó új szabályozása arra irányult, hogy - a korábbi páros-páratlan gyakorlattal ellentétben - azokat az autókat tiltsák ki a szennyezett levegőjű területekről, amik vélhetően sok káros anyagot eregetnek a levegőbe. Ehhez az kellett, hogy az ilyen autók gyorsan azonosíthatóak legyenek. Éppen ezért a plakett színét most már nem az határozza meg, hogy mennyire jól teljesíti az autó a gyári károsanyag-kibocsátási értékeket, hanem az, hogy milyen motor dolgozik benne. Egy tökéletesnél is jobbra belőtt mechanikus adagolós, katalizátor nélküli szívódízel például több füstöt és kormot fog a levegőbe engedni, mint egy kicsit kartergázos, cseppet már halódó katalizátoros, szabályozott motorüzemű szívó benzinmotor. Pedig hát a dízel sokkal jobb állapotú...

Na, így esett, hogy az eddig is létező környezetvédelmi osztály most már meghatározza a matrica színét. Viszont a környezetvédelmi osztályba sorolásnál eléggé cifra baklövést követtek el azzal, hogy az Euro2-minősítéshez kötötték a "jó" kategória (kék és zöld matrica) határát. Az Euro2 ugyanis nem volt egy olyan nagyon szigorú szabvány, hogy a motort külön arra kellett volna tervezni, ezért a '90-es évek elején használt korszerű, befecskendezős, katalizátoros motorok nagy része nagyobb módosítás nélkül kapta meg az Euro2 minősítést. Vagyis a minősített és a minősítés nélküli motorok egyformán tudják a megfelelő határértékeket, csak az egyik szériát feltették a mérőpadra és megkapta a plecsnit, a másikkal pedig nem játszottak ilyet, mert akkor még azt sem tudták, mi fán terem az Euro-minősítés.

Az íróasztal túloldaláról persze ez nem látszik, ott van minősített és nem minősített autó. Az már a jogszabályalkotók gyakorlatiasságának teljes hiányát mutatja, hogy így alkották meg ezt a rendeletet. Más pontokban nincs vele gond, az ennél régebbi és újabb autókat is viszonylag jól kezeli (már ha nincs elírás a műszaki adatlapon, mert az is megesik), viszont ezt a részét nagyon rövidlátó módon, átgondolatlanul készítették el.

2012. jan. 22. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Én azért beletenném a törvénybe, hogy 2000 köbcenti alatti autók mehessenek még piros matricával is. Ugyanis előfordulhat, hogy egy kékmatricás nagylöketű motor több CO2-t ereszt ki a levegőbe, mint egy kis 1lityós vagy 1.5-ös piros matricás.
2012. jan. 22. 21:15
 8/9 anonim ***** válasza:

Ezzel gyakorlatilag át is húznád a szmogriadót, mert mifelénk pont ez a kétliteres hengerűrtartalom a "rendes méretű autó" felső határa. Vagyis a városban kószáló szaladgálós autók nagy része 2000 köbcenti alatt van és bizony vannak köztük olyan darabok, amik kétszer akkora lökettérfogatúakat is megszégyenítenek károsanyag-kibocsátásban... (gázelemzőt évek óta nem látott KGST-szörnyetegek, végletekig leharcolt, alapjáraton is kormoló 1.6-os szívódízel Golfok vagy 1.7-es Isuzu-motoros Astrák, mint melósautók)

Ha ezt az egy kérdést ('90-es évekbeli, jó károsanyag-kibocsátású, de minősítetlen autók) sikerülne megnyugtatóan rendezni, illetve el lehetne érni, hogy ne létezhessen a "vizsgára kiveszem a tuningboxot" című megoldás a rettenetesen füstölő modern autókra, akkor szerintem nem lenne nagy gond a szabályozással. Mindkettő eléggé sok autót, autóst és autó nélkül közlekedőt érint - te magad is biztosan igazságtalannak érzed, mikor az egyébként szépen üzemelő, füstmentes Tipo mellett elhúz egy javarészt német gyártmányú négykerekű gyárkémény, aminek az iszonyatos koromfelhőtől nem is látszik a kék vagy zöld matricája... Pedig sajnos egyelőre van ilyen is.

2012. jan. 22. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
A 92%-os bőbeszédű emberkével amúgy csak egyetérteni tudok. De amúgy annyira nem izgat vagy hangol le a dolog. Elvégre nem sűrűn szokott lenni szmogriadó és max 1 hétig tart. Meg van más fontosabb és komolyabb probléma is a közlekedésben, amit jobb lenne orvosolni. Ezeket biztosan te is tudod, de ez nem ide tartozik.
2012. jan. 22. 23:18

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!