Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » CMR (Nemzetközi Árufuvarozási...

CMR (Nemzetközi Árufuvarozási Egyezmény) fuvarlevél kitöltésével kapcsolatban tudna segíteni valaki?

Figyelt kérdés
Egy leendő ügyfél egy terméket szeretne kivinni Szerbiába. Nekem kifizetné a bruttó értéket. Egy ilyen CMR nyomtatvánnyal átvinné a határon és a bruttó érték 20%- visszakapná. Még soha nem töltöttem ki ilyet. A nyomtatványboltban megvettem. Hogy működik ez? A vevő egy magánszemély.

2013. okt. 15. 13:31
 1/5 anonim ***** válasza:

Értelemszerűen ki kell tölteni. Ott van rajta minden több nyelven is.


Egy CMR-re az adott szállítmány (egy vevőnek menő) adatait kell feltűntetni. Adatai összhangban legyenek a szállítólevéllel!

2013. okt. 15. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 szántóvető ***** válasza:
kitölteni nem nehéz ráadásul magyar nyelvű.hogy a vevő miként kapja vissza a pénzt azt nem tudom.a kitöltéshez itt egy link: [link]
2013. okt. 15. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Nagyon szépen köszönöm!!! Ebből nagyon sokmindenre fény derült. Azonban lenne itt még valami. Leírom a konkrét esetet. Lenne egy potenciális vevőnk aki Szerbiába vinné ki a termékünket (bútor). Ezt Ő kifuvarozná, tehát eljönne érte kifizetné átvinné a határon és visszakapná az áfát a vámon. Ezután egy megbeszélt időpontba mennénk ki ki és összeszerelnénk a helyszínen.

Akkor itt most mit írjak majd be. Ő nem egy fuvarozó cég aki ezt kiviszi...De a visszaigényléshez gondolom kell a CMR fuvarlevél...

2013. okt. 17. 09:37
 4/5 anonim ***** válasza:

Nem teljesen értem, hogy mi a problémád, de próbálkozzunk! :-)


Pár éve egy közepes méretű élelmiszergyártó cégnél csináltam az export kiszállítások papírmunkáit. Most már nem emlékszem mindenre kristálytisztán. de talán valamire mégis. :)

Nekem úgy rémlik, hogy a vevő visszaigénylésével kapcsolatban nem volt dolgunk. Egyszerűen csak kitöltöttük mindig az adott szállítmányhoz a CMR-t, mindenki megkapta a példányát, és kész. (Ha egy fuvarozó több vevőnek szállított, akkor több CMR ment, de ez esetedben nem is kérdés, csak írtam.)

Szóval:

-Megvolt a lecsomagolt, lemért termék, amit rendeltek. -Súly, dbszám, stb, ezen adatok alapján elkészítettem a szállítólevelet és a számlát. Ezeken csak a feladó, a vevő és a termékek adatait kell feltüntetni...

-Majd a szállítólevél alapján kitöltöttem a CMR-t. Illetve program volt rá a gépben, hisz rendszeresen exportáltunk. Szóval a program a szállítólevél után automatikusan dobta fel a CMR-t, és már nyomtathattam is, de ha már tudtam, hogy ki a fuvarozó, akkor azt is bepötyöghettem, és azt is nyomtatta...

Szóval általában a FUVAROZÓ rublika üresen maradt, azt nyomtatás után töltöttük ki.

-Vevő tehát te vagy!

Átvevő a cég, aki a bútort megveszi.

-És mivel mi fuvarozókkal szállíttatunk általában, akik kiléte sokszor az áru átadásakor lett nyilvánvaló, így a Fuvarozó rublikát üresen hagytuk. Azt az utolsó pillanatban töltöttük ki kézzel, de ehelyett inkább bélyegzővel! A sofőrök zsebében általában ott volt a céges bélyegzőjük, így nem kellett írogatni, csak lepecsételtük a CMR ÖSSZES PÉLDÁNYÁT, majd a sofőr alá is írta a mi példányunkat. A mi, vagyis a feladó példánya a legalsó, a PIROS színű volt, ez biztos. A többi példány elosztására nem mernék mérget venni, útközben mindenki levette a sajátját... :) Ja de az egyik példányt a Vevő mindig visszaküldte postán aláírva, és a szállítólevél egy példányát is...

-Nos a te esetedben tehát te vagy a Feladó, a vevő az Átvevő, és a Fuvarozó szintén a vevő! Tehát oda is őt írod. De szerintem ha nem írsz be semmit, csak ha már jönnek érte, akkor ti is megoldhatjátok egy bélyegzővel, na meg az is lehet, hogy ez a vevő már számtalanszor szerzett be cuccokat külföldről, és könyökből tölti ki ő maga! Pl a rendszámot is rá kell írni, és azt vagy csak akkor tudod meg, ha ott van, vagy ha előre megadja neked telefonon/emailben. (Mi sokszor nem is tudtunk rendszámot ráírni, mert némely fuvarozó átrakodta az árut, és a telephelyéről más kamionnal szállított, nem azzal amivel a termékért jött!) Szóval ha üresen hagysz néhány mezőt, az nem baj, mert útközben az érintettek kitöltik!

-Ne stresszelj nagyon rajta! Inkább a termék adataira koncentrálj!


-Áru kiszolgálási helyét a Vevőtől kell megtudakolni...

-Átvétel helye te vagy.

-Mellékelt okmányok nyilván a szállítólevél +a számla másodpéldánya is mehet vele. Ezek számát érdemes feltüntetni a későbbi pontos nyilvántartás elősegítése miatt.

-Feladó rendelkezései: Mi élelmiszert küldünk, amit x hőmérsékleten kellett szállítani, ezt írtuk be, meg hogy hány raklapon legyen a cucc, hogy ne sérüljön... te pl ha tükrös szekrényt küldesz, akkor itt jelezheted, hogy vigyázni rá, mert törékeny áru..!

-Alul középen a fuvarozó aláírása nagyon lényeges, le ne maradjon, mert ha aláírta, onnantól minden az ő felelőssége! És ezt minden példányon tegye meg, tied ugye a piros! Ja hát a vevő, aki jön érte, nálad ő írja ezt alá...


Mit mondjak még?

Voltak rublikák, amiket üresen hagytunk mi. Pl. a fizetéses adatok, hiszen ott volt mellette csatolva a számla, melynek számlaszáma fel volt írva szépen a CMR-re... :)


Ja most olvasom pontosabban, hogy magánszemély veszi?

Hát jó, akkor neki nincs bélyegzője, de a neve címe, aláírása is elegendő. A számlára is a nevét, címét fogod írni...!

2013. okt. 17. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm az utolsónak (különösen) hogy ezt ilyen részletesen leírta (vette a fáradságot) Így már nem is tűnik olyan vészesnek. Az első után nekem is biztosan jobban fog menni. Nagyon szépen KÖSZÖNÖM:
2013. okt. 18. 09:41

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!