Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mikor jönnek az önvezető...

BT4 kérdése:

Mikor jönnek az önvezető kamionok? Megéri-e most letenni a C+E-t és belevágni a nemzetközi kamionozásba?

Figyelt kérdés

Különféle cikkek szólnak arról, hogy az óriási sofőr hiány miatt nagy ütemben zajlik az önvezető kamionok fejlesztése és tesztelése, ill. hogy pár év és ezekkel csökkentenék a sofőr hiányt, sőt majd sofőrökre nem is lenne szükség.

Most kezdeném az államilag támogatott OFA képzést C+E+gki. A tanfolyam után munkahelyet váltanék és nemzetközi kamionos lennék. 40 éves vagyok, lakáshitellel a nyakamon. A kamionozás pedig jól fizet.



2020. júl. 31. 05:58
1 2 3
 21/24 anonim ***** válasza:
66%
Több cikkben is olvastam, hogy kb. 5 év és a 4. szintű kamionok tömeggyártása megtörténhet. Az 5. szint viszont még kb. 25 év, hanem több. De valyon megéri-e a pénzt a 4. szintű kamion, ami a telephelyeb és az autópályán közlekedhet ö vezető módban? Az önvezető kamionok célja a söfőr kooktatása. 4. szinten kell a sofőr. Így a sofőrt fizetni kell plusz nagyon drága az önbezető technológia. Így már ez nagyon nagy költség. Miért fizetne egy cég azért, hogy a sofőr a telephelyen és az autópályán ne vezessen, ha amúgy is a kormány mögött kell ülnie. Baromság! Az Uber fel is hagyott az önvezető kamionokkal, befejezte. A Tesla is sofőrrel gondolkodik, csak elektromos kamionnal. No itt a megoldás a költségek csökkentésére. Áramvonalas és elektromos kamionok. Minimális üzemanyanyag költség. Több pénz marad és olcsóbb, mint az önvezető. Egyszerű matek. Több gyár is elektromos kamionokat gyárt majd, mekyekhez kell a sofőr.
2020. aug. 5. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/24 A kérdező kommentje:
Utolsó, igazad lehet.
2020. aug. 5. 11:09
 23/24 anonim ***** válasza:

Remélik a fuvarozó cégek, hogy az önvezető kamionokkal 10%-os üzemanyag spórolást érnek el, úgy hogy három kamion halad szorosan egymás mögött. Csak az elsőben van sofőr, a másik kettő önvezető és szélárnyékban követik az elsőt. Ha jól tudom nem az Uber fejezte be a tesztelést, hanem egy másik fejlesztő csapat. Kiderült, hogy egyáltalán nem üzemanyagtkarékos ez a modszer, mivel piros lámpánál, ill. egyéb forgalmi helyzet miatt megszakadt a konvokj és a lemaradóknak bizony soksor kellett utolérni az elsőt. A sok gyorsítás 2 kamion esetében nem volt üzemanyag takarékos.


Abba is érdemes belegondolni, hogyha ilyen konvojok közlekednek az utakon, akkor hogyan lehet közéjük biztonságosan besorolni, hogyan hajtható végre az előzés három hosszú nyerges esetében? Pláne, ha 2 vagy 3 konvoj halad egymás mögött? Lényegében a külső sáv csak kamionokból állna, vagy egyéb úton csak nagyon nehezen és NEM biztonságosan lehetne ezeket megelőzni.

Bővíteni kelle minden ország összes útját plusz egy sávval mindkét oldalon. Halott ötlet.

2020. aug. 5. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/24 anonim ***** válasza:

soforhiany van, raadasul eleg rabszolga munka, a cegeknekncsak betanitott majom a sofor aki egesz nap ul es a kormanyt tekeri, es nem tetszik a cegeknek ha a sofort igy meg kell fizetni, es meg felteteleket is szab. (pl az ejjeli vezetest sokan megtagadjak, joggal teszem hozza). Eddig foleg multiknal dolgoztam es ott ez megy mindenhol, nem is ertem minek eroltetem ezt :D a KIS csaladi cegek se annyira jok, mert annyira tulgondoljak az egeszet hogy az egesz heti programodat elore eltervezik hogy milyen fasza lesz majd igy es ha kozbe jon akarcsak egy dugo borul a bili es megy a jajveszekeles.


Szoval a hianyt akarjak bepotolni es az emberi eroforrast kiiktatni, vajon miert a waberers a fo tamogatoja ennek magyarorszagon? De ez ebben a formaban nem fog mukodni, a legiposta szerintem sokkal elhetobb dolog lenne, es azt mar konnyebb lenne automatizalni, gondoljunk csak a harci dronokra.

2020. aug. 5. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!