Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Milyen elektromos rollereket...

Milyen elektromos rollereket használtál huzamosabb ideig, és milyen problémákkal szembesültél a rolleres közlekedés során?

Figyelt kérdés
Olyan felhasználók válaszait szeretném kérni, akik több száz vagy esetleg több ezer kilométert e-rollereztek már.

2023. okt. 5. 11:48
 1/8 nemaRendőrség ***** válasza:
100%
Tudom nem engem keresel, de Lime-al mentem kb 5km-t, de nagyon veszélyesnek éreztem a visszapillantó tükör hiányát, így azóta sem használtam
2023. okt. 5. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
64%

Én egyszer kipróbáltam egy teljesen sima téren, de félelmetes hogy milyen veszélyes tudna lenni.

Azóta soha többet nem rollerozok.

2023. okt. 6. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 Csicsky ***** válasza:
100%

Én eddig csak egyfajta rollert használtam (E-TWOW S2 GT SL), ezzel eddig kb. 1500-2000 kilométert tettem meg. A problémák:

- nem, ill. csak korlátozottan lehet vele menni kikövezett úton, mert a kis kerekek miatt erősen rázkódik. Ha a térkövek szélei nincsenek lekerekítve, akkor még elmegy, de máskülönben problémás, csak óvatosan lehet vele haladni. Macskaköves úton (itt a kövek nem szabályosak, hézagosak) meg már egyáltalán nem ajánlatos vele menni, mert megcsúszhat és a rollernek is árt a túl nagy rázkódás,

- esős időben nem lehet vele menni, eső után a vizes utakon is könnyen megcsúszhat,

- a kivilágítatlan és rosszul kivilágított utakon csak nagyon óvatosan és lassan lehet vele közlekedni, mert máskülönben nehéz az esetleges úthibákat időben észrevenni,

- nem szabad, ill. nem lehet a kormányra táskákat akasztani, mert ezek menet közben jobbra-balra lengenek és megnehezítik a kormány egyenesben tartását (a megoldást lásd. alább),

- a lítiumos akkuja nem bírja a hidegebb időjárást, 15 Celsius fok alatt nem ajánlatos használni,

- kanyarodásnál el kell engednem a kormányt, hogy a kezemmel tudjam jelezni, merre akarok bekanyarodni (ajánlatos olyat beszerezni, ami el van látva irányjelző lámpákkal). Ezt csak később sikerült elsajátítanom, kb. 300 km megtétele után, mert igen nehéz egy kézzel vezetni, még akkor is, ha közben nem kanyarodok,

- időnként hátra is kell pillantanom, ha a helyzet úgy kívánja, ez csak olyan 1000 km megtétele után sikerült anélkül, hogy eleveszítsem az egyensúlyomat,

- a hirtelen fékezés nem ajánlatos, mert akár át is bukhatsz a rolleren,

- kerülni kell az úthibákat (buckák, repedések), vagy a kavicsokat, faágakat, stb., ezért nem ajánlatos 20-25 km/h feletti sebességgel menni, mert későn veszed észre őket és ha hirtelen elrántod a kormányt, hogy kikerüld őket, akkor előfordulhat, hogy épp a mögötted haladó kocsi elé vágsz, amelyik épp ki akar előzni téged,

- kavicsos útra nem szabad rámenni (vagy csak nagyon, nagyon óvatosan, ha a kavicsréteg csak egészen vékony és már van kellő gyakorlatod a rollerrel), mert az első kerék, ami meg van hajtva, fékezéskor (ha az első kerék van megfékezve), vagy gyorsításkor belevájódik a kavicsrétegbe és esés a vége (az egyik ismerősöm csak ki akarta próbálni a rollert és emiatt a kórházban végezte válltöréssel, mert ráment egy kavicsrétegre, míg én máskor is végigmentem rajta ugyanott, de tudtam vigyázni),

- oda kell figyelni, hogy meg ne ütődjön az alja, mert ha az akku megsérül, akkor zárlatot kaphat és annak kigyulladás lehet a vége (máskülönben Pesten a szervizben azt mondták, hogy ez a fajta még nem gyulladt ki, ez az olcsó, rossz minőségű akkuval ellátott rollerekre jellemző),

- az akku töltését/tárolását előírásszerűen kell végezni, mert máskülönben idő előtt veszít a tárolkapacitásából.


Máskülönben én a rollerre szereltem egy bevásárlókosarat is, ez kb. 5 kg-ig terhelhető, ez nekem nagyon jól bevált. Ezen kívül a kosár szélére meg egy visszapillantó tükröt is ráérősítettem (ez is sokat segített). Hogy a váratlan meglepetéseket elkerüljem, igyekszem mindig ugyanazokat az útvonalakat használni ha megyek valahová, így előre tudom, hol vannak rajta repedések, buckák és el tudom őket könnyen kerülni.


Egy szó mint száz: ha a roller el van látva visszapillantó tükörrel és irányjelző lámpákkal (elöl, hátul) és van már kellő gyakorlat vele és kellőképpen óvatosan megyünk, akkor többé-kevésbé biztonságosan lehet vele közlekedni, de a kerékpár még így is jóval biztonságosabb. Ezért aztán a biztonság kedvéért ajánlatos a bukósisak viselése (én egy egyszerű biciklis bukósisakot használok, mert úgysem megyek vele olyan gyorsan, hogy komolyabb kellene).

2023. okt. 7. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Egy Xiaomi M365-öt használtam és több E-twow márkájú rollert. Az M365 nagyon gyenge, kedvenceim az E-twow GT-k mert kellően erősek és autóban, buszon stb. könnyen szállíthatók, emellett jó a hatótáv (33-34 km általában). Emellett rendelkeznek lengéscsillapítással és tömör gumiabroncsokon futnak, azaz nincs defekt. Nagyon jól ki van találva.


Előző nagyon jókat írt, az irányjelzést sokszor lábbal csinálom, azaz fél lábbal állok a rolleren és fél lábbal "indexelek". Kézzel is megy többnyire, de nem minden esetben. Visszapillantót nem használok, de nem mindig könnyű hátranézni, ez igaz.


Esőben sosem használok rollert, veszélyesnek érzem. Óvatosnak kell lenni vele, kicsi a kerékméret és városban amúgy is nagy a forgalom, lelassítok ha mások is vannak a közelemben vagy ha rossz az út (a kavicsos, homokos út csak nagyon lassan vagy leszállok).


Újra kellett tanulnom az útvonalakat, kerékpárúton próbálok menni vele, amikor csak lehet, de így nem működnek az autós útvanalak, amiket megszoktam.


Javíttatni még nem tudom, hogy milyen, egy ment tönkre eddig (E-twow), 3000 km futásteljesítmény után. Remélem, hogy javítható ésszerű keretek között. Jó lenne tudni, hogy mennyit mennek el ezek a masinák. Forradalmasítja a közlekedést szerintem.

2023. okt. 8. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Én egy Xiaomi Pro 2-t használtam 2,5 évig, de több bosszúságot okozott, mint örömet. Legnagyobb problémám az állandó hátsó kerék defekttel volt, illetve ennek javításával. Otthoni körülmények között eléggé macerás javítani, így a 3. defekt után inkább vettem egy felnire szerelt tömör hátsó kereket. A másik problémám az erejével volt. Ez ugye nem a legerősebb roller, én pedig 90 kg körül vagyok és sok emelkedő van errefelé. Felment ugyan ezeken, de nem túl dinamikusan. Ahogy csökkent az akku töltöttsége úgy fogyott is ki belőle szépen az erő. A 2,5 év alatt 3000 km-t raktam bele. Néha elmentem vele hosszabb távra is, de ilyenkor kompromisszumot kellett kötni a sebesség rovására, 15 km/h-val araszolgattam vele ilyenkor, hogy tovább bírja. Leginkább városban szaladgáltam vele boltba, ide-oda, amatőr fotósként gyakran kijártam vele a város határába, mert gyorsabb volt, mint gyalog/biciklivel, illetve sokszor autó helyett is jobb volt, mert könnyebb vele parkolni és a lassan haladó kocsisort is meg lehetett vele úszni. Tavaly nyár végére megadta magát az akksi, aminek megomdom őszintén örültem is, mert amúgy is lecseréltem volna már. Most tervezek venni elektromos kerékpárt, remélem azzal elégedettebb leszek, mert nekem össtességében az elektromos rollerezés negatív tapasztalat volt és nem ia igazán tudom ajánlani senkinek.
márc. 4. 05:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
#1 Mert a nyakad nem arra van kitalálva, hogy forogjon rajta a fejed, ugye? :D
márc. 29. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 nemaRendőrség ***** válasza:

@6

A lábad meg arra hogy járj, mégis kényelmesebb, gyorsabb 2 keréken.


Kocsikban is okkal kötelező 2 visszapillantó

márc. 30. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
#7 De nem kötelező a holtteret is mutató osztott tükör.
ápr. 2. 06:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!