Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » B125/A1B jogosítványhoz kell...

B125/A1B jogosítványhoz kell egészségügyi alkalmassági vizsgálat?

Figyelt kérdés

Már van B-s jogsim, most pedig szeretném letenni a 125ccm motor jogsit.


De nem a hagyományos módon, hogy A1-et kezdek el külön, hanem A1B (másnevén B125) jogsit ami ugyan az, mint az A1, csak olcsóbb és gyorsabban lehet elvégezni, de csak annak akinek már van B-s jogsija.


Nos mivel a B125 feltétele a B-s jogsi megléte, akkor a B-s jogsi bizonyítja az alkalmasságot, vagy újból kell menni vizsgálatra?

B-s jogi pár éve van meg.


Előre is köszi a válaszokat!



febr. 29. 18:53
1 2
 11/17 A kérdező kommentje:

Mindenképp rákérdezek erre autósikolánál, mert akkor tényleg nem éri meg.


Habár az én eszmefuttatásom szerint, ha:


B125-öt direkt azért találták ki, hogy megkönnyítsék az autósok számára a folyamatot (azaz sokkal olcsóbb és csak 2 gyakorlati alkalom van) akkor miért lenne csak váltós motorjuk? Hisz pont az lenne a lényeg, hogy a szenvedős gyenge 50-es helyett lehessen normális motort is vezetni és gyorsan megszerezni a jogsit.


Ha mégis csak váltóssal lehet akkor ez egy szép mondhatni "megvezetés"...

febr. 29. 21:45
 12/17 anonim ***** válasza:

#11 Figyelj, kérdezz rá, mivel oktatnak. Van iskola, akiknek a rengeteg 125-250-500-600-as motor mellett van egy árva 125-ös robogójuk. De voltaképpen nem értem a megvezetést. Nem jobb egy normális A1 kategória, váltóval? Vezethetsz vele 125-ös robogót. De vezethetsz vele egy 125 köbcentis motort is, ami városban egyébként tökre elég, ismerek nem egy embert, aki nem is akar nagyobb motoros jogsit, de munkába még könnyebb is elmanővereznie, mint nekem a 600-as motorommal.


A váltástól meg amúgy nem tudom, miért félsz. Autóban gondolom tudsz váltani. Motoron még egyszerűbb maga a váltás. A kézzel kuplungolás meg... Hát, az első órán lehet, le fogsz fulladni párszor, de SOKKAL finomabban lehet fogáspontot találni, emelkedőn elindulni, nagyon lassan menni csúsztatva stb. pont azért, mert a kezed pont a finommotorikus mozgásra van kitalálva, lábbal meg kb. csak taposni tudsz.


Az meg, hogy "megéri-e", megint más kérdés, szerintem elengedhetetlen a normális védőfelszerelés (vizsgázni nem is engednek nélküle, igaz, sokan ismerősöktől összeguberálják, ami kell, de idővel úgyis kell saját), az nem olcsó, aztán ha értelmesen is akarsz közlekedni, akkor nem árt pár vezetéstechnikai tréning, vagy akár évente, ha télire elrakod a motort/robogót, mert még a teljes órás tanfolyamot elvégezve, akár sok pluszórát beletolva sem tudsz semmit a motorozásról. Neked már a B előtt volt AM, ilyen szempontból előnnyel indulsz, valószínűleg több az érzéked hozzá, mint aki a nulláról kezdi. Ettől függetlenül a jogsitanfolyam alig tanít valamit, még az új rutinvizsgával is. Tehát hosszútávon nem jössz ki sokkal olcsóbban. Főleg, ha később úgy találod, hogy megtetszett a motorozás, és kéne egy A2 vagy A kategória, akkor főleg pénzkidobás az A1.

febr. 29. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 A kérdező kommentje:

Hm... Még átgondolom. Lehet nem lenne rosssz ötlet megtanulni váltani, de mostanában pénzügyi okokból és időhiány miatt nem lenne kivitelezhető. Talán ismerősöket megkérve zárt helyen meg tudnám tanulni a váltást, de plusz órék miatt nekem nagyon nem érné meg.

Későbbiekben nem tartom kizártnak, hogy vágynék rendes nagymotorra, de jelenleg egyetemistaként pénzügyi totálkár lenne nekem a nagy jogsi is és egy nagymotor fenntartása is.


Télen sosem motorozom (habár most igen, mert nagyon jó idő van.)


Az tuti, hogy számomra nagyon érdekes dolgokat írsz, mert nekem a motorozás eddig annyiból állt, hogy felpattantam az 50-esre és kb. mintha bicikliznék csak magától megy. 😅😂

Eddig nem estem és balesetem se volt, lekopogom.

Szóval el nem tudom képzelni, hogy miért szükséges pl. a vezetéstechnikai tréning vagy rendesen beöltözni. Protektoros kesztyűm van meg ilyenkor hidegben bakancs és hosszú nadrág, de nyáron én pólóban és rövidnadrágban tolom, mert utálok leizzadni. Igazából még a sisak is zavar, mert beleizzad a fejem és a hajamat is tönkreteszi. :D

Pesten azért lehet meggondolnám még ezeket is, de vidéki vagyok.


Persze kötelező a sisak, ezért természetesen mindig van rajtam. De ha nem lenne kötelező akkor is mindig felvenném.


Ha nagymotorom lenne amivel járnék pályán, főúton, szerpentinen akkor persze betartanék mindent (protektoros ruha, vezetéstréning stb.), de városban ezeket feleslegesnek tartom.


Én azt vettem észre, hogy a legtöbb robogós még kesztyűt sem hord városban...


Nekem a lényeg, hogy mehessek gyorsabban mint 45 legálisan is.

Egyébként én úgy tudom, hogy városban nem max 40-el hanem, 45-tel lehet menni. Valaol 40-et, valahol 45-öt mondanak...

febr. 29. 23:37
 14/17 anonim ***** válasza:

Kétféle motoros van: aki már esett, meg aki fog.

Miért ne kéne a protektor? Nekem már sima rovar a nagyobb fajtából is jött olyan erővel, hogy a többrétegű, kevlárerősített farmeron keresztül is éreztem a szúrását. Kesztyű nélkül nyáron is lefagyna a kezem. Bokámat sem akarom kitörni, ízületek felépülése meg sosem 100%-os.


Nem számít, hogy vidéki vagy, a balesetek nagy százaléka a lakhelyed környékén történik, mert ott rutinból mész, az agyad lustaságból simán kiblokkolja a váratlan dolgokat. Lankadatlan éberség.


Vezetéstechnikai tréning meg minek kell? Megnézted egyáltalán, miből áll egy motoros rutinvizsga? Direkt azért szigorították, mert amúgy a kötelező óraszámból csak az ügyesek, ösztönösen tehetségesek bírják megcsinálni. Szűk kör, 1 m/s-nál kisebb átlagsebességű lavírozás stb. ezek fontos technikák. Gyorsan mindenki tud menni, sőt, vezető nélkül is tud a motor gyorsan menni. Lassan menni nehezebb, viszont az ott elsajátított technika nagy sebességnél is hasznos. Vidéken sem baj, ha nem borulsz fel, mert eléd hajt egy vaksi barom, vagy eléd ugrik egy macska. Legjobban az fémjelzi a rutinvizsgát meg úgy en bloc az oktatást, hogy a gyors feladatnál (45-50-nel bója kikerülése fékezés nélkül, aztán vészfékezés 14 méteren) vizsgabiztos mondta, hogy szerinte ez hülyeség, szinte lehetetlen normálisan megcsinálni. Motoros oktatóm felrakta maga mögé, és megcsinálta neki 70-nel. Nekem meg a vizsgabiztos azt mondta, félt, hogy azon a feladaton megbukok, mert nagyon húztam a gázt. Amúgy csak 38-cal mentem, de direkt későn váltottam, tehát bőgött a motor. Ennyit a komolyságáról a vizsgáknak.


És nem, segédmotoros kerékpárral, meg mopedautóval is max. 40-nel mehetsz. 45 a tervezett végsebessége, mert elvileg ha tud utólagos tuning nélkül 45-nél gyorsabban menni, akkkor kéne rá rendszám meg kéne hozzá A1-es jogsi. Falusi bácsik a halálos mopedautóikban mondogatják ezt a 45-öt, bizonyítva, hogy lám, még azt sem tudják, mire van jogosítványuk.

márc. 1. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:

Ja, és erre: "de városban ezeket feleslegesnek tartom"

Hát, erre annyit tudok mondani, hogy konkrétan autópályán ha 180-nal megyek, csak a szél miatt van értelme a ruhának. Városban 50-nel van igazán értelme, mert a kereszteződések a balesetveszélyes helyek, ami ugye autópályán nincs... És nyugodj meg, 40-nel is fájdalmas átrepülni egy autó szélvédőjén.

márc. 1. 00:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 A kérdező kommentje:

Ok, köszi a választ, hasznos. Sok balesetmentest!


Miután túl vagyok az egészen beszámolok milyen volt. :)


Egyébként 50-es jogsi nagyon könnyű volt, de akkor ezek szerint ez nem lesz közel sem olyan egyszerű.

márc. 1. 01:26
 17/17 anonim ***** válasza:

#16 Nem, az A1-A2-A pár éve a rutinon be lett szigorítva, meg mostanra talán már kezdenek észhez térni az iskolák is, vagy legalábbis remélem, némelyiken úgy tűnik. Én olyan helyen csináltam a korlátlan A-t, ahol semelyik kategóriára nem is engednek el rutinvizsgázni, amíg nem abszolváltad a kétnapos alaptréningjüket, amit egyébként jogsival rendelkezőknek ajánlanak és én minden motorosnak kötelezővé tenném. De tudok olyan vidéki iskolát is, amelyiknek az oktatója rendszeresen jár oda tréningre, és abban a szellemben oktat. Mert ha motorra ül az ember, nem a jogsiba beleölt pénz számít, meg nem a beleölt idő, hanem a BIZTONSÁG. És azt bizony a kötelező tanfolyamon alig-alig tanítják. Persze az is eltúlzott, hogy az online sajtóban nyaranként mennyi motoros balesetről írnak, na meg ha kommentelsz vagy csak rákattintasz, persze ilyenekkel nyomja tele az arcod az internet, de azokból is gyönyörűen látszik, hogy mik a súlyos sérülések, halálesetek fő forrásai:

- nem ismeri a saját határait

- rossz a technika

- ha valami váratlan történik, végképp rossz a reflex, pedig tréningen be lehetne gyakorolni, hogy ösztönből ne a hülyeséget csinálja, hanem megoldja (én csúsztam már meg mindkét kerékkel, azt hittem, biztos belemegyek az előttem lévő autóba, és tádámm, el sem estem, koccanás sem volt, nem tudom mit csináltam, de volt értelme elmenni még krosszmotor tréningre is, mert ha reflexből még nagyobbat rántok a féken és berántom a kuplungot, akkor most nem ilyen vígan gépelek)

- védőfelszerelés hiánya, spórolás (én sokáig sima farmer alá vettem a kőkemény sípcsont+térdvédőt, mert nem volt közeli boltokban raktáron L-es, de M-es szárhosszú motoros nadrág, na, elég volt kb. 4x letérdelni a motor mellé szereléskor és ki is lyukadt a térde, gondolj bele, a másodperc mekkora törtrésze alatt szakadt volna szét akár egy 30-cal történő eséskor)

- defenzív közlekedés nem ismerete (mert én akkor megyek 180-nal, ha ellátok addig, ameddig ekkora sebességnél kell, aki nem látja elég messziről a táblákat, ne száguldozzon. na meg 1 km-ről látom az autópályán is, hogy melyik autó mikor fog index nélkül sávot váltani. Városban előre látom, hogy ki fog-e kanyarodni elégséges körültekintés nélkül elém, és akkor ugye nem rongyolok bele 70-nel, csak mert szabad a buszsáv, hanem felkészülök az eshetőségre.)


Baromi jó a könnyített B125, arra van kitalálva, hogy aki a sarkig is autóval megy, az inkább 125-ös motorral/robogóval járjon munkába, nem okoz dugót és nem foglal parkolóhelyet. De két keréken közlekedni nem játék. Játék a krosszozás, meg felénk keleten a Simsonok szerelése, veretése, pont olyan szubkultúra, mint a gördeszka vagy a BMX. De az EU-s kezdeményezésű B125 eredeti célja a nagyvárosi dugók, parkolóhelyek hiányának csökkentése volt, nem az, hogy tudjanak a kerékpárosok 40-nél gyorsabban menni. Ugyanis egy 125-ös motorral kb. öngyilkosság autóútra vagy autópályára felhajtani, hiába gépjármű, de én pl. 4-es főútra sem mernék 125-össel sem felmenni, mert egy kamionelőzés a 2x1 sávon már nem olyan dolog, amire az ilyen motorok ki vannak találva.

márc. 1. 01:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!