Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Hogyan lehet "lábon", LEGÁLISA...

Hogyan lehet "lábon", LEGÁLISAN hazahozni egy autót Angliából?

Figyelt kérdés
Nem a bérelt P-rendszámos megoldás, vagy az itthoni autó rendszám kinti autóra feltétele "félmegoldások" érdekelnek. Előre is köszönöm a válaszokat!

2012. nov. 19. 13:58
 1/7 anonim ***** válasza:
71%
Szerintem egyszerűen beleülsz, és hazahajtasz vele. Itthon pedig elintézed a papírmunkát: regadó, új rendszám, új forgalmi.
2012. nov. 19. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Kitöltitek a formanyomtatványt ( V5 ) ami a tulajnál vagy kereskedőnél kell legyen. ( Ez olyan mint nálunk a forgalmi ). Ennek egy része nálad lesz egy része marad az eladónál. Kérsz egy ideiglenes rendszámot. ( ha kereskedőnél vásárolsz akkor elintézik, ha magánszemélytől akkor e helyi hatóságtól). Aztán jöhet a biztosítás ( nem olcsó de ha nincs és megfognak akkor a kocsi zúzdában köt ki ).Ha érvényes rajta a műszaki ( MOT ), akkor már jöhetsz is vele hazafelé. De ne feledkezz meg a RoadTax-ról ami szintén szükséges ahhoz, hogy a közlekedhess és parkolhass. ( A RoadTax Anglia területére vonatkozik ).
2012. nov. 19. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

Nem a vezetés mikéntje (beülök és hazavezetek) érdekelt, hanem a papírmunka része.

Az ideiglenes rendszám intézménye Angliában is létezik? Biztosítást meg nem lehet kötni (vagy én nem tudom hogyan kell) angol lakcím nélkül. Kamu lakcímre megkötni lehet, de a biztosítási fedezet Anglián kívül így sem lesz érvényes. Az MOT tiszta sor, hogy szükséges, de egy napos Road Tax létezik?

2012. nov. 19. 15:00
 4/7 Reply válasza:
Gondolom itthon nézegeted a hirdetést,majd rákattintasz hogy ez tetszik ,árat ajánlasz,visszajelzés után Ebay formában előleget küldesz / ez a pénzküldés azért jó mert nem a kereskedő vagy a tulaj kapja ,hanem egy független számlára kerül ,ha kész az üzlet akkor kapja meg vagy visszajár/ alvázszám alapján itthon köthetsz rá szerződést,DE előtte valaki megbizhatő nézze meg a vásárolni kivánt jármővet Majd viszel magaddal kétnyelvű adásvételt ,kifizeted ,aláirjátok a szerződést el kéred a CRISZ pairokat / abban minden megvan ami neked kell a honositáshoz Viszel egy rendszámtábla tartót felszereled rátolod a te eggyik rendszámodat mert az Angol nem ad rendszámot Igy tökéletesen rendben ,irány hazafelá Apropó ezt én igy tettem ,tehát kipróbált.
2014. júl. 7. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim válasza:

Nem tudom, hogy miért nem olyanok válaszolnak, akik legalább egy kicsit is jártasak a témában. Egyszerűen marhaságok, amiket írtak.

1, Vehetsz autót, de Angliai biztosítás kell hozzá, és én még eddig nem találtam olyan napi alapú biztosítást, ahol a biztosító fedezetet nyújt, ha exportra akarja valaki Angliából az autót egy másik EU-s országba vinni.

2, Road tax-ot mindneképpen venni kell rá, amelynek a fel nemhasznált részét vissza lehet igényelni

3, A fényszorókat ki kell cseréltetni, mert nem lehet majd levizsgáztatni Magyarországon

4, Ha csak egyetlen egy ködfényszóró van hátul, akkor azt is cseréltetni kell, mert az ellenkező oldalon világít, mint amilyen oldalon kellene.

5, Vannak cégek Magyarországon, amelyek a honosítási folyamatot 3-4 nap alatt megcsinálják.


A legnehezebb dolog az angol biztosítás, és az, hogy a fényszórókat kicseréltesse az ember. Persze egy nagyban a típustól is függ, de jókora összegekbe fájhat. Főleg egy komoly xenon fényszóró esetében, amely esetleg még kanyarkövető is.


Szóval nem egyszerű mutatvány ez! Annyira semmiképpen, hogy beülsz, és hazahozod. Gondolom, hogy számodra már nem aktuális a kérdés, de azért írtam le ezeket, hátha másnak tudok vele segíteni.

2016. aug. 8. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim válasza:

A lényeget meg pont nem is írtam le.

Ha meg akarsz venni egy autót Angliában, és azonnal exportra akarod vinni, akkor a teljes V5C lapot magadnál kell tartani, nem szabad semmit sem visszaküldeni a DVLA-nak. Természetesen ki kell tölteni, és aláírni az adás-vételi részeket, de semmit vissza küldeni nem kell. Meg kell tartani az új tulajdonosnak, mert ezzel tudja majd Magyarországon honosítani. Valamint, ami még nagyon fontos, hogy kétnyelvű adsá-vételi kell, különben Magyarországon durva pénzért lehet hiteles fordításokra költeni, amit a hatóságok elfogadnak. Tehát le kell tölteni egy kétnyelvű adás-vételi mintát a netről, és azt is kitölteni, és aláíratni az eladóval.


Az eladónak pedig faxon, vagy levélben kell jelezni az autó adataival, és az új tulajdonos adataival, azt, hogy az autóját export-ra megvette valaki.

2016. aug. 8. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Bety válasza:
A Reply nevű felhasználó egy igazi gáncsoskodó,rosszindulatú,körülményes,akadékoskodó ember akit a bonyolultság éltet ,de nagy valószínűséggel még egyetlen autót sem vitt haza sehonnan lehet még jogosítványa sincs csak innen onnan összeszedett infókat próbál meg a sajátja ként előadni. Velem szemben én már nem az első verdát viszem haza Észak-Ír-ből és Angliából. Megveszed ahogy szokta az ember a nevedre íratod kifizeted a taxot(Útadó) és hazaviszed tthon vagy már itt online bejelented honosításra és nagyjából ennyi Nem fognak veled szarozni A lámpák meg kombináltak simán átlehet forgatni egyetlen csavarral mindkettőt. Ennyi
2020. jan. 3. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!