Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Úgy tervezem, hogy veszek egy...

Úgy tervezem, hogy veszek egy két személyes helikoptert. Viszont a pilóta vizsgát nem tudom, hogy képes vagyok-e megszerezni. Nagyon nehéz? Van valakinek valamilyen tapasztalata róla, amit szívesen megosztana velem?

Figyelt kérdés

2013. aug. 19. 12:25
1 2 3 4
 21/32 anonim ***** válasza:
*JAK akart lenni
2013. szept. 2. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/32 anonim ***** válasza:

Minden világos. Tehát egy Top Secret szovjet légi alakulat tagja voltál, olyan típuson, ami a Déli Hadseregcsoportnál (vagy 36. Légi Hadsereg) nem volt használatban. :D Oké :D


1991-ig csak Karéliában, Murmanszkban, Rogacsevón (Novaja Zelmja), meg a Távol-Keleten volt Szu-27-es. Az is főleg a PVO-nál.


A Karesz pedig az egyik legnagyobb szaktekintély a témában, lévén a könyvét nem saját kútfőből írta, hanem jó kapcsolatot ápol az egykor itt állomásozó parancsnokokkal, de a könyvében a források között ott vannak egykori hajózók, polgári alkalmazottak, kiskatonák... valakinek csak felűnt volna a Szuhoj. :D

2013. szept. 2. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 anonim ***** válasza:
mondtam hogy azt gondolsz amit akarsz. nem vitatkozás képpen irok ide, ha te pedig vitatkozni akarsz akkor vitázz magaddal. tudtommal nem azt írtam hogy évekig állomásoztak itt a gépek, szerintem pl 2 nap tartózkodásra is lehet azt mondani hogy állomásozás.
2013. szept. 2. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/32 anonim ***** válasza:

Hello.


Én is „gondolkozom” ilyenen, persze nem napi használatra :)

Az biztos, hogy mélyen zsebbe kell nyúlni ehhez, hiszen ez is, mint a technikai sportok nem olcsó mulatság.


A kalkuláció:

- Helikopter ára

- Szállítás: tengeren túlról konténeres szállítás, (biztos nem olcsó, speditőrt kell megkérdezni, megmondja mennyi) Ha Európán belül van (és van érvényes papírja és működőképes is), akkor hazajöhet (lábon helyett) szárnyon, de akkor is számolni kell a pilóta kiutazásának költségeivel, a hazaút alkalmával a gép fogyasztásával.

- Importőr + speditőr díjja. – (ha ügyes a külkeres kolléga az importőr cégnél, akkor sikerül elérnie kedvezményt a vételárból a szállításra való tekintettel, de ez külkeres anyag.)

- Vám: Európai Unión kívülről származó termék esetén azt hiszem ez a vételár 8%-a.

- NKH engedélyezés, biztos van költsége ennek is.

- Hangár építése, előtte a teret leaszfaltozni, esetleg az a kerekeken guruló fém helipad(?) ami a hangárba történő betolást segíti [Persze ha Augusta A109-est veszel, ami kerekes, akkor ez nem kell!]

- Pilóta tanfolyam, ezt hiszem mostanában (2013) kb. 5 millió Ft.

- Üzemanyag: a JET A1 valamivel több mint 500 Ft/liter. – Szorozva a gép üzemanyag tartályának kapacitásával. --- Azt is tudni kell mennyi időre elég az üz.a.? / a tankolás persze használatfüggő.


Ott van a Mentőszolgálatnak a sok kiselejtezett Mi-2, azokat „olcsón” meg lehetne venni, itthon is van, magyar lajstromos, de az üzemeltetése elég drága [400 Liter üz.a. /óra!!!] és 1000 óránként kell javítani, ellentétben a modern nyugati gépekkel, aminek a javítási periódusa ennek a többszöröse, fogyasztásuk jóval kevesebb. [Persze a Mi-2-es mentségére legyen, hogy 2 hajtóműve van)


A pilótavizsgáról

Olyan, mint a suliban: Ami érdekel, látod az értelmét, meg azt, hogy ez a hasznodra lesz, azt könnyű megtanulni.

A tantárgyak:

Az elméleti képzés a következő témakörökben történik (összesen 74 óra):

1. Légi jog

2. Helikopterekre vonatkozó általános légi jármű ismeretek

3. Repülési jellemző, repüléstervezés és terhelés

4. Emberi teljesítőképesség és korlátai

5. Meteorológia

6. Navigáció

7. Üzemeltetési eljárások

8. Repüléselmélet (aerodinamika)

9. Rádió-távbeszélő kezelői ismeretek

A gyakorlati képzés ideje minimálisan 45 óra, melyet a növendék egy kiképző szervezetben, szervezett oktatási kereteken belül, a PPL kiképzési tematikának megfelelően kell, hogy lerepüljön. A kiképzés 45 órájából 10 órát egyedül repülve, valamint ezen 10 órából 5-öt útvonalrepüléssel teljesítve.



Milyen helikopterre gondoltál egyébként? :)

Megígérem neked, ha én veszek, értesítelek és kipróbálhatod. :)

2013. nov. 8. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 A kérdező kommentje:

Rotoway exec kétszemélyesre gondoltam. Olcsó, és aranyos.


Az egyik barátomnak nagy van, mondanom se kell, pilótával utazik bárhova, ő nem vezeti. Pedig már közelít a hatvanhoz, de nem teszi le a vizsgát. Ez az ami leginkább visszariaszt. Nekem akkor hogy menne? Nem vagyok szőke (vagyis az, de nem agyilag), de vannak dolgok amiket képtelen vagyok megtanulni.

Lelkes voltam, akartam, de most nincs időm vele foglalkozni. Egyelőre jegeltem a dolgot.

Köszönöm a hozzászólásokat!

2013. nov. 8. 16:29
 26/32 anonim ***** válasza:

Hello

24-es vagyok újra. Megnéztem milyen az, amit írtál, tényleg olyan aranyos kis "női" :) helikopter.


Amerikai gyártmány, dugattyús motorral, tehát nem JET A1 kell bele, hanem AVGAS 100LL (magyar nevén 100-as rep.benzin) de a lényegen ez se változtat, ez se sokkal olcsóbb a JET A1-nél.

Mindenesetre azért sokkal szebb, mint a Robinson helikopterek. Kertben jól mutatna.

Vezetése nem lehet nehéz.


Sok sikert, Hello

2013. nov. 11. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 anonim ***** válasza:

Hello

24-es vagyok újra. Van egy jóhírem!


Megnéztem a Kombinált Nómenklatúrát (magyar nevén vámtarifát - igaz nekem a 2011 évi van) és azt találtam benne, hogy

II. SZAKASZ

KÜLÖNÖS RENDELKEZÉSEK

B. Polgári légi járművek és azokhoz használt áruk


1. Mentesek a vámok alól:

— a polgári légi járművek,

— egyes polgári légi járművekben való használatra szánt és azokba építési, javítási, karbantartási, átépítési, módosítási vagy átalakítási célból beépített áruk,

— a polgári használatra szolgáló földi repülésszimulátorok és azok alkatrészei.


Ezek az áruk az 5. pont alatti táblázatokban felsorolt vámtarifaszámok és alszámok alá tartoznak.


4. A vámmentesség a vonatkozó közösségi rendelkezésekben meghatározott feltételektől függ, melyeket ezen áruk használata vámellenőrzésének céljából fektettek le (lásd a 2454/93/EGK bizottsági rendelet [HL L 253., 1993.10.11., 1. o.] 291–300. cikkét).

5. E vámmentességre jogosult áruk az alábbi vámtarifaszámok vagy alszámok alá tartoznak:


"... ... 8802 11 00 ... ... "


--------------------------------


8802 11 00 -- Helikopter, Legfeljebb 2 000 kg öntömegű

2013. nov. 21. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/32 A kérdező kommentje:

Most neztem csak vissza.

Koszonom utolso. :)

2015. okt. 24. 16:02
 29/32 A kérdező kommentje:
12-15 millio kozott van a ket szemelyes heli. A tanfolyam+vizsga netto 1,5 millio. Ezek vallalhato tetelek. :)
2015. okt. 24. 16:09
 30/32 anonim ***** válasza:
Ok, Szívesen. Ha megvan, elviszel egy körre? :)
2015. okt. 24. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!