Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Most akkor egy Wankel mekkora...

Most akkor egy Wankel mekkora valójában?

Figyelt kérdés

Adott ugye a Wankel motor.

Most vegyük egyszerű példaként az RX8-ba szerelt darabot, ami ugye 1300ccm-nek van írva papíron.

De szerintem ez elég nagy ámítás, tekintve a felépítését.


Ugye méretnek egy kamra legnagyobb állapotában mért térfogatát adják meg, itt konkrétan kétszer 650.

Viszont ha úgy vesszük, egy fordulat esetén három kamrában fog munka végbemenni, mintha egy klasszikus autóban 3 henger dolgozna.


Tehát innentől kezdve egy RX8-nál is szerintem a számítás inkább 3*1300 lenne a helyes, tehát 3900ccm.


Ha a fogyasztását is nézzük, akkor így már reális lenne a fogyasztása is, legalábbis egy 4 literes motornál ez normális értéknek vehető.



2015. szept. 20. 19:52
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Biztosításnál úgy is számolják, mintha 2600 köbcentis lenne, a 3900 azért túlzás kicsit.

De ha ilyen kötözködőek lennénk, akkor a 1.4-es turbó-benzines csodákat is 2800-3000 ccm-nek kéne számítani, mert régen annyiból hoztak ki 170 lóerőt...

2015. szept. 20. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Itt most nem a teljesítmény miatt, hanem fizikai oldalról megközelítve, lényegében egy rotor körül 3 munkavégző tér jön létre, tehát háromszor kéne venni azt a teret.
2015. szept. 20. 21:58
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Miért jönne létre három munkavégző tér? A Wankel tárcsája nem csak sima forgómozgást hanem alternáló mozgást végez, így a három tér térfogata sem konstansan egyenlő, hanem mindig változik.


Itt láthatsz pár képet a motorról, ez borzasztóan messze van a 4 litertől:

[link]


A fogyasztás az most is reális. Egy tárcsán fordulatonként 3 munkaütem van. A 2 tárcsás Renezisre fordulatonként 6 munkaütem jut,az 6 befecskendezés.


Egy sima négyütemű motornál két fordulatonként van 1 munkaütem, azaz egy 4 hengeres 4 ütemű motornál 1 fordulaton van 2 munkaütem, míg a Renezisnél 6. 1 fordulat alatt 2 befecskendezés vs 6 befecskendezés.


Eltérő működési elvű és felépítésű motoroknál nem célszerű összehasonlítani a teljesítmény, "hengerűrtartalom" és fogyasztás dolgokat, mert félrevezet. Még a végén kiderül, hogy az 1.3-as Swift azért eszik többet, mint egy 1.6 HDI mert az valójában nem is 1.3 hanem 2.6 :)

2015. szept. 21. 03:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Végül is igaz, elég nehéz reálisan hasonlítani a kettőt. :)
2015. szept. 21. 06:26
 5/5 anonim válasza:
100%

Először is egy hagyományos Otto motorban mit nevezünk hengernek? Az üreget a blokkban. Ezen az elven a Wankel motorban is áll az égéstér, amit a rotor forgása közben fordulatonként háromszor "használ" fel. Így tehát ez egyszer számolandó.

Másfelől a főtengely forgó mozgását nem a rotor forgása idézi elő, hanem az alternáló, bolygó mozgása, ami a rotor alakjából adódóan háromszorosa a rotorénak. Így elmondható, hogy rotoronként egy főtengely fordulatra egy munkaütem jut.

Nem kell számolgatni.

2020. jan. 20. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!