Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A hadseregben miért alap...

A hadseregben miért alap elvárás a pilótáknál a diploma?

Figyelt kérdés
Például egy harci helikopter vagy egy vadászpilótának miért van rá szüksége?
2016. márc. 22. 01:58
 1/9 anonim ***** válasza:
82%

Akármilyen katonai légijármű röptetéséhez kell egy bizonyos szellemi szinvonal. Abból indulnak ki, hogy egy műszaki főiskola diplomája már alsóhangon feltételez bizonyos színvonalat...na persze nem büfé, és ruhatár szakos diplomásokra értik.


Nézz be egy pilótafülkébe, illetve próbáld átgondolni, hogy is működik egy forgószárnyú repülő..


Egy villamosmérnöki diploma felsőfokú angol nyelvtudással már feltételezi, hogy képes megérteni a repülés minden csínját-bínját..

...akár egy tengerjáró-kapitányi végzettség...

2016. márc. 22. 05:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 Tomcatters ***** válasza:
82%
Egyébként nem csak katonai pilotáknak,hanem civil közforgalmi pilótáknak is kell egy bár milyen diploma :)
2016. márc. 22. 06:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 Alex Fly ***** válasza:
45%
Mert annak a munkának a diploma az egyik feltétele. Egyes foglalkozásohoz meg van határozva a szükséges végzettség. Ezeknél a minimumként ez lettmegadva. Mi a kérdés?
2016. márc. 22. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Talán azért hogy ne kerülhessen oda oylanok akik nem oda valók.
2016. márc. 22. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
69%

Engem ezért meg fognak kövezni, de ez ilyen szokásos bullshit kategória. Régen sem volt a pilótáknak diplomájuk, mégis elboldogultak ( pedig hol van egy 60-70-es évekbeli orosz gép ergonómiája egy Gripenétől :D ).


Nyilván eddig sem tök hülyék röpködtek a levegőben...

Nem tudom az amcsiknál vagy máshol mennyire elvárás a diploma. Szerintem tök fölösleges más szakkal időt és pénzt eltapsolni ( mert nálunk a Gripenek érkezésekor a ZMNE állományából toboroztak elsősorban ), amikor külön szakirányon is indíthatnák a képzést, sokkal több ideig lehetnének a pilóták aktívan állományban, stb..

2016. márc. 23. 01:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Nem ültem még ugyan sem helikopterben sem pedig repülőgépben,de szerintem nem szükséges akkora szellemi szint a működés megértéséhez és a vezetés elsajátításához... persze ez csak az én véleményem. Úgy vagyok vele hogy az is csak egy jármű, mint pl. a személyautó. Sokkal inkább ügyesség és érzék kellhet a vezetéséhez.. (szerintem)
2016. márc. 23. 21:19
 7/9 anonim ***** válasza:
69%
Azért a személyautónál bonyolultabb. A biztonságos repüléshez szükséges az elég magas szintű műszaki ismeret, "fizika" stb...
2016. márc. 23. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 Tomcatters ***** válasza:
69%
Így van ahogy az előző válaszoló írta ... Lehet,hogy eltudnál vezetni egy repülőgépet, mert ellehet sajátítani ha van érzéked hozzá pár hónap alatt..,de biztonságosan,csak úgy tudnád vezetni,ha tökéletesen értenéd a repülőgép aerodinamikáját(amit persze megtanulhatsz) (mitől repül,mitől irányítható , miert viselkedik másképp nagy illetve alacsony sebességnél, másképp kell vezetni ha esik,ha fúj ,ha hidegvan,ha melegvan ... ott nagyon sok(végzetes) hibát lehet véteni,forgószárnyasokról nem is beszélve,azokat nagyságrendileg 10x nehezebb vezetni mint egy merevszárnyú gépet .... Van elég kemény aerodinamijai tananyag (amibe beletartozik ,fizika,kémia,《dinamika ---->gáznemű és szilárd anyagok áramlása, egy kis matematika azon belül koordinátarendszer alapos ismerete, szögek számítása-》 (ETA számítás---eltartási szög számítás "modern nagygépeknél megoldja az FMC v Kisebbeknel Garmin GPS ,De ettől függetlenül tudni kell ),de ehez kell a földrajz --》 föld dőlésszöge,kerületisebessége, forgástengely sebessége ez már komolyabb IFR szamitasokhoz kell Instrument Flight Rules, azaz műszerrepüléshez ,amit éjszaka.. illetve rossz időbe használunk ........ repülésmeteorológia, légijog(légikresz ), szerkezettan. Csak pár dolog,hogy kicsit értsed miért kell hozzá diploma (Igaz régen II.VH gyorsan kellett toborozni pilótákat, akik elvezették a gépet.. vadászgépeket..., de nagyon sok baleset volt emiatt, es sokuk csak kizarolag joidőbe nappal repült,illetve( ott elsődleges szempont az volt,hogy minél több ember legyen aki feltud szállni a gépekkel ,v legyen egyaltalan aki vezesse őket ... ... Nagyobb bombázokra akik ejszaka repültek ,ott tapasztalt legenyseg volt, fedélzetimérnök ... stb ... En olyan mellé akinek nincs diplomája nem szivesen ülnék , esetleg vitorlázó ,vagy ul gépbe maximum (de utobbiakba is csak akkor,ha minimum megvan az érettségie) :D
2016. márc. 24. 06:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Én mindenesetre nyugodtabb vagyok,h nem lehet 8 osztállyal repülőgépet vezetni hivatas szerűen
2016. márc. 24. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!