Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Ti milyen véleménnyel lennétek...

Ti milyen véleménnyel lennétek egy esetleges Déli Autópálya megépítésével kapcsolatosan?

Figyelt kérdés

Erről lenne szó: [link]


A rendszerváltás után komoly tervezések folytak a Déli Autópálya megépítésével kapcsolatosan. Ez egy kb. 700km hosszú autópálya lett volna, ami összekötötte volna a nagyobb déli városokat. Sajnos végül nem lett belőle szinte semmi, apróbb szakaszok épültek meg belőle csupán. Nyilván ez egy baromi költséges projekt lett volna, és gondolom gazdaságilag sem érte volna meg, ugyanakkor sok hasznos hozadéka lett volna. Egyfelől még mindig körülményes ezen déli fekvésű városokat megközelíteni, ha az illető szintén valahol a délebbi területen, ámde távolabb lakik a célvárostól. És nem csak feltétlen autóról van itt szó, hanem a vonatról is. Átszállások nélkül nem is lehet ezekre a területekre lejutni. Én például Nyíregyházán lakom, na nekem nem könnyű leruccanni például Szegedre. Na persze most itt a körülményes alatt nem azt értem hogy eltévednek a főútvonalakon, nyilván nem erről van szó, de időben mindenképpen hosszú. Gyorsabban lejutok Szegedre, ha előbb felhajtok Pestig a M3-on, onnan meg le az M5-n. Ez viszont 110km-el hosszabb, mintha csak simán Nyh-Debrecen-Karcag-Orosháza-Szeged útvonalon mennék. De nem is nekem érné meg ez igazán, hanem mondjuk a Dunántúliaknak. Egy Pécs-Kaposvár-Zalaegerszeg-Szombathely-Sopron szakasznak biztosan lenne forgalma. Főként a nyári időszakban, amikor boldog-boldogtalan tart a Balatonnak, az utak meg mindenütt bevannak állva. A másik dolog ami végett még jó lenne ez az elképzelés, hogy Pestet jobban tehermentesítené és a kamionos forgalmat is javítaná. Még lehetne egyébként érveket felhozni hogy miért is lenne ez jó. Én tudom hogy baromi költséges egy ilyet úthálózat kiépítése, de a fontosabb szakaszok simán kijöttek volna az elcsalt pénzekből, uniós támogatásokból, stadionfejlesztések árából..



2017. máj. 1. 22:35
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Én támogatnám.

Eddig mindig azért dobták vissza az ötletet, mert nem térülne meg a befektetés. Amennyi baromságra költöttek az eddigi kormányok, már régen megépülhetett volna.

2017. máj. 1. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Elméletben nagyon szép meg jó, gyakorlatban nem sok értelme van szerintem. Tudod mekkora a forgalom Nyíregyháza és Szeged között? Kb semmi.
2017. máj. 1. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Másodiknál a pont. Az ország sugaras infrastruktúrával rendelkezik, nagyjából a főbb forgalmi irányokban már vannak autópályák. Persze nem lenne rossz egy ilyen autópálya, de kb semmi értelme. Nézd meg egy M6-oson mennyi forgalom van, gyakorlatilag nulla. Sokkal inkább lenne szükség az M1-M0-M7-M3-M5 útvonalak jelentős fejlesztésére.
2017. máj. 2. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Ha a keleti vonal máshogy menne, akkor talán egy kicsit jobban támogatnám. Debrecentől szerintem a 47-es úttal nincs akkora gáz.

Én szegedi vagyok, sokszor jártam Debrecenben.

Én inkább Miskolc/M3 felé vinném, mert szerintem Jász-Nagykun-Szolnok megyén keresztül sokkal nehézkesebb a haladás az utak állapotából fakadóan.

2017. máj. 2. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Szerintem nem rossz, hogy szabàlyozási szempontból számolnak egy ilyen úttal és nem lehet beépíteni a helyét, valamint hogy a jövőbeni csatlakozó utak műtárgyait már úgy építik meg, hogy ne legyen gond amikor elkészül az M9-es. De a forgalom volumenét tekintve még évtizedekig nem lesz indokolt a teljes útvonal gyorsforgalmi úttá fejlesztése, legfeljebb egyes szakaszoké.
2017. máj. 2. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Szerintem a jelenlegi helyzetben jobb lenne, ha a meglévő utakat fejlesztenék, szélesítéssel, többsáv építésével, elkerülő szakaszokkal.


Nem lenne akkora forgalom, hogy megérje megépíteni, de ahogy írták, távlati tervnek jó, hogy van ilyen.

2017. máj. 2. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Szerintem jo lenne, fejlodne a videk. De csak akkor erne meg ha pl.: egy Becs-Szeged tav nem lenne rajta lassabb, mint Pest fele. Igy viszont tehermentesitene a meglevo autopalyakat es Budapest kornyeket es ez minddnkinek jo lenne.
2017. máj. 2. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm az eddigi válaszokat. Úgy látom hogy azért megosztó ez a téma. Elfogadom és valamelyest egyet is értek azokkal, akik azt mondják hogy nem lenne akkora forgalma, ami végett megérné megépíteni teljes hosszában az autópályát. Persze egyet értek abban is hogy egy Nyíregyháza-Szeged vonalon nem sok autó közlekedne, de ezt egyébként is csak példának szántam. De a Dunántúli szakasznak szerintem akkor is van realitása. Nem mellesleg elősegítene egy decentralizációt, mely által jobban fejlődhetnének a vidéki városok.
2017. máj. 2. 14:31
 9/10 anonim ***** válasza:
Jó ötlet,csak elég drága lenne. Kedves 3-as,jó,hogy ellenérvként hozod fel a sugaras úthálózatot,csak éppen azt tudnod kell,hogy ez a sugaras elrendezés a magyar közlekedési hálózat egyik legnagyobb GYENGESÉGE.
2017. máj. 3. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Utolsó, gyengeség egy dolog. De pont azért, mert ki van épülve ez az elrendezés már kötött minden, és nem is tenne csodát egyetlen ki nem használt autópálya.


Kérdező, említed a Dunántúlt. Így hirtelen azt mondanám, hogy a Szombathely-Szentgotthárd-Nagykanizsa vonalon se lenne számottevően más a forgalom, mint Szeged és Nyíregyháza között

2017. máj. 4. 07:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!