Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Lehetséges, hogy a következő...

Lehetséges, hogy a következő 10-15 évben önvezető kamionok lesznek a nagy cégeknél?

Figyelt kérdés
Tudom, a kamion nem fogja kitölteni a cmr-t és nem fog tudni árut rögziteni és bejelentkezni stb, de mi van ha lenne benne egy sofőr akinek csak ez lenne a dolga és hogy felügyelje a kamiont. Láttok benne fantáziát kamionos kollegák?

2018. júl. 30. 21:27
1 2 3 4 5 6
 11/54 anonim ***** válasza:
74%

Nem. Legalábbis sofőr fog ott ülni. Azt el tudom képzelni, hogy autópálya felhajtótól, lehajtóig elmegy, de aki vezetett már kamiont, jól tudja, az nem kivihető, hogy senki ne ülljön benne.


Olyan helyeken kell lerakodni, hogy automata SOHA nem teszi oda be. Nem azért, mert műszakilag megoldhatatlan, hanem azért, mert szabályosan nem lehet. Van, hogy babon - karón, villamossíneken keresztül kell átmenni, ráhajtani, hogy elférjen. Rakodni is kell, tankolni kell, a teljes háttéripart meg kell változtatni, hogy működjön. Egy átlag fel- , lerakóhelyen nem értenek a rakományrögzítéshez, tartálykocsi vagy siló lefejtéséhez, felelősségi problémák merülhetnek fel stb.


Egy kamion megrakva 40 tonna, ha ott történik valami, kő - kövön nem marad. És ha havazik? Alap, hogy minden vezetéstámogató szart kikapcsolunk (vagy magától kikapcsol). Nem fog télen átmenni egy automata kamion a Reschen - hágón, azt garantálom.


Összefoglalva: szerintem olyan lesz, mint a repülés. Hosszabb "egyenesekben" viszi majd az automata, kényesebb helyeken átveszi a pilóta. Ezzel csak egy a baj: mozgó kocsiban eltöltött idő nem számolható el pihenőnek. Ergó fizetés is jár rá, magyarán sok megtakarítást nem jelent.

2018. júl. 31. 06:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/54 Alex Fly ***** válasza:
Valószínű. De a sofőrre még egy ideig szükség lesz. Viszont egyre több dolgot fog átvenni az automatika.
2018. júl. 31. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/54 anonim ***** válasza:
100%

Kamiont vezetek nap mint nap, és nem félek, hogy az én életemben aggódnom kellene, hogy ez miatt nem lesz munkám. Lehet, hogy lesznek önvezető kamionok, de nem mindegyik fuvarfeladatra lesznek alkalmassak.

Gondolj bele minden út aljalmas legyen arra, hogy tudjanak kozlejedni, tobb millió kilometer.

Aztán rengeteg helyen még a mai kamionok technikája is csődöt mond, pl a sávtartó, mert ugye hianyoznak a felfestések.... vagy a tanyasi ember, akinek az áruját mucsaröcsöge és az istenháta közé kell kivinni. Kiváncsi vagyok itt hogy menne a z önvezető kamion. bármennyire meglepő a kamionok nem csak autópálya mellé szállitanak.

2018. aug. 1. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/54 Alex Fly ***** válasza:
15%

@13: szépen felsoroltad azokat a részproblémákat, melyek már régen megoldottnak tekinthetőek.

A gond nem ezekben van, hanem egész egyszerűen a többi járművet irányító humán sofőrök. Ezeket ui. a gépi intelligenciákkal ellentétben nem lehet állandó kommunikációban levő hálózatba integrálni, több járműre kiterjedő kooperatív manővereket végrehajtani, optimalizálni a közlekedésüket, stb...

El lehet képzelni mi történne, ha egy szabályos közlekedésre programozott önvezető jármü beszabadulna a fővárosi csúcsforgalomba...

2018. aug. 1. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/54 anonim ***** válasza:
73%

14.


Nem részprobléma. Mutatok nemegy helyet, ahová automata SOHA nem teszi be a szerelvényt.


Mert át kell menni dupla záróvonalon, villamossínen, belógó combvastagságú ágakra figyelni, éles szegélyre, a talaj laza, elkapar, centire kell odamenni, hogy a tömlő odaérjen a tartálykocsihoz,így is feszül mint a zongorahúr.


És ez nem kirívó, ez gyakori, szinte mindennapos jelenség. Még hogy meg van oldva... jót röhögtem.

2018. aug. 1. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/54 anonim ***** válasza:

"@13: szépen felsoroltad azokat a részproblémákat, melyek már régen megoldottnak tekinthetőek."


Mire gondolsz? Mert egyenlőre ott tartunk, hogy a legújabb kamionok befékeznek olyan hidak előtt, amelyek alatt bőőőven átférnek.

2018. aug. 1. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/54 Alex Fly ***** válasza:

@15: ez valóban igen bonyolult manőver...

Persze ha a kötrnyezet érzékelését nem csak az optikai tartományban végezzük, teljesen kiküszöböljük a holttereket illetve a jármű helyzetét szubmilliméteres nagyságrendben tudjuk kontrollálni, ezenfelül a reakcióidő is nagyságrendekkel kisebb, akkor már mindjárt jóval egyszerűbb, mint egy emberi sofőr számára...

Végül is az űrtechnológiában csak évtizedek óta hajtunk végre ennél jóval kritikusabb, nagy bonyolultságú manővereket...

2018. aug. 1. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/54 anonim ***** válasza:

17.


Jó. Majd megnézem.

2018. aug. 1. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/54 Beviz Elek ***** válasza:

#17

Itt nem arról van szó hogy érzékelni kell a kamion helyzetét. Arról van szó, hogy ma pl egy kisebb utcáról kellett betolassak egy céghez. A kapu nem volt túl széles ezért szinte merőlegesen kellett betolni. A szerelvény 16,5m hosszú, a kapu és a túloldali járda között 11-12m van. Fizikailag lehetetlen volt úgy betolatni, hogy a vontatóval ne menj fel a járdára. Ezt egy gép sosem fogja megcsinálni.

2018. aug. 1. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/54 anonim ***** válasza:
76%

És hányszor van, hogy még az alját is nézni kell, amikor nagy szintkülönbség van. Ne érjen le a lökhárító, a gólyaláb, ne érjen össze a gép trepnije meg a pót homlokfal eleje. Méterenként szintezgetni.


Úgy meg kell törni néha, hogy a pótkocsi szinte oldalt csúszik, egyszerűen nem tudod máshogy odatenni, mert a paraszt valami isten háta mögötti farmra rendelte az árut. És ez gyakori. És akkor legyen sötét, szakadjon a hó, meg kell láncolni azért a 100 méterért, hogy beállj a céghez, mert ilyen is volt már.


Ehhez az automatának kell majd 600 szenzor minden sarkára a szerelvényre, ezzel együtt exponenciálisan megnő a vakriasztások száma.


És mikor odaszenvedted, kiderül, így sem ér oda a tömlő. Még tornázol vele, akkor végre odaér. Aztán közlik, ide csak az áru fele fér, nincs elég hely, a többit át kéne vinni egy másik helyre, ami legalább olyan szar. És újra rutinozhatsz egy félórát.


Vagy mikor a fél utcát szét kell parkoltatni, elpakolni a délolasz kiülős kávézót, mert nem férsz el az utcában.


Még hogy önjáró kamion...A pályán kívül kezdődnek a nehézségek. A laikusok azt hiszik csak úgy gurulni kell a pályán.

2018. aug. 1. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!