Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Lehetséges, hogy a következő...

Lehetséges, hogy a következő 10-15 évben önvezető kamionok lesznek a nagy cégeknél?

Figyelt kérdés
Tudom, a kamion nem fogja kitölteni a cmr-t és nem fog tudni árut rögziteni és bejelentkezni stb, de mi van ha lenne benne egy sofőr akinek csak ez lenne a dolga és hogy felügyelje a kamiont. Láttok benne fantáziát kamionos kollegák?

2018. júl. 30. 21:27
1 2 3 4 5 6
 51/54 anonim ***** válasza:

Most is én inkább a felautonóm rendszereket ajánlanám! Ugye a vészfékasszisztensi rendszerek is fejlődnek, van amelyik ma már ha kell kikerüli az akadályt, de olyan is van, hogy ha az ember elalszik, akkor az autó magától félre áll. Ezeket kellene erőltetni, nem a full önvezető autókat. Ezekkel a rendszerekkel is alig lenne baleset, ha el lennének terjedve. De jelenleg nyomorult sávtartó vagy egy ACC is rendkívül drága extra, nem csak nekünk hanem a gyártónak is! Pedig ezekkel az extrákkal is ma már félig az autó vezeti el saját magát, ezeknek kellene elterjednie leginkább! Így legalább vezetni se felejtenénk el.

De engem mindig aggaszt a Tesla balesete, ami a baleset után is vezette az autót úgy, hogy a sofőr sérült volt. Jah és sok szenzorja nem is működött, mert letört, de valahogy az önvezető rendszer nem foglalkozott vele.

2018. aug. 22. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 52/54 anonim ***** válasza:

51.


Nekem nyolc hónapos Honda Civic - em van. Van abban is minden, tartja a sávot, fékez, adaptiv tempomat stb. De ha fél centi hó esik, kikapcsol, minden automatika. Ha nincs felfestve az út két széle, akkor nem tud kormányozni. Hogyan is tudna?


Mercedes Actros kamiont vezetek. Itt ülök benne most is, rakodás várok. Ha elindulok, az első, hogy kikapcsolom ezeket. Miért? Mert baromi sok a téves riasztás, főleg sötétben. Ráfékez a nagy semmire, árnyékra, szembe jövő járműre stb. 40 tonnával....

2018. aug. 22. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 53/54 anonim ***** válasza:

Ember nélküli kamion, szép mese. A hóláncot meg majd egy kedves arra járó felhelyezi a kerekekre. A kamion meg magát bikázza be,ha mondjuk lemerült. Sőt a defektes kereket is kicseréli, de majd kihuzatja magát a sárból is autonóm módon. Sőt meg is javítja önmagát, mert ez olyan hich tech mint K.I.I.T volt a Night Riderben... Csak szólok, hogy egy külföldi kamionmentés több ezer eurótól indul, ha a sofőr hülye vagy nem talál mondjuk egy másik kamionost aki segítene neki. Szóval igazából a gép magatehetetlensége miatt majd több ezer eurót költünk kármentés mitt, plusz majd a rendszert is megvesszük jó drágán csak hogy a sofőr bérét megspóróljuk, ami órára elosztva annyi, mint egy Romániai gyári munkás bére. Mert ugye 6 napot dolgoznak, 13 órát egy nap. Ha meg ketten vannak az 21 óra vezezési idő. Hmm de megéri!!!

Maradjunk a félig önvezető rendszereknél, az is jó és több értelme van.

2018. aug. 22. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 54/54 anonim ***** válasza:

52.

Nyílván még kezdetleges az is, idővel gondolom javulni fog majd a következő generációban. De attól még vicc hogy páran miket víziónálnak ide.

Ember nélkül nem üzemelhet egy rendszer sem, főleg 40-60 tonnával! Mit tesz ha balesetet lát az önvezető kamion? Kipattan ASIMO humanoid androidja, aki felméri a baleset sérültjeit, és értesítí a megfelelő hatóságokat? Vagy a kamion kikerüli a széttört autókat és sz@arik bele az egészbe? Inkább az utó bi.

2018. aug. 22. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!