Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért olyan sok a siető és...

Miért olyan sok a siető és veszélyesen (sok esetben szabálytalanul) előző járművezető? (Közúton 5-10% szerintem soknak számít. )

Figyelt kérdés

Múlt héten lemértem, hogy aközött, ha lakott területen 50-55-tel, azon kívül pedig 75-85-tel haladok (atombiztonságosan) és aközött, ha 65-tel és 90-105-tel haladok, akkor a 120 km-es távomon (ugyanaz mindkétszer) 6 perccel előbb érkeztem. Szerintem, nem éri meg. Rendszeresen előznek meg már-már életveszélyes módon.

A 80 km/h nem kevés!!! Feleségemnek ez a korlátozás van például a jogosítványában. Ő rá tekintettel vezetek ezzel a sebességgel. Mindkettőnket feltrancsíroztak egy-egy alkalommal már az utakon.



2019. aug. 5. 13:30
1 2 3
 21/25 Morzsi007 ***** válasza:
75%
Milyen autód van? A kèrdezőtől kerdezném. Nyilván alacsonyabb sebességről könnyebb megállni, a 120km/h nem a világ vége. Inkább a figyelmetlenségből adódnak problémák. Ha gyorsabban mész, jobban figyelsz mindenre, legalább is én. Sajnos volt, hogy a szabályosan közlekedő motor elés kigurult egy idős papa, aki nem adta meg az elsőbbséget. A motoros egy 27 éves fiatal srác volt, ott a helyszínen meghalt. Ha gyorsabban ment volna elkerülhette volna a balesetet.
2019. aug. 6. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/25 A kérdező kommentje:

Egy Colt.

Nyilván beszélgethetünk itt mázlifaktorról, de bármilyen előrelátó is legyél, hidd el, hogy 30-40 méter pluszt nem tudsz minden esetben megspórolni. És vezethetsz előrelátóan 90-nel is. És ez csak adalék ahhoz, hogy nyersz egy kétórás úton mondjuk max. 10 percet, fél literrel többet kajált a géped 100 km-en és veszélyeztettél másokat esetlegesen. De persze mindenki úgy megy, ahogyan akar, lehet 120-szal is relatíve biztonságosan hajtani, de csak akkor, ha az utolért 90-est nem lendületből előzöd, hanem óvatosan utolérve és körültekintéssel. Az a tapasztalatom, hogy az emberek nem az árok felé rántják el a kormányt - sajnos - már, amikor elrántják.

2019. aug. 6. 15:41
 23/25 A kérdező kommentje:
A vezetés veszélyes üzem, nem lehet sebességfüggő a figyelem. 30-cal is el lehet ütni valakit és az is ritka ronda tud lenni. A baj az, ha az ember az autója műszaki adatai miatt túlzottan elbízza magát. Szerintem Valahol 100 környékén van az, amikor már sok minden nem rajtunk múlik egy váratlan helyzet esetén.
2019. aug. 6. 15:44
 24/25 Beviz Elek ***** válasza:
50%

#22

Igazad van, nem minden esetben elég ha előrelátó vagy, de úgy gondolom hogy teljesen felesleges amiatt rettegni hogy mikor zuhan eléd egy űrhajó, de akár fel lehet hozni az 1-2 hete felkapott videót amikor a biciklis a bozótból repült a körforgalomból lassan kijövő autós elé.

Ez benne van a pakliban, bármikor széttrancsírozhat a sor végén egy kamionos, el kell fogadni hogy a közlekedés veszélyes, de úgy gondolom hogy felesleges ezt túlreagálni, felesleges olyanokon aggódni amiknek kicsi az esélye, aszerint kell vezetni és megválasztani a tempót amire az adott körülmények között számíthatunk.


Nem minden esetben tudsz megspórolni 30-40métert, de akkor valamit rosszul csinált a sofőr. Teljesen mindegy hogy 45 vagy 75 métered van, úgy kell vezetni hogy az elég legyen. Sofőrként dolgozom, hidd el megoldható.


200km-en még mindig nem 10 perc a különbség.

2019. aug. 6. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/25 A kérdező kommentje:

120 km-t írtam, mert azt mértem le. 200km-en szerencsével, jó forgalmi tulajdonságok esetén 30 perc is összejöhet - de az előny jó része mindig elveszik, ha jön egy vonat, kifogunk egy traktort, éppen árokpartot vágnak vagy kátyúznak és állhatunk a pirosnál például. Ezért nem gondolom, hogy az előrelátó vezetés, ha még be nem járt útvonalon megszokásból 100 fölé tornázzuk a sebességet. De ez egyéni döntés és nem is ítélem el.

Teljesen igazad van a rizikófaktorok tekintetében, ezért is vezetek még mindig annak ellenére, hogy az év elején lakott területen stop táblán át 70-80-nal elém került egy autó (sofőr + 4 gyermek, egyik néhány hónapos) és őszintén mondom neked, hiába mentem 50-nel, elvett gázzal, nem is láttam, amikor jött, csak a légzsákomat. A baleset után gyorsnak éreztem a 40-et is hasonló, beláthatatlan kereszteződéshez közeledve és, amikor ránéztem a sebességmérőre, akkor döntöttem el, hogy ez így nem megy tovább és dobtam a feledésbe az esetet. Így most 50-60 között hajtok lakott területen, de kívül a feleségemre és az ő balesetére is tekintettel nem megyek 85 fölé. Szembe rántották a kormányt és frontálisan elkapták a sávjában - egy ezeréves 1.0-s swiftben ült. Szerintem, ha nem 20 környékén halad - akkor fordult ki egy kereszteződésben -, akkor most nincsen velem.

Ha azt mondod, hogy a közlekedési helyzettől és forgalomtól függően a 120 optimális is lehet (vagy akár a 150) - simán elfogadom. Nem is a sebesség volt a kérdésem lényege, hanem a "muszájelőznöm" viselkedés, ami szerintem egyre gyakoribb és 40-50%-ban szabálysértéssel együtt kivitelezik minden segítő szándékom mellett is.

2019. aug. 6. 16:11
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!