Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » De tényleg, miért kell vizsgáz...

De tényleg, miért kell vizsgázni úrvezetői jogosítványhoz eü. És műszaki ismeretekből?

Figyelt kérdés

2019. szept. 7. 11:41
1 2 3
 11/24 A kérdező kommentje:

9-es


Másnap reggel a műszerfalon jelez a kis ikon, hogy valamelyik kerékben nincs megfelelő értékű nyomás. Akkor megnézem, s ha szemre nem érzékelek változást, akkor elhajtok az első gumishoz.

De a vizsgaautónál a vizsganapján miért kell körbebohóckodni, hogy okésak-e a gumik? Leereszti v. kiszúrja ott valaki? Vagy szándékosan tükörgumikkal jön, hogy észreveszem-e? Szóval, miért kell körbebohóckodni a forgalmi vizsga előtt a vizsgaautót?

2019. szept. 7. 14:59
 12/24 anonim ***** válasza:
83%
Mert így nézik meg, hogy önállóan képes vagy-e ellenőrizni mindent.
2019. szept. 7. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 A kérdező kommentje:

12-es


Ez egy értelmetlen indok. Szóban is elmondható. Ma semmi nem indokolja, hogy olyan kormánykereket rángasson bárki is, ami olyan szervós, hogy sebességfüggő a könnyed elforgathatósága is.

Akinek nem ilyen, ez azt jelenti, hogy lassú sebességnél könnyen forgatható, nagyobb sebességnél egyre nehezebben a növekvő sebesség arányában.

2019. szept. 7. 15:52
 14/24 anonim ***** válasza:
84%

Mindenben csak a kifogást keresed.

Nem kötelező jogosítványt szerezni, de ha mégis úgy döntesz, hogy neked az kell, a vizsgákon az előírt feltételeknek kell megfelelni.

Általános iskolában is sok olyat tanultál, amit lehet fölöslegesnek gondolsz, pedig nem az.

Az elsősegély nyújtás némi ismerete bárhol hasznos lehet, akár otthon is, és nem neked kell megműteni a sérültet, de akár az életét is megmentheted, viszont, ha nem teszel semmit, meghal... szerencsére nem mindennapos eset, kicsi az esély, hogy valóban szükséges az újraélesztést alkalmazni, de akár otthon, a családban is megtörténhet.

Tétlenül végig nézed, vagy megpróbálsz segíteni?

Mi lett volna veled, ha még mindig a 20 évvel ezelőtti trend lenne, amikor nem a tesztlapon volt 5 egyszerű műszaki kérdés, hanem gyakorlati vizsga volt, kereket, izzót kellett cserélni, olaj szintet nézni, a motor részeit megmutogatni a vizsgabiztosnak?

A mostani műszaki ismeretek oktatás nagyon felületes a régihez képest, de az a te érdeked, hogy észre vedd, ha az autóddal probléma van, kopog a futómű, lötyög a kormány, nincs benne olaj, stb. Ma már nem kell neked kereket, izzót cserélni, de vannak esetek, amikor tilos közlekedni a hibás autóval, és vannak esetek, amikor közlekedhetsz vele, amíg be nem áll, és dobhatod a kukába, mert téged nem érdekelt a műszaki része az oktatásnak.

2019. szept. 7. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
82%

"Szóban is elmondható"


Igen és akkor a magolós mancika betanulja a szöveget, elmondja, a valóságban meg fogalma nem lesz, hogy melyik a helyzetjelző és elindul kivilágítás nélkül a sötétben.

De egyébként is, több idő elmondani, mint 2x körberohanni a kocsit.


ui: A kormányráncigálást speciel én is baromságnak tartom, mert ha baj van a kormánnyal az az első 5 méteren úgyis kiderül. A rendszámtábla-, fék-, gumi- és világítás ellenőrzése viszont teljesen helyénvaló.

2019. szept. 7. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 A kérdező kommentje:

Mai hír: a 2-es főúton ütközött két autó, három halott. A XXIII. kerületben villanyoszlopnak csapódott egy autó, vezetője meghalt. 54-es főúton egy autó fának csapódott, a sofőr meghalt.

Ezzel jelezném, többnyire nem olyan gyenge erejűek az ütközések, mint voltak 40-50 éve. Abban az időben a Csepel D352-es egy baromi erős teherautó volt, végsebessége 75 km/h és 85 lóerős. Ma már a Suzuki Swiftek 90 lóerősek, de kapható hibrid turbó 110 lovas is a Swiftből, végsebessége 195 km/h.

Egy Pannónia250-es motorkerékpár 10 lóerős volt és végsebessége 100 km/h. Teljesen mások voltak a körülmények és sokkalta gyengébbek a gépjárművek anyagminőségben, teljesítményben. És sokkalta egyszerűbbek. Ma több típust távirányítással beindíthatod és a szűk parkolóhelyről kitolathatsz vele. Sokhoz slusszkulcs se kell, a régi magyar motorkerékpárokba bedugtál két gyufaszálat és azzal is beindíthattad.

Ma ugyanúgy vizsgázol műszakiból és eü.ből, mint 50 éve, és ugyanúgy rohangálod körbe forgalmi vizsga előtt az autót, mint 50 éve. Közben a műszerfalon kijelzi azt is, melyik kerékben kevesebb a légnyomás, jelzi az olajcsere szükségességét a futott kilométerek alapján, amit magad már nem bírsz elvégezni, mert spéci szerszám nélkül nem tudod kicserélni az olajszűrőt. De egy fényszóróizzó csere se olyan, mint volt egy Trabantban, a szervizben megizzad vele a szerelő is.

Ideje lenne abbahagyni ezt a bohócos körbefutkosást, kérje szóban a vizsgabiztos, mit ellenőrizzen indulás előtt, a vizsgázó mutassa meg a műszerfalon, ami kis ikonos gyújtásnál világítanak mondja el, melyik mit jelez, ennek van értelme, nem a szervokormány álló helyben rángatásának.

Ez pedig nem egy Moszkvics vagy egy Dacia:

https://www.youtube.com/watch?v=kCer7EZNpwA

2019. szept. 7. 17:27
 17/24 A kérdező kommentje:

15-re


Menetfénnyel szereltek az autók, sötétedésre automatikusan bekapcsol a tompított fényszóró, kezdődő esőben beindul az ablaktörlő ...

És miért nem Józsika felejtené el sötétben bekapcsolni a világítást?

Ja persze, sokan vásárolnak 15-18 éves autókat, csakhogy a ma használt menetfényesek, mivel 2012-től kötelező alapfelszerelés az új gyártásúakon, így 2027-ben zömmel már ilyeneket lehet kapni használtan is, kiegészülve a keréknyomás érzékelő szenzorokkal.

2019. szept. 7. 17:36
 18/24 anonim ***** válasza:
71%

50 éve volt 100ezer gépjármű az utakon, most meg csak személygépkocsiból van 3,5 millió.

Most lehetnének sokkal szigorúbb feltételekhez kötve a jogositvány szerzések, könnyitve lettek, de neked ez sem.jó, mert szerinted minek?

Azért, mert nem te döntöd el mi legyen a tananyagban, aki meg eldöntötte, bizos nema GYIK-en gyűjtötte az információkat.

2019. szept. 7. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 A kérdező kommentje:

18-ra:


Leírtad a lényeget, sokkal szigorúbbnak kellene lenni. De ennek semmi köze az autó körbefutkosásához.

Kresz - gyakorlat. Ne fordulhasson elő, hogy egy 27 éves szembeforgalomba hajtson föl az autópályára, az ott közlekedő meg ne érzékelje, hogy a sávjában közelít felé egy eltévedt autós - végeredmény 3 halott közte a 10 éves gyerek. Ne fordulhasson elő, hogy a kijelölt gyalogátkelőhely tábla ellenére olyan sebességgel közelítse meg az átkelőhelyet, hogy elcsapja az azon közlekedő gyalogost. Mindennek semmi köze egy nem létező kormánykerék holtjátéknak, ráadásul egy olyan autón "ellenőrizve", amit az oktatónak kellene érzékelni - de ez is hülyeség, hiszen a mai kormányművek ezerszeresen jobb minőségű anyagokból készülnek, két műszaki vizsga között biztosan nem kopnak el.

2019. szept. 7. 18:24
 20/24 anonim ***** válasza:
82%
Mindenki hulye, csak te vagy helikopter :)
2019. szept. 7. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!