A kamionosoknak miért jó fogócskázni egy egy személyautóval?
Egy Suzuki Swifttel szoktam felmenni az autópályára... mielőtt bárki írná, nem, nem tudok máshol menni, mert a munkahelyem és a lakóhelyem között az egyéb útvonalak jelentős kerülőt jelentene...
És bizony az a xar Swift ködös, párás időben, vizes pályán ráadásul éjszaka nem bír menni 100-nál többel... lehet próbálkozni, de nem szeretnék a szalagkorlátra kenődni...
Ma másodjára szopatott meg azzal egy kamionos, hogy felvette ezt a tempót (megjegyzem, tudtommal 80-nal mehetne, tehát be sem érhetne) és olyan közel jött 10 km-es szakaszon, hogy szinte átlehet nyúlni a kamionra... most képzeljük el a szituációt, hogy ilyen közel van mögötted egy több tonnás dög, Te ülsz az alig 800 kg-os vasban, mész 100 km/h-val a vizes pályán a kis 155/13-as kerekeken, a kamion lámpája bevilágít, tehát koncentrálni előre alig tudsz és ez megy 10 km-en át... a belső sáv természetesen üres, a normálisabbja meg is előz... de ma este mint írtam másodjára talált be egy ilyen és kérdezem, ez mire jó???
Értem én, hogy nagy a hajtás a cégnél, de ez akkor is mire jó? Miért jó a másikat veszélyeztetni mikor mondjuk simán előzhetne is?
#10
Egy érvet írok csak: a kérdezőt zavarta a dolog, úgyhogy én is azt tettem volna, amit más már írt: be a belsőbe, és elengedni a kamiont. Hogy szabályos, vagy sem, az egy dolog, de legalább nem tolta volna a kamion, és akkor nem kell idegeskednie 10 km-en keresztül, ami lássuk be, nem előnyös autópályán.
Az a 100km/h jó kb 88-90-nek, annyit csal felfele az órád!
Azért azt nehezen tudom elképzelni, hogy nem tudnál még +5km/h-val menni és szép lassan leszakadni a kamiontól.
Hiába vizes az út, ha nem satuzol és nem rángatod a kormányt akkor nem fog az a suzuki egyszercsak kilincsel előre menni!!!
Ha állna a víz a pályán akkor már lehet szó felúszásról de az ritka eset.
Egy időben szaladgáltam én is picike B corsával.
Azon is 13as kerekek voltak, picike is volt, könnyű is még is simán mentem vele 90-95-el és nem tartottam fel a kamionokat.
#10
Teljesen felesleges felsorolni hogy hogy tudsz legálisan mozgó akadály és balesetforrás lenni egy autópályán.
Ha az autód nem képes felvenni egy kamion sebességét, akkor ne vidd a pályára vagy rakasd rendbe. Ha nem tudsz vezetni, akkor gyakorolj mielőtt a pályát használod.
Az autópálya építésének oka, hogy lakott területek érintése nélkül gyorsan elérd a célodhoz közeli lehajtót, hatékonyan közlekedj, időt takaríts meg. Ha valaki szotyizni/piknikezni/tájat nézni akar, az menjen főúton.
A kamionosok nem azért hagyják otthon a családot hetekre mert tök jó a pályán gurulni. Pénzt keresni mennek, haladni kell, fontos hogy a vezetési időben a lehető leghatékonyabbak legyenek, komoly feszültséget szül amikor minden sarkon utolérsz egy ilyen szerencsétlent.
"1. Mindenki ismeri a vonatkozó szabályokat."
Ne általánosítsunk kérem!
"2. Ezek leírják, hogy minimálisan 60 km/h sebességgel kell tudnia haladni minden járműnek , ami az autópályát használja."
Illetve az is szerepel benne, hogy:
" Akadályozás: ha valaki a közlekedés más résztvevõjét a szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzattól eltérõ közlekedési magatartásra (pl. fékezésre vagy irányváltoztatásra) kényszeríti."
Ezt normális országokban büntetik is.
"3. Az is szerepel s KRESZ-ben, hogy biztonságos követési távolságot kell tartani."
Adaptív tempomattal 2 méter is lehet a biztonságos követési távolság.
4. Mindegyikőtök tudja jól, hogy a jobbról előzés tilos.
Ez hogy jön ide? Párhuzamos közlekedésű úton, ha te nem váltasz sávot akkor az nem előzés hanem elhaladás. Ha a személyautó félreáll a belsőbe és sávváltás nélkül meglövöd jobbról az nem előzés :D
5. Ahogyan azt is ismerjük, hogy a kamionos 80 km/h sebességnél nem haladhat a gyorsabban.
Már ahol nem. A kérdésben nem szerepel, hogy hol történt. Szlovákiában 90km/h-val haladhatnak a nehéztehergépjárművek és elég sok felvidéki kérdés van az oldalon.
"Mindezek ellenére le van oltva a kérdező."
Le, mert teljesen alkalmatlan a közúti közlekedésben való részvételre. Nem veszi észre, hogy akarata ellenére sz0patja a többi közlekedésben részt vevőt és a leírása alapján még a járműve is alkalmatlan a közlekedésben való részvételre.
Ismerem az ország összes autópályáját, nincs olyan 10km-es szakasz ahol ne lehetne akár egy 1.0-s Swifttel megalázni egy kamiont, de még 2km-es sincs.
Bár az ilyen dolgoknak én vagyok leginkább ellene, most azt kell hogy mondjam a szabályozás nem jó vagy a társadalmunk van teljesen elhülyülve.
Alapvetően a 60-as alsó korlát is vicces így 2019-ben, de a kutyát nem érdekelné ha mindenki arra használná az autópályát amire való: gyors közlekedésre. Ha mindenki a számára lokálisan megengedett legnagyobb sebességgel közlekedne ( amikor az időjárás ezt engedi ) akkor tök lényegtelen lenne mennyi az alsó korlát és gyorsan halanda a forgalom. Hát erre való az autópálya nem? Felmegyek és kenem 130-cal, ezért fizetek pályadíjat hogy hamarabb, kényelmesebben odaérjek. Vannak olyanok akik egyszerűen cska kényelmesen akarnak odaérni - mint a kérdező - és nem hajlandóak tudomást venni a forgalom többi résztvevőjáről és kihasználva a 60-as alsó korlátot szopatják a többieket. Az a baj, hogy nálunk elég sok olyan ember él aki erre hivatkozva csak zacskót markolászni jár fel az autópályára..
A nehéztehergépjárművek EUs megengedett legnagyobb sebessége 90km/h, akkor mi miért nem vettük már ezt át 10 éve? Mindegyikben 90-es limiter van, mindegyik 90-nel megy de nálunk 80 a megengedett. Ez sem túl logikus.
Voltak lassabbak, gyorsabbak,kilométeres előzések, a nehéztehergépjámű forgalmat a külső sávba számzűztük ( a régebbi szakaszos tiltás szerintem jobb volt mint az egésznapos, van ahol semmi értelme a tilalomnak ), ők csak 6 pont begyűjtésével mehetnek be a belsőbe. De az autópálya azért IS épült, hogy a teherforgalom ne az ablakaink alatt a városokon keresztül menjen, elég szépen meg is vámoljuk a nehéztehergépjármű forgalmat ( közel 100Ft/km az útdíj autópályán) és a forgalom jelentős részét ők teszik ki. Pont az lenne mindenki érdeke, hogy a kamionok a számukra megengedett legnagyobb tempóval olyan gyorsan takarodjanak keresztül az országon, amilyen gyorsan csak tudnak. A fő tranzitirányokon van a határon forgalomlassítás, Tornyiszentmiklóst kivéve sehol nem tudnak átjönni a kamionok lassítás nélkül. Ezek miatt határlassítások miatt kialakul a kamionok között a megfelelő térköz/követési távolság és ha mindegyik tud max tempóval haladni akkor elérjük, hogy az autópálya a legnagyobb áteresztőképességén üzemeljen. Ez a cél, ezért épült a pálya.
Erre jön egy ilyen szerencsétlen, elkezdi fogni a forgalmat és szépen csokorbaszedi maga mögé a kamionokat.
De nem csak ő, hát nézd meg azt M5-ösön járó inárcsi buszt. Kiadnak rá valami alacsonypadló agglomerációs hulladékot ami 65-öt megy, csúcsidőben az ország legforgalmasabb autópályáján.
Most vagy nem voltam kellően alaposak a jogalkotók vagy elfelejtkeztek az utakon közlekedő krétenekről. Át kellene írni az autópályás részt:
-személyautó és motorkerékpár 100km/h alatt nem hajthat fel
-a többieknek a legkisebb megengedett sebesség sík úton 80km/h
-aki indokolatlanul akadályozza a forgalmat azt kísérjék le a pályáról és csekkezzék meg
-aki nem tart követési távolságot azt úgy büntessék meg, hogy meghülyüljön
Meg még pár apróság és rá lehetne szoktatni a népet arra, hogy arra használják az autópályát amire való.
Ami a legnagyobb baj, hogy ott tartunk hogy ezt külön magyarázni kell, mert van egy rossz szabály ami lehetőséget ad arra ami történik..
Hát ha 5millió ember hátráltatja a másik 5 milliót akkor sosem jutunk el oda, ahol lehetnénk ha 10 millió egyi rányba húzna, nem? Ez a példa is nagyon jól szemlélteti hogy borzasztóan rossz a közlekedés otthon és miért rossz? Mert mindenki csak az orráig néz és sz@rik a többire.
Hülye alternatíva: zipzár elv. Mindenki beenged egyet a sávszűkületnél és halad mindkét sor. Nyugodtan állj ki bárhova és nézd meg a csuklósbusz mellé hány autó áll be, vagy egy kamion mellé. Áll a körforgalom előtt a külsőben 2 kamion az már 6 személyautó, ha 4 áll akkor 12. Az egyik sáv sokkal gyorsabban fog haladni, mert nem bírunk eggyig elszámolni. A zipzár elv nem arról szól, hogy annyi autó tömörüljön be a két sáv végéhez amennyi csak tud, nem? :D
A lepontozásokból úgy tűnik, itt senki nem lehet okos. De ennek ellenére idézek:
"...Te ülsz az alig 800 kg-os vasban, mész 100 km/h-val a vizes pályán a kis 155/13-as kerekeken, a kamion lámpája bevilágít, ..."
A kamionok végsebessége leszabályozott 90 km-es óránkénti sebességre, ezt képtelenek túllépni, esetleg lejtőn és rakott pótkocsival, de nem teszik. Azért nem, mert a tachográfjuk rögzít minden mozgást és állást, a sebességet is. Bárhol, bármely országban kaphatnak rendőri ellenőrzést, nálunk is, és sebesség túllépése miatt hatalmas pénzbírságot szabnak ki, ha ezt látják a tachográfon. Kamionnal dolgoznak, ezzel keresik a pénzüket, közülük senki nem akar büntetést fizetni. Épp elég nekik, ami traffipaxba futnak 60-70 km-es korlátozású útszakaszon. Őket szorítja a vezetési idő is, ami letelte után meg kell állniuk pihenőt tartva. Ha túllépik, pénzbüntetés. Ekkor eléjük kerül egy selejtes állapotú Suzuki, ami nem képes 90 km-es sebességre. Nálunk ugyanis a kamionok zöme ennyivel hajt az autópályán, mert nálunk erre a sebességre nem villan a traffipax. De lakott terülten kívüli főúton (országúton) is hajthat 85-el, erre se villan kamionnak a traffipax.
Ezt a Suzukit vagy szerelőhöz kellene vinni, vagy venni helyette egy másik 15 évest, amelyik bírja a 130-at is.
No, szinte gondoltam, hogy ez lesz... a sok nagy okos megmondja, hogy én vagyok a szemét... bocs, hogy majdnem meghaltam!
Képzeljétek, azzal az ócska vassal én is éppen dolgozni mentem és képzeljétek a cégem csak a legrövidebb útvonalra ad támogatást, ami jelen esetben egy autópálya, főútra biztos nem fogja megfizetni az 50 km-t ami kb. a duplája mint a pálya...
És igen, én is nem egyszer láttam már olyat, hogy 110-el mentem és akkor is simán ott hagyott egy-egy kamion vagy busz... de biztos ott is csak 75-el mentem, mert a Suzuki órája 35-t csal felfelé...
Nem mellesleg ha vki futót rak fel az is rögtön csak 80-al mehet, egyből ugrott a 130... olyankor mi van? Azt is ugye joga van letolni az útról a kamionnak?
"És igen, én is nem egyszer láttam már olyat, hogy 110-el mentem és akkor is simán ott hagyott egy-egy kamion vagy busz..."
Aha, szóval a kamion ~130-cal előzött, hát persze. Te nem az a múltkori szerencsétlen vagy, aki a tanulókocsival 160-nal alig tudta megelőzni a kamionokat?
Egyébként meg magaddal cseszel ki, ha 85-tel vánszorogsz a pályán. De ha élvezed, hogy 2 centire villog a seggedben egy kamion, akkor csináld csak. Biztos qrva nehéz lenne egy kicsivel jobban nyomni a gázpedált, hogy ne akadályozd a forgalmat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!