Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Egy ilyen frontális ütközést...

Egy ilyen frontális ütközést mégis hogy lehet túlélni? Mi az élettani/fizikai magyarázata?

Figyelt kérdés
[link]

2023. febr. 5. 18:16
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
85%
A motortér egyben gyűrődési zóna is. Magyarán tompítja az ütközést.
2023. febr. 5. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
66%

A jobb oldalát kapta el az oszlop, a bal oldalon az ütközőcella tulajdonképpen sértetlen. A és B oszlopok teljesen sértetlenek, a lábtér is egyben van, szóval fizikai behatás nem érte. Nem repült ki az ablakon, szóval be volt kötve, illetve mivel be volt kötve, ezért a légzsák sem törte el a nyakát. A hirtelen lassulás az egyik legveszélyesebb faktora egy balesetnek, viszont itt jól látszódik, hogy milyen mélyen gyűrődött az autó, azaz hatalmas energiát nyelt el, a lassulás is ennyivel "puhább" volt, ennél sokkal-sokkal rosszabbat is éltek már túl emberek.


Mindent egybevetve, ez a baleset tulajdonképpen a lehető legjobb körülményeket mutatja be. Olyannyira, hogy én megkérdőjelezem az öngyilkos hajlamot. Ez nem öngyilkossági kísérlet volt, hanem figyelemfelhívás. Aki öngyilkos akar lenni, az nem egy oszlopba fog belecsapódni, nem az autó jobb oldalával, nem lesz bekötve, nagyobb lesz a sebesség, stb. Ez olyan, mintha szándékosan megtett volna mindent azért, hogy ne haljon meg, mert nem meghalni akart, csak enyhén elmebajos lehet a csávó és hiányzott neki a figyelem.

2023. febr. 5. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
79%

Nem volt túl nagy a sebesség. Az autó viszonylag hosszú orrésszel rendelkezett (a baleset előtt).

Be volt kötve a biztonsági öv, működött a légzsák. Az utastérben nem volt túl nagy a gyorsulás.

2023. febr. 5. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
Az utastér gyakorlatilag érintetlen. Miért olyan nehéz elképzelni, hogy túlélhető volt?
2023. febr. 5. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 BlackSword ***** válasza:
79%
Minél jobban törik a jármű, annál inkább több energiát nyel el... annál kisebb éri az utasokat...
2023. febr. 5. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

#2: "Aki öngyilkos akar lenni, az nem egy oszlopba fog belecsapódni"


Akkor mégis mi másba csapódna be ha nem egy statikus objektumba aminek a legnagyobb a fékezőhatása?

Most lehet elmegyek a fizika irányába a kérdésemmel, elnézést, de fura ez az érvelés tőled.

2023. febr. 5. 18:54
 7/11 anonim ***** válasza:
69%
Egy 90-nel szembe jövő kamion 40t-val keményebb ellenfél. Aki tényleg öngyilkos akar lenni, az felgyorsít 140-50 környékére, próbálja csak a bal oldalával elkapni és övet sem köt
2023. febr. 5. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
69%
aki tényleg öngyilkos akar lenni, az elhajt a legközelebbi vasúti átjáróig, a továbbiakban pedig gyalog folytatja az első vonat érkezéséig
2023. febr. 5. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
67%

Most igazából mi a kérdés?


Az élettani/fizikai magyarázata az, hogy a sebességen és az autó életvédelmi rendszereinek hatásfokán belül történt az ütközés. Nyilván ettől még lehetnek súlyos, belső sérülései.

2023. febr. 5. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%
Az lenne az furcsa ha ezt nem élte volna túl..
2023. febr. 6. 00:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!