Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Bekapcsolt vagy kikapcsolt...

Bekapcsolt vagy kikapcsolt ABS-el rövidebb a fékút?

Figyelt kérdés
Technikai vita alakult ki köztünk. Én azon a véleményen vagyok, hogy kikapcsolt ABS-el rövidebb a fékút.

febr. 15. 21:28
1 2 3 4
 1/39 anonim ***** válasza:
60%

Személyautót és nem profi autóversenyzőt feltételezve bekapcsolt ABS-szel.

Kivétel sárban, hóban, ahol a kerék előtt összegyűlő sár/hó miatt jobb lehet a lassulás blokkoló kerekekkel.

febr. 15. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/39 anonim ***** válasza:
62%
Ez sok mindentől függ.
febr. 15. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/39 anonim ***** válasza:
32%
Az ABS a fékút csökkentésére van kitalálva/tervezve. Mi ebben a technikai vita?
febr. 15. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/39 A kérdező kommentje:
Az, hogy az ABS a megcsúszás ellen nem véd, de cserébe hosszabb a féktávolság. Ez a többség szerint nem igaz, pedig józan paraszti ésszel is belátható.
febr. 15. 22:32
 5/39 A kérdező kommentje:
*ellen véd
febr. 15. 22:32
 6/39 anonim ***** válasza:
febr. 15. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/39 anonim ***** válasza:
84%
Szituációfüggő. Csúszós úton hosszabb a fékút, de cserébe kisebb az esélye hogy elveszítsd az irányítást, nem csúszós úton rövidebb lesz a féktáv. Egyértelműen biztonságosabb egy ABS-es autó.
febr. 15. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/39 anonim ***** válasza:
59%
ABS-el hosszabb a fékút, cserébe irányítható marad az autó. Ha jeges az út, abs-el ugyanúgy csúszik a kerék, de az abs közbeavatkozik, felengedi a féket, hogy forogjon kicsit a kerék, kerékforgás közben lehet kormányozni, abs nélkül folyamatos a lassulás, viszont a csúszó kerékkel megy, amerre a lendület viszi.
febr. 15. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/39 anonim ***** válasza:
62%
Kikapcsolt ABS-szel lehet rövidebb a fékút. De az sem mindegy, hogy jól vészfékezel-e, és csak éppen bekapcsol az ABS, vagy az ABS-ben bízva már a fékezés elején mint az ökör padlózod a fékpedált. Ha nem vagy teljesen hülye, akkor ABS-szel rövidebb, mint a fékút. Ha szembeállítasz egy címeres ökröt ABS-szel meg egy profi versenyzőt ABS nélkül, akkor utóbbi fog nyerni, de nem annyival, hogy megérje kiiktatni az ABS-t az átlag plebejusnak.
febr. 15. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/39 anonim ***** válasza:
93%

A tapadási súrlódási együttható általában nagyobb, mint a csúszási, emiatt ABS-szel rövidebb a fékút, mint blokkoló, csúszó kerekekkel.


Egy profi pumpáló fékezése sem feltétlenül tud ugyanolyan jó lenni, mint egy ABS, mert a mai fékrendszerek 4 körösek, azaz mindegyik kereket egyenként tudják a csúszáshatáron tartani. Erre egy ember képtelen, legyen akármilyen profi.

febr. 16. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!