Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Bekapcsolt vagy kikapcsolt...

Bekapcsolt vagy kikapcsolt ABS-el rövidebb a fékút?

Figyelt kérdés
Technikai vita alakult ki köztünk. Én azon a véleményen vagyok, hogy kikapcsolt ABS-el rövidebb a fékút.

febr. 15. 21:28
1 2 3 4
 31/39 anonim ***** válasza:
#29 Én #28 vagyok és motorral már álltam sávon belül keresztbe abs mentes elkottázott vészfékezés miatt. Nem estem el és nem is futottam rá az előttem levőre. De para volt, nagyon para, és az abs megmentett volna.
febr. 16. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/39 Versenyzővagyok válasza:
52%
Bekapcsolt
febr. 18. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/39 anonim ***** válasza:
41%

"Én azon a véleményen vagyok, hogy kikapcsolt ABS-el rövidebb a fékút."

Gondolom, azért kötelező minden új kocsiba, hogy minél később tudjanak megállni. Nagyon logikus. Szavazó jogod is van?

febr. 18. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/39 anonim ***** válasza:
87%

Azert ez az ABS hitvita (csak motorokon kikapcsolható, ha van ugyebár) akkor értelmezhető szerintem, ha mindket opciót vezette már eleget mindkét fél.

Manapsag eleg nehez ABS nélküli kocsit venni, de mondjuk 15 eve meg a 10 eves hasznaltak között akadt szép szammal.

A regi blokkolasgatlo nelküli kocsikat ugy kellett vezetni, hogy hirtelen felbukkanó akadalyt nem lehetett nagy fékezes közben kerülni. Aztán ennyi.

Teszteles közben persze rákészülve lehet összehasonlítgatni, de amikor mondjuk azonnali eszleles mellett van 1 mp arra, hogy reagalj is, akkor garantalom, hogy a fekpumpálás, és egyéb abs mentes gepészkedések el fognak maradni idő hianyában. Szóval nezzük el azt az 1%-nál kisebb valószínűségű esetet a blokkolasgatlonak, amikor a friss havon mondjuk előbb megállsz nelküle.

febr. 19. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/39 anonim ***** válasza:
febr. 20. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/39 tothp ***** válasza:

Fizika: azonos felületek közt a "tapadási" súrlódás mindíg nagyobb, mint a "csúszási" súrlódás.

Amint a kerék megcsúszik, a féktáv megnövekszik. Ezért van, hogy az ABS a megcsúszott kereket forogni engedi. Ez az ABS fejlettségétől, az épp aktuális helyzettől függően szinte észrevétlen, vagy hangos "zakatolásban" megnyilvánuló folyamat.

Aki az átlagnál kicsit (sokkal) jobban vezet, annak a lábában van a blokkolásgátló. Ö lehet hogy hamarabb és biztonságosabban megáll egy ABS nélküli géppel.


Szappanos, fagyott híg taknyon az ABS sem oldja meg a helyzetet.

febr. 26. 01:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/39 Szolovjov ***** válasza:
28%
Száraz úton kikapcsolt ABS-szel, csúszós úton bekapcsolt ABS-szel rövidebb a fékút. Az ABS nem a fékút csökkentésére van kitalálva (#3 jó reggelt kívánok), hanem arra, hogy elkerülvén a kerekek blokkolását a kordé irányítható maradjon vészfékezés közben is.
márc. 24. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/39 anonim ***** válasza:
23%
Végre valaki aki reálisan leírta a dolgokat. Pacsi 37es!
márc. 24. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/39 anonim ***** válasza:
26%
#37 Csúszós és száraz úton is rövidebb lehet a fékút ABS nélkül, de az emberek 99,9%-a se száraz, se nedves úton nem fogja tudni produkálni.
márc. 24. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!