Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mit szólnátok ahhoz, ha...

Mit szólnátok ahhoz, ha felemelnék 160 km/h-ra a sebességkorlátozást az autópályákon?

Figyelt kérdés
Régebben volt szó ilyenről, mostanában nem nagyon.

2013. jan. 6. 13:02
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
25%
Németországban ahol nincs korlátozás, ott sem megy mindenki 200-al, a teherautók ott is csak 80-90-el mennek, és még sincs probléma. Szerintem itt is be lehetne vezetni legalább a 160-at, aki akar, az menjen, aki nem, az menjen szépen a külső sávban (pont ez a baj, hogy nem ott mennek)
2013. jan. 6. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 Agytörzsi Prof. ***** válasza:

A #10-t kijavítanám annyiban, hogy a németeknél a 130 ajánlott, nem a legnagyobb ajánlott!

Más kérdés, hogy gyakorlatilag ott is él szinte mindenütt a 130-as korlátozás a nagy forgalom miatt, amit este oldanak fel esetleg.

De én is azt mondom, amit itt valaki már írt: nem vagyunk ehhez eléggé felnőttek, a morál a béka s.egge alatt van.

2013. jan. 6. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:
77%

Pont az a baj, hogy nem ott mennek. Jah. Az baj. De az nem baj ügye, hogy megyek a külsőben a megengedett maxon, azaz az órám kb. 135-öt mutat. GPS szerint ekkor megyek 130-cal. Egy csomó kocsi meg a belsőben végig az m7-esen, ugyanennyivel. S amikor utolérek egy lassút, két lehetőségem van. Kigyorsítok, bevágok a belsőben menő elé, s így előzök, vagy tempót vesztve lassítok, amíg nem találok bent megfelelő lyukat.

Az baromira nem érdekel, ha gyorsabban megy a belsőben, mint szabad. Legyen az ő baja. De nem előznek, csak bent mennek. Mögöttem kilométerekre üres a külső. Persze, a bent totyogót sem védem.

Ám addig, amíg ilyen felfogással közlekedünk, addig életveszélyes tempót emelni.

Hajtok fel itthon a pályára. Látom, külső üres, mehetek fel nyugodtan. Valamiért a belsőben mennek. És mi történik? Jön ki, a külsőbe, ráfekszik a dudára, majd miután engem jól lefékezett, megy vissza a belsőbe.

Kint ilyent még nem tapasztaltam.

Folyamatosan előzök kamionos konvojt. A maxon megyek. Köcsög a nyakamban, de annyira, hogy az ablaktörlőjét sem látom a tükörben. Mennék ki előle, de nincs hová. Prüszköl, villog, rángatja ide-oda a kormányt. Látom, lesz hely. Megy a jobb index. Húzódik ki. Erre ő odalép, megelőz, majd összeütközünk, s amikor elém kerül, akkor satuz egyet.

Láttál ilyent azokban az országokban, ahol lehet jobban is sietni?

2013. jan. 6. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:

"Németországban ahol nincs korlátozás, ott sem megy mindenki 200-al, a teherautók ott is csak 80-90-el mennek, és még sincs probléma."


Azt ugye tudod, hogy minimum 3 sávos autópályákon nincs korlátozás? Magyarországon hány km ilyen van? Mondjuk Székesfehérvár-Érd, 30-40km. Máshol csak kapaszkodósávnak van 3 sáv. Ahol 3 sáv van, ott megy a kamion 90-nel a külsőben, 130-cal előzi egy gyengébb autó, és 200-zal egy erősebb. Illetve Németországban nem a 10 éves alsó-közép kategória 80-100LE-je a jellemző, hanem a 2-3 éves közép-kategória 110-150LE-je. Ez sem mindegy.


"aki akar, az menjen, aki nem, az menjen szépen a külső sávban"


Épp erről beszéltem, hogy akkor akinek az autója csak 120-140-ig biztonságos (lásd az Ignis-es kolléga - szívesen), az dögöljön meg 80-nal a kamion mögött? Nem épp a haladást szolgálná ez a korlátozást. És amíg Magyarországon több a 10 éves Ignis (vagy hasonló), mint a 3 éves Passat (vagy hasonló), addig nincs realitása a sebességkorlátozás növelésének.

2013. jan. 6. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:
Nem tudok egyértelmű választ adni kérdésedre. Véleményem szerint nem a sebesség a legnagyobb veszélyforrás az autópályákon.Ugye kamionok mennek 70-90 közötti tempóval a szélső sávban,és nem előzhetnek(napközben).Na most, ha a lassú személyautók felvennék a forgalom ritmusát,betartanák a jobbra tartást,illetve azt,hogy 90-nel nem megyünk ki a 130-cal jövő elé,és a 160-nal közlekedő nem villogná le 3 méteres követési távolságot tartva a 120-szal közlekedőt,akkor elkerülhető lenne a balesetek 80%-a,és még dinamikusabban lehetne közlekedni kishazánk autópályáin.Csak sajnos van a 2"barom"tábor,az egyik aki 180-nal tolja az előtte levőt,a másik aki az M7-es 3 sávos pályatestén is a legbelső sávban megy 110-zel,ha rávillantasz nyomja a féket,ha jobbról elmész mellette villog a refivel...Szóval ilyen közlekedési morál mellett nem tudok konkrét véleményt alkotni.Az én autóm bírja ezt a tempót,200 fölöttit is de nem használom ki.150-160-nal próbálnék közlekedni,de ez nem mindig sikerül.Igazából haragszom azokra a személyautósokra,akik 70-80-nal feljönnek a pályára,és 80-nal nekiállnak előzni a kamionsort,ahelyett,hogy a pályával párhuzamos főutat választanák(ingyen).Dehát nem vagyunk egyformák,mindenkit meg kell(kéne)érteni!
2013. jan. 6. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:

Sok autó alig megy 160-al.

A mi autónk nem kicsi de 16-nál már azért pörög rendesen.

Egy kis 1000-es autó el se éri a 160-at és mindig csak kerülgetned kellene.

Sokaknak van suzukijuk, azok alig mennek 160-at. Most gondolok itt a népszerű 1.3-as motorral szerelt suzukikra.

2013. jan. 6. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:
53%

Tök mindegy lenne, 25 év vezetés alatt soha nem volt problémám autópályán. Ha gyorsabban megyek, igyekszem biztonságosan előzni, akár a régi 1,3-as Suzukival is, ami simán bírja a 160-at.. Persze nem ez az utazótempóm.

Egyik szemem a tükörben, ha más gyorsabb, elengedem, soha nem akadályozom. Nem a sebességkorlátozáson múlik, hanem a sofőrök figyelmén én meggondoltságán.

2013. jan. 6. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:
160-nál már rohadt sokat eszik a családi autók többsége. Lehet, hogy egy 4.2-es audinak nem sokat számít fogyasztásban, de egy 1.6-os benzines, vagy egy 1.7 td-nél már eléggé megnőne a fogyasztás. Így én akkor sem mennék 160-nal, ha lehetne, és a lassabb autók már veszélyforrások.
2013. jan. 6. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:
35%
17-nel a pont.
2013. jan. 6. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:
A német autópályákon nincs sebességkorlátozás. És miért? Mert a mentalitásuk és a hozzáállásuk teljesen más a vezetéshez, mint nekünk. Itt is lehetne 160 km/h, ha alkalmasak lennénk rá. De itt a balkáni vezetési stílus a jellemző, így tehát ide még a 130 is sok...
2013. jan. 6. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!