Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mit szólnátok ahhoz, ha...

Mit szólnátok ahhoz, ha felemelnék 160 km/h-ra a sebességkorlátozást az autópályákon?

Figyelt kérdés
Régebben volt szó ilyenről, mostanában nem nagyon.

2013. jan. 6. 13:02
1 2 3
 21/23 A kérdező kommentje:
Hát sajnálom, hogy nagy többségben úgy gondoljátok, hogy alkalmatlanok vagyunk a sebességhatár emelésére. Remélem előbb-utóbb azért eljön ez is!
2013. jan. 6. 23:18
 22/23 anonim ***** válasza:

Nem örülnék neki.


Csatlakozom azon előttem szólók véleményéhez akik, alkalmatlannak tartják arra

1 az utakat

2 a rajta közlekedő járművek tetemes részét

3 a sofőrök komoly hányadát

, hogy ezt a tempót engedélyezni lehetne.

Továbbá megemlíteném még azt is ami az előző válaszokból kifelejtődött, történetesen azt, hogy 160-as tempó mellett még reagálni sem nagyon lehet egy egy váratlan eseményre, kikerülni, kivédeni meg tuti, hogy nem lehet.

Sofőrként, az utakat naponta járva kb 1000+1 példát tudnék mondani a mögöttem lévő 25 évből arra, hogy milyen váratlan események tudnak történni az autópályákon (is).

Amiket a vezetők többsége még 130-as tempóval sem tud kivédeni, elkerülni.

2013. jan. 12. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/23 anonim ***** válasza:

Hányszor fogjuk még olvasni, hogy Németországban csak a háromsávos pályán nincs korlátozás? Mert ez nem igaz, sőt, megkockáztatom, több kétsávoson nincs limit, mint háromsávoson. Olyan szakasz is van, amely kétsávos, nincs korlátozás, és még kamionnal sem tilos előzni. Nem is egy ilyen van.

Továbbá az sem igaz, hogy szélesebbek a sávok és hasonlók. A magyar pályák vannak olyan jó minőségűek, mint a német átlag.

Az sem teljesen igaz, hogy a német vezetési kultúra sokkal fejlettebb. Fejlettebb ugyan, de mi a helyzet a volt NDK - val? Hiszen egy német KRESZ van. Volt szoci ország, tegnap még Trabanttal nyomultak, most meg mehetnek ők is 200 - at, ha akarnak.

Megérett az idő a 160 - as autópályás sebességre. Én úgy csinálnám - ha rajtam múlna - hogy meghagynám a 130 - as általános korlátozást, de helyenként, időszakonként táblával, fénykijelzővel megengednék nagyobbat is, először csak kísérleti jelleggel. Párhuzamosan fokozottan ellenőrizném a követési távolság betartását.

Tudni kell azt is, hogy nem a gyorshajtás a legfőbb halálok, különösen pályán nem. Azért csalóka ez, mert a relatív gyorshajtást is ide számítják, amely adott esetben 40 km/h is lehet. Baleset történt, nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett a sofőr, ergo gyorsan hajtott.

A németek is egyebek mellett azért nem nyúlnak ehhez a szabályhoz, mert nem okoz baleset többletet. Nem ezen múlik. Nem gondolom, hogy Magyarország megérett a német rendszerre, de azt igen, hogy egy 150 - 170 körüli plafon kezelhető lenne, a mai átlag autó képes erre, elfogadható fogyasztás mellett.

Fel szokott merülni, mi legyen azokkal, akik nem tudnak, nem akarnak 160 - nal hajtani. Egyszerű, ma sem kötelező 130 - cal, menni, nem is szokott mindenki. De engedjük meg azoknak akik szeretnének dinamikusan közlekedni. Volt példa a múltban sebességhatár emelésre, '80 - as évek vége felé 100 - ról, 120 - ra, majd '99 - ben 130 - ra. Ezzel együtt 2012 - ben annyian haltak meg az utakon, mint az '50 - es években, amikor gyakorlatilag nem voltak magánautók. Szóval megérné átgondolni, és kísérleti jelleggel felemelni 160 - ra helyenként.

2013. febr. 11. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!