Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért akkor menne oldalra a...

Miért akkor menne oldalra a hátsó kerék, ha kanyarodás után hozom egyenesbe a kormányt?

Figyelt kérdés

Kezdő vagyok még vezetés terén, és most esett hó, és ugye természetesen van téligumi, de meglepődtem amikor ennek ellenére 20km/h körül kanyarodtam, és addig simán ment m,inden, még nem egyenesbe nem kezdtem tekerni a kormányt, és csúszott a kocsi hátsó kereke oldalra.

Most miért akkor kezd csúszni, mikor már egyenesbe vannak az elsők?

Nem inkább kanyarodás közben kéne megcsúszni?

És nem arra van a téligumi, hogy ne csúszkáljon a hóba a kocsi 20km/h nál meg főleg!



2013. jan. 9. 14:00
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Az még a kisebbik gond ha a hátsó csúszik. Kigyorsításnál enyhe gázadással lehet kompenzálni...
2013. jan. 9. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 Takumi ***** válasza:
A terhelés az első kerekeken van, tehát a hátsó könnyebben megcsúszik, főleg kanyarodásnál. Centrifugális erő kifelé vinné.
2013. jan. 9. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
nos ez olyan fizikai dolog. Képzelj el egy kört/körívet. Arról kifelé akar letérni leszakadni amit azon pörgetsz. Itt te akarsz letérni egyenesbe jönni, kormányzol, de a kocsi farát a lendület vinné tovább a megkezdett íven. A jég, hó pedig csúszik, így könnyű dolga van a lendületnek, mert a tapadás kb nulla. Ha adsz gázt simán megpördülsz olyankor. Érzéssel, óvatosan vezess.
2013. jan. 9. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:

"A terhelés az első kerekeken van,"


Tehát ha berakok a csomagtartóba pár cementes zsákot, akkor nem fogok csúszni kanyarodásnál?

2013. jan. 9. 14:09
 5/13 anonim ***** válasza:
de, fog csúszni.
2013. jan. 9. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

A kerekek általában nem egyenletes kanyarodáskor szoktak megcsúszni, vagyis ha már egyszer sikerült ráfordítani az ívre (nem a ráfordulás közben csúszott meg), akkor azon az íven ítéletnapig körözhetsz - vagy amíg el nem fog alólad az út.

A megcsúszás terhelésváltáskor következik be. Vagyis mikor elkezded ráfordítani a kanyarra, esetleg mikor kanyarban fékezel vagy gyorsítasz, vagy amikor a kanyar végén visszaállsz egyenesbe. Ekkor változik az autóra ható gyorsulás mértéke, aztán lehet, hogy nem lesz elég a tapadás.

Kanyarból kifelé pedig nem is nehéz besokallni: befelé menetben "megijed" az ember a kanyartól, óvatosan közelíti meg, de mikor már benne van és látja, hogy nem esik ki, kicsit felbátorodik. Lehet, hogy te is kicsit rálépsz a gázra, óvatosan gyorsítasz, a kanyarból kifelé pedig gyorsabban egyenesíted ki az ívet, mint ahogy ráfordultál. Ez pedig már sok a hátsó kerekeknek és elindulnak valamerre.

"És nem arra van a téligumi, hogy ne csúszkáljon a hóba a kocsi 20km/h nál meg főleg!"

A téligumi nem varázsszer, amitől a tökig érő hóban is úgy tapad az autó, mintha betonba lenne öntve és a tükörjégen is mehetsz 200-zal, mert úgy lehet vele lassítani, hogy megfejeled a kormányt. A téli guminak is megvannak a maga határai: hóban, jégen, latyakban még téli gumival sem tudsz olyan tapadást elérni, mint nyáron, a száraz, forró aszfalton. Viszont jobb a helyzet, mint a sprőddé váló, teljesen másra optimalizált mintázatú nyári gumikkal.

2013. jan. 9. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

A cementeszsákokra visszatérve: igen, Ladákba szoktak tenni hátra mondjuk 2x50 kilót nehezéknek. A Skodákba (legalábbis a farmotorosokba, aminek az eleje nagyon könnyű) meg előre a csomagtérbe.

Ha hátsókerékhajtású a kocsi és nincs mindenféle elektronikus menetstabilizáló kütyü benne, akkor kanyarból kifelé gázadásra is gyönyörűen keresztbe tud állni. Ha bármilyen téli Ladás videót megnézel ezt láthatod. Nyáron, jó tapadásnál ezeknek a kocsiknak nincs annyi ereje hogy keresztbevágják magukat gázadásra, de télen a lecsökkent tapadás miatt igen.


Gondolom kezdő sofőr vagy, de persze az is megeshet hogy csak nem vezettél még eleget télen - egy jó megoldás van: kicsit utánanézni annak hogy hogy is kell télen vezetni (vannak erről elfogadható írások a neten, meg itt is kaptál pár tanácsot), utána pedig kimenni valami üres placcra valamelyik családtaggal akinek több a rutinja. Azért kell az üres placc, hogy kipróbálhasd mi történik ha jeges/havas úton elkezded izomból taposni a féket, elrántod a kormányt vagy kanyarodás közben hirtelen gázt adsz.

Pl. az első jeges szombat reggelen a Győr Komárom felőli végénél lévő gokartpályán 4 autó is körözött, gondolom főleg fiatalok akiknek itt az ideje rutint szerezni. Egy Megane-os pl. nagyon szépen lecsúszott a fűre - de jobb ha ott tanulja meg mintha végighúzza a parkoló autóm oldalát. Vagy a távolsági buszét/kamionét kint az országúton...

2013. jan. 9. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Fizika :)
2013. jan. 9. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

"Tehát ha berakok a csomagtartóba pár cementes zsákot, akkor nem fogok csúszni kanyarodásnál?"

Nyilván amikor 500 kg a kocsi hátulja nagyon sokat jelent 3 20 kg-s zsák...

2013. jan. 9. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
Igen, nagyon sokat jelent...
2013. jan. 9. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!