Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ráfutásos balesetnél mindig a...

Ráfutásos balesetnél mindig a hátsó a hibás. Akkor az oktatóm miért akadékoskodott?

Figyelt kérdés

Mikor tanultam vezetni, azt hittem az út szélén dölöngélő részeg bringás legurítja a cangáját, és magát elém. Én meg vészfékeztem(kajak látszott, hogy most megindul) és mögöüttünk egy teherautó fékezett egy nagyot.

Oktatóm meg kiakadt, hogy nem lehet csak úgy fékezgetni...


De ha valakire rámegy a mögötte lévő, Ő lesz a hibás.

Miért volt akkor kiakadva?



2013. ápr. 22. 16:41
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
100%

Elhangzanak itt jobbnál jobb ötletek, a vészfékezés elkerülésére bla bla bla. Tegye fel az a kezét, akinek ez mondjuk a 6. vezetés óráján is ilyen okos volt? :)


Másrészről nem álló kamion vagy betonfal volt előttük, ha el is kapja a teherautó, akkor megtolja, benne van a pakliban.


Harmadrészről: a tanulóvezetők javarészt balf@szkodnak ( azért tanulóvezetők, én sem voltam kivétel ), ezért illik fokozottan odafigyelni rájuk. Olyan gépjárművet vezetve, aminek nagyobb a fékútja ( ami nem feltétlen igaz, C kategórián is csak valami 10 méter van a 40km/h-s fékezéshez, egy jó állapotban levő teherautó/kamion fékútja nem olyan vészes, mint sokan gondolnák ) akkor alapból illene nagyobb követési távolságot tartani.


Az oktatók java része amúgy is olyan, hogy ha ilyenkor fékezel, akkor leb@sz, hogy miért fékeztél. Ha úgy látod nem jön ki eléd, akkor meg azért, mert miért nem fékeztél :)

2013. ápr. 22. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
Azt se felejtsük el megemlíteni, hogy hiába a hátul közlekedő a hibás (féktáv), de ha letöri az oktatód melós autóját, akkor hiába fizeti ki a biztosító a kárt, az oktató esetleg hónapokig nem tud dolgozni míg a javítás tart!
2013. ápr. 22. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

Egy valamit nem említett meg senki. Azt, hogy hiába lesz A vagy B vagy C a hibás, ha mögötted jön egy kamion, akkor rá fog tolni a kerékpárosra, és könnyen lehet, hogy meghal.

A másik dolog pedig az, hogy a KRESZ előírja a kikerülés és előzés szabályait, ami MINIMUM 1 méteres távolságot határoz meg, és azt irányjelzővel kell jelezni. Tehát ha te az előzést szabályosan hajtod végre, akkor nem kell satufékezni ilyen esetben, és a kamion is látja a szándékodat.

Persze mondom ezt nagy rutinnal, és sem voltam - és nem is vagyok - tökéletes, de szerintem ezt így végig kellene gondolnod, mint, hogy hibást keress.

A közlekedés nem a hibakeresésről szól, és nem a feltétlen bizalomról, ez a KRESZ-ben is szereplő fogalom. Számítani kell szabálytalankodókra, és meg kell próbálni minden balesethelyzetet elkerülni.

Sajnos nagyon gyakori az ittasan elkövetett balesetek száma, és valószínű ebben a szituációban a bringás is hibás lett volna, ha túléli...

2013. ápr. 23. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!