Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hosszútávon mennyire biztonság...

Hosszútávon mennyire biztonságos a nem teljesen felülő alufelni a kerékagyon?

Figyelt kérdés

Van egy OPEL Astra G autóm, amihez 16 colos alufelni tartozik. Az alufelni középrésze 67,1mm, míg a az autó kerékagya 56,6mm. Van emögött még egy 7mm-es nyomtávszélesítő (beleérne a féknyeregbe a felni). Az első kerékagyak alá szigetelőszalagot tekertem, mert ennek hiányában rázta a kormányt menet közben 110km/h-nál, de ezt most megoldottam: megszűnt a probléma.


A hátsó kerékagyak továbbra sem kapcsolódnak tökéletesen az alufelnivel, de nem éreztem rázást, sem rendellenességet kocsifutás közben! Lehetnek-e hosszútávon problémák emaitt, ha "csak" a kerékcsavar tartja jóformán a felnit hátul (fékdob), ha tökéletesen megvannak húzva a csavarok?



2013. jún. 16. 13:04
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:

Csak ha van tehermentesitö akor a tehermentesitön van a suj és a csavarok a tehermentesitön tartják! És igy nem a csavart nyirja a fizikai hatások! És nem mindig 70 kg tartanak meg azok a csavarok! Most vitatkozhatúnk de a tehermentesitöt nem hülyeségböl találták ki!

Kiseb régi traktorok ami kb 1,5 tona azokra nem tetek tehermentesitőt! Csak ot töb csavar van és joval vastagabak!

2013. jún. 17. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 A kérdező kommentje:
Továbbra is azt mondom és állítom, amit hivatalos oldalakon is megerősítettek: a "tehermentesítő" gyűrű a felrakás következtében történő, lehetséges eltolódást korrigálja, hogy a csavarok PONTOSAN a helyükre kerüljenek, ne legyen 1 mm eltolódás sem, mert akkor egyes csavarokra nagyobb teher kerülne menet közben, illetve rázná a felfüggesztést is. Viszont ha pontosan középre került felrakást követően a kerék, akkor nincs szükség már a gyűrűre, az nem fog semmit tehermentesíteni és tartani sem. Képzeld csak el: fél centis műanyag darab a kerékagyon tartaná a kereket? Ekkora felületen még csak nem is fekszik fel normálisan. Egyetlen célja van: kerékcserekor középre húzza a kereket, nem pedig tehermentesít! A kereket a tárcsa (vagy dob) és a felni középrézse között fellépő, nagyon erős súrlódás tartja a helyén még menet közben is, és nem a csavarok. A csavar csak a megfelelő egymáshoz szorításért felelnek, de nem azokra hárul a terhelés!
2013. jún. 18. 06:29
 13/17 anonim ***** válasza:
Jo nekem mindegy! Csak aztán ne gyere it kérdezösködni amikor elhagy egy kereked...
2013. jún. 18. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 A kérdező kommentje:
A válasz az interneten elérhető a tehermetesítő gyűrű feladatára: [link]
2013. jún. 21. 07:28
 15/17 anonim ***** válasza:

Azt addig értem hogy súrlódás tartja fent a kereket meg a csavarok. De gondolj bele belemész egy kátyúba 100-al az mekkora lökést ad a felninek? Ott a súrlódással kitörölheted...azt akkor 98%-ban a csvarok tartják meg és csak utána megy vissza a helyére a kerék. És addig a savarok rugalmasságán múlik minden. De ha ott van a tehermentesítő nem tud elmozdulni a kerék a surlódási felületen.

Amúgy mondtad hogy a műanyag elolvad. Erre a válaszom az hogy van hőre keményedő és magas hőmérsékleten olvadó műanyag is :)

Ja és nem 70 kilót tart egy csavar. Gondolj bele kifut egy gyerek eléd 50-nél te elrátod a kormányt balra. Akkor a jobb első csavarok tartják az autó súlyának több mint a felét...

2013. jún. 21. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 A kérdező kommentje:

Ha belehajtassz egy kátyúba, akkor a futómű reagál: rugók, teleszkóp, gumi, s csak kis százalékban kerül a kerékcsavarokra a terhelés, hiszen mint mondtad te is előbb, hogy a súrlódás tartja a helyén a kereket.

A műanyag központosítógyűrűre ha "igazából" terhelést raksz, úgy eltörik, mint a huzat.... éppen ezért nincs semmilyen "tehermentesítő" funkciója, csupán a felrakáskor van fontos szerepe, de ha a kerékcsavarok jól meg vannak húzva, akkor onnantól kezdve már nem sok értelme van.


Mellesleg a egy darab, gyári kerékcsavar szakítószilárdsága 10,2 tonna: bőven ki kell bírnia a csavarokban elég sokat!

2013. júl. 5. 11:25
 17/17 BigLaca22 válasza:
Ide illő kérdésem lenne?Ki kellett vennem a tehermentesítőt a kerék mőgül mert a nagyon kiér a felni és bele ér a sárvédő,így csak a csavarok tartják a felnit,ha 1-2 hónapot járok vele és a kanyarokban ovatosabban megyek mennyire gond ez keréknek illetve a csavarok meddig bírják?Mert csak akkor tudom megcsináltatni.
2014. jún. 26. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!