Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hogyan kell elindulni?

Hogyan kell elindulni?

Figyelt kérdés

Vicces kérdésnek tünik,de mégis teljesen komoly.


Szóval kezdem ott: A mult héten meg lett a Kresz vizsgám eredményképp hibátlanul átmentem,és tisztában vagyok a szabályokkal.

Valahol azt hittem hogy az auto vezetés könnyebb lesz mint a kresz vizsga.

Ezt a részt egyértelmüen jobban vártam mint a kreszet,itt már nem kell egész nap a könyvet bújni.


De! A probléma az hogy voltam vezetni,és nem tudok az autoval elindulni.

Ugye a következö képpen csináltam: Kuplung tövig be,egyes sebességbe kapcsolás,kézifék kiengedése.


Ezután kis gázt adtam majd folyamatos lassú tempoban emeltem fel a kuplungot.


Amikor viszont a kuplung be volt nyomva és ráléptem a gázra akkor meg emelkedett a motor hangja én megijedtem és lekaptam azonnal a kuplungrol a lábam. Azért mert azt hittem hogy ezután nem fog a motor ugy bögni.


Hirtelen kuplung elengedése után szoval történt hogy a kerekek elkezdtek elég hangosan csikorogni. Elindulni végül is eltudtam,de nem ugy ahogy kell. Ezután kiszáltam az autobol a kerekeket megfogtam és szinte teljesen felmelegedtek.


A hétköznapokban ugye nem ugy kell elindulni.

De a legérdekesebb abba hogy kanyarodni megállni és az uton tartani az autot ezt mind meg tudom csinálni,de az elindulást nem.


A kérdés még is az hogyan kell elindulni normálisan?


Kérlek titeket irjatok le mindent pontosan,mert még nagyon kezdö vagyok,és nem nagyon értem a dolgokat. Remélem azért sikerült nekem is érthetöen elmondanom hogy mi a helyzet.



2013. aug. 6. 14:54
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
41%

attól hogy bárki írna róla oldalakat, még nem fogod megtanulni kezelni a kuplungot.

gyakorolni kell.

2013. aug. 6. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 Sinead ***** válasza:
Kuplung, 1-es fokozat, és felengeded kb a felénél a fogáspontig. A lábujjaiddal (a cipő orrával) nyomd a gázt egy kicsit, és nem ijedsz meg a nagy motorhangtól. A gáz nyomása közben pedig szép lassan engedd rá a kuplungot és már megy is szépen lassan. Senki sem úgy született hogy tudta, mindenkinek bele kellett jönni, teljesen normális hogy veled ez van. Sok sikert a következőhöz! :)
2013. aug. 6. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:

Nekem lenne egy aprócska kérdésem?


Még pedig az hogy az oktatód ezt nem magyarázta el?

2013. aug. 6. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:

Ha nagyon nehezen megy, próbálj először csak a gázzal játszani, üresben, hogy egyszerre csak egy felé kelljen figyelni.

Adj egy kis gázt. Csak annyit, hogy az alapjárati (kb. 800-as) fordulatszám beálljon egy előre elképzelt értékre, mondjuk 1300-ra. Nem fog elsőre összejönni, de próbálkozz. Mindezt csak azért, hogy kicsit érezd a gázpedált. Automatizmussá kell válnia, ha sétálsz, akkor sem kezdesz gondolkozni, hogy ha balra akarsz fordulni, milyen szögbe fordítsd a bokádat,hogy tedd le a talpad a földre, hanem csak a balra fordulásra gondolsz, és már meg is történik...


Ha ez megy, próbáld meg egyesben (mindezt egy nagy, lehetőleg üres parkolóban...), gázadás nélkül, csak kuplunggal megmozdítani az autót. Szép lassan... nem, máég annál is lassabban, ahogy elképzelted, elkezded felengedni, és valahol meg fog moccanni az autó. Nyugi, nem fog lefulladni, ha csak nem valami karburátoros őslény, mert a motorvezérlő kompenzálni szokta a megnövekedett terhelést (klíma bekapcsolásakor sem esik le az alapjárat...). Szóval ha megmozdul az autó, próbáld meg úgy felengedni lassan a kuplungot, hogy ne fulladjon le. 4-5 másodperc alatt az épphogy megmoccanástól el kell jutni a felengedett kuplunggal lépésben gurulásig.


Ha ez is megy, próbáld összehozni a kettőt.

Kuplung benyom, váltó egyesbe, kuplungot visszaengeded az előbb már begyakorolt fogási pontig, és ezzel egy időben adsz annyi gázt, amennyi kb 1200-1500-as fordulatszámhoz kell... az autó már mozog, nem égetjük a kuplungot, hanem felengeded (nem leugrasz róla, hanem felengeded.


Előbb-utóbb csak érezni fogod, egy leírással nem lehet túl sokra menni, az csak elmélet.

2013. aug. 6. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 A kérdező kommentje:

A 2 es és a 4 es válaszolonak üzenem,köszönöm szépen a segitségeteket.


3 as válaszolonak üzenem: Aprócska kérdésedre a válasz Nem az oktatóm nem magyarázott semmit mert még csak a héten lesz az elsö órám.


És édesapámmal mentünk ki,egy rutin pálya féleségü pályára.

2013. aug. 6. 20:03
 6/16 anonim ***** válasza:

Ok,

Azt hittem hogy már oktatónál vagy. Mert az furcsa lett volna ha nem magyarázza el.


Ha annyira nem megy az elindulás akkor azt ajánlom hogy dízeles kocsi legyen az oktató autód

2013. aug. 6. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:

Diezel es autoval mivel könnyebb elindulni mint benzinesen?


Egyébként halottam olyat is hogy van már a drágább autokban automata sebváltó,és már csak a gáz és fékpedál van bennük.


Ez hogy müködik az ilyen auto?


A legtöbb autoba mechanikus seb váltó van valahol remélem is ilyenen fogok tanulni. Mert ha nem akkor meg a kuplung kezelését soha nem fogom meg tanulni.

2013. aug. 7. 09:24
 8/16 anonim ***** válasza:

Első indulásnál sikerült kipörgetni a kerekeket, ez szerintem díjat érdemel :)


Az oktatód el fogja mondani hogyan kell, de gondolom otthoni gyakorlásnál történt a dolog.


Én ezt javasolom:

Első körben ne nyúlj a gázhoz. Kuplong, rakjad be egyesbe, kéziféket enged ki. Innen szépen óvatosan kezdjed felengedni a kuplungot. Gáz nélkül is el fog indulni, teljesen mindegy milyen autód van. Szép lassan enged fel a kuplungot és majd érzed amikor elkezd kapcsolódni (ekkor vissza is esik a fordulatszám). Ezen a ponton kell tartani, vagy egy nagyon picit még feljebb engedni (ezt is majd érzed). Szép lassan el fog indulni.

Párszor lefulladsz valószínűleg, de nem baj.


Ha már így megy (legalább 10x egymás után lefulladás nélkül csináld meg) jöhet a gáz is hozzá. A kuplongos része nem fog változni, a gázzal meg óvatosan bánjál. Kicsi gáz is elég az elinduláshoz.


Aztán majd rutinból fogod tudni az autód kuplungját meddig kell felengedi és mennyi gáz kell. Nem kell félni, egyszerű ez :)

2013. aug. 7. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

"Diezel es autoval mivel könnyebb elindulni mint benzinesen?


Egyébként halottam olyat is hogy van már a drágább autokban automata sebváltó,és már csak a gáz és fékpedál van bennük.


Ez hogy müködik az ilyen auto?


A legtöbb autoba mechanikus seb váltó van valahol remélem is ilyenen fogok tanulni. Mert ha nem akkor meg a kuplung kezelését soha nem fogom meg tanulni."


Nem könnyebb dízel autóval elindulni. A kocsi tömege, motor nyomatéka (ereje) és kuplung állapota/beállítása befolyásolja az indulást.


Automata váltó elég egyszerű dolog. Van több fokozata: P-R-N-D-3-2

P - "Parking", azaz parkoló állás

R - "Reverse", azaz hátramenet

N - "Neutral", azaz üres

D - "Drive", azaz "vezetési" állapot. Ez a normális menet.

3,2 - olyan, mint a D, csak ezekben feljebb engedi a fordulatot és hamarabb vált, illetve maximális sebesség kisebb.


Ilyen autóban tényleg csak fék és gáz van. A kuplung funkcióját a fék tölti be. Azaz álló helyzetben, miközben fékezel lehet csak P-ből másik sebességbe rakni, illetve P-be is csak álló helyzetbe rakhatod. Ha nincs P-ben, vagy N-ben, fék felengedése után rögtön elindul a kocsi.


Abban tévedsz, hogy ez drága autókban van. Manapság mindenféle autóba raknak már, opcióként.


Attól meg ne tarts, hogy ilyenen fogsz tanulni. Autósiskolák manuálisat használnak csak. Van olyan ország ahol lehet automatán vizsgázni, de akkor olyan jogsit is kapsz amivel csak automatát vezethetsz.

2013. aug. 7. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
100%

" feljebb engedi a fordulatot és hamarabb vált,"


helyett:


" feljebb engedi a fordulatot és KÉSŐBB vált,"


Miért nincs GYIK-en módosítási lehetőség? ...

2013. aug. 7. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!