Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Szerintetek ez mennyire gáz?

Szerintetek ez mennyire gáz?

Figyelt kérdés

Az előtörténetem.

Jogsi megszerzés után egyáltalán nem vezettem évekig, most kezdtem el, nincs még 2 hónapja. Annyira bénának érzem néha magam. Alapvető dolgokat nem tudok, szinte semmire nem emlékszem az oktatásból. Sok minden kimaradt már akkor is. Ilyenek, hogy nem előztünk soha, nem vezettem sötétben, esőben is egyszer, hóban egyszer sem. Szóval most magamtól tanulok meg ilyeneket.

A konkrét kérdéseim.

Mennyire gáz az, ha előzésnél nagyon bőgetem a motort? 3 ezres fordulaton megy olyankor. Csak akkor előzök ha nagyon nagyon muszáj és akkor is minél hamarabb túl akarok esni rajta. Azon is sokat filóztam, hogy vajon 3-asban vagy 4-esben kellene. 3-asban "szoktam" és nyomom neki mint állat, mert attól félek, hogy nehogy ne gyorsuljak rendesen és megragadjak valahol félúton.

Ha valamit bénázok akkor rögtön rágörcsölök, hogy milyen szerencsétlen vagyok.

Volt bárkinek ilyen érzése még az elején vagy csak én vagyok ebben is ennyire szerencsétlen?

Azt látom, hogyha mások nagyobbat bakiznak mint én akkor is olyan nyugodtak. Ők nem agyalnak azon, hogy ki mit gondol róluk.

Látom, hogy egy két ember mit művel és komolyan mondom van amikor félek a többi autóstól. Azt érzem, hogy nekem kell rájuk is figyelni. Azt mondják mindig, hogy jajj nyugodjak meg mert mindenki félti magát és a saját autóját és úgy vezet, hogy ne essen baja. Hát én nem ezt látom. Múltkor pont úgy előztek, hogy a mögöttem lévő engem és az előttem lévőt is le akarta előzni, de az előttem lévőt már nem bírta. Úgy sorolt vissza közénk, hogy nekem csak azért nem kellett fékezni, mert amikor ő elkezdett előzni már akkor levettem a gázról a lábam. Ez még oké, de mivel hirtelen kellett lassítania gyorsulás közben úgy rántotta vissza a kocsiját, hogy az övé és az előtte lévőé között kb 10 centi volt. 10 centin múlott, hogy kb 120-al nem tolta ki a seggét a másiknak. Ez nekem nem a vigyáz magára és az autójára kategória és vannak még ilyenek.

Úgy érzem, hogy nem vagyok még felkészült arra, hogy ha engem veszélyeztetnek megfelelően vagy elég gyorsan reagáljak. De ha nem vezetek sokat soha nem lesz rutinom. Hogyan szerezzek bátorságot? Más milyen volt kezdőként?


2014. okt. 27. 09:05
 1/8 anonim ***** válasza:

A 3ezer fordulat még dízelnél sem a világvége, benzines pedig ott (és 6ezerig) kezd húzni. Nem baj ha ritkán előzöl, lassúságba még senki sem halt bele.


A görcsölésről viszont jó lenne ha leszoknál. Lehet a dolgokból tanulni, lehet otthon átgondolni hogy mi is történt. De hogyha ott gondolkodsz máson, akkor lankad a figyelmed és te is hibázhatsz.

Ha ilyet látsz akkor adj hálát valamelyik istennek, káromkodj egy rövidet, majd figyelj tovább az útra.


És vezess, a rutin hasznos (még ha nem is véd meg figyelem nélkül semmitől).

2014. okt. 27. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Parkolózzál szerintem vagy kérj meg egy nállad tapasztaltabb embert h üljön be melléd párszor mint 'oktató'. Előzésnél érdemes visszaváltani, a 3000es fordulat egyáltalán nem magas (benzinesnél főleg) itt kezdi leadni az autó az erejét ami nem árt a biztonságos előzésnél. Ne forgasd túl mert ugye ott a nyomatékgörbe.. mindíg legyen erőtartalékod előzésnél h be is tudd fejezni. Gyakorolj sokat, menni fog:)
2014. okt. 27. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

De jó, hogy normálisan válaszoltatok :) Azt hittem kapom majd az osztást :D

Ha a 3 ezres fordulat jó olyankor akkor oké. Benzines, de annyira nagy hangja van olyankor a motornak, azt gondoltam rosszat teszek vele.

Hát igen próbálok nyugodt maradni, egyre többször sikerül, de nem mindig.

Rossz érzés amikor leelőznek mondjuk városon belül, azért mert helyenként 50-el megyek. Mindig arra gondolok, hogy na mit gondol rólam, biztos szid stb. Alig férnek be elém, de nem bírják ki, hogy kicsit mögöttem maradjanak.

Múltkor aminél elszállt az agyam, ott nagyon sokáig szidtam magam.

Kanyarodás emelkedőre fel. Lendületben voltam, de pont megjelent egy motoros akit el kellett engednem és így már szinte teljesen megálltam. Viszont maradtam 3-asban azt hittem elbírja, annyira nem is figyeltem erre. Hát nyomom nyomom neki, semmi, erőtlen. Gyorsan vissza váltottam kettesbe, de már a domb közepén voltunk és már a fordulatszám is teljesen lecsökkent. Na akkor már nagyon ideges voltam. Sikerült lefulladnom, de mivel voltak mögöttem annyira azon izgultam, hogy ne akadjon ki ő is a bénázásomon és nehogy visszaguruljak rá, hogy nem húztam kéziféket csak gyors fék, ráindítás és már nyomtam is neki. Na olyan hanggal és olyan erővel mentem fel, hogy az elejét még dobálta is, a szembejövő is lehúzódott kicsit mert nem tudta mi lesz ebből, de az egész utca hallotta az is biztos. Ez az élmény annyira visszavetett, hogy azt mondtam, hogy egy jó darabig vezetni sincs kedvem. Persze mentem, mert tudom, hogy muszáj és nem akarok megint kiesni belőle.

Párszor megkértem ismerőst, hogy segítsen, de nem nagyon van kedvük és hát nekik is van más elfoglaltság. Ja és olyankor soha nem történt semmi, mindig csak akkor ha egyedül vagyok :D

2014. okt. 27. 10:09
 4/8 anonim ***** válasza:
A sebességváltót előre kell kezelni.. a legnagyobb tanuló hiba, h akkor vált vissza amikor már késő. Semmi para, emelkedőt látsz akkor válts vissza még előtte. Igazábol ha megtanulsz előre gondolkodni akkor már sokkal könnyebb lesz a vezetés. Jo,mondjuk mondom én aki már 9évesen vezetett hobbi szinten :D szerinted mit éreztem forgalomban? Teltek az évek,meg a kilóméterek és egy idő után ment mint az ágyba szarás.
2014. okt. 27. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Autós társadalom tagjainak nagy hibája, hogy azt hiszi a jogosítvány megszerzésével ő már tud vezetni; teljen el akármennyi idő, nincs szüksége további oktatásra. Pedig ez nem így van. Az autóvezetést el lehet felejteni, a KRESZt folyamatosan módosítják. Több év kihagyás után nem lenne szabad rögtön forgalomba menned. Kellett volna egy-két hónapig órákat venni.


"Mennyire gáz az, ha előzésnél nagyon bőgetem a motort? 3-asban vagy 4-esben kellene"


3000 nem magas fordulatszám, viszont azt, hogy melyik sebességben kéne előznöd, nem tudhatjuk. Ez autótól függ. Erősebb motorral szerelt modellek esetében nyugodtan lehet magasabb fokozatban előzni. Mindenesetre, ha 4-es sebességben kell előznöd, az előzendő jármű nem haladhat lassan. Inkább maradj mögötte.


"Ha valamit bénázok akkor rögtön rágörcsölök"


Ez egy nagy hiba. Rágörcsölsz, idegeskedsz és rögtön csinálod is a következő hibát. Tanuld meg elengedni az ilyen dolgokat. Nem számítanak. Ha van motoros ismerősöd, kérdezzed meg erről.


"Látom, hogy egy két ember mit művel és komolyan mondom van amikor félek a többi autóstól. Azt érzem, hogy nekem kell rájuk is figyelni. Azt mondják mindig, hogy jajj nyugodjak meg mert mindenki félti magát és a saját autóját és úgy vezet, hogy ne essen baja."


Ki mondja ezt? Bárki is legyen az, fogalma sincs a közlekedésről. Amikor én vezetek a figyelmem mindig a forgalom többi résztvevőjén van. Nem lehet senkiben megbízni. Még azokban sem, akik egy helyben állnak (mert biztosan ki fogja nyitni az ajtót ahogy odaérsz). Egyáltalán nem rossz, ha paranoiásan vezetsz. Természetesen a cél nem az, hogy féljél tőlük, vagy ideges legyél; pont ellenkezőleg. A cél a megelőzés. Mindig úgy vezess, hogy próbáld elkerülni a veszélyhelyzet kialakulásának az esélyét. Mindenkit figyelsz, mindenkitől távol maradsz, aktívan kerülöd a holtteret, dupla követési távolságot tartasz, ha valaki túl közelről követ téged, lelassítasz, stb, stb.


Engem is már nem egyszer próbáltak úgy megelőzni, hogy, ha nem húzódok le és vészfékezek, frontális ütközés lett volna az eredmény. Persze olyan is volt, hogy a szembejövő autót akarta valaki előzni és így kerültem olyan helyzetben, hogy nekem kellett a másik hülyeségét megoldanom. Elég gyakoriak az ilyen helyzetek sajnos.


Ezért kell mindig ébernek lenni. Észben meg a közlekedésre koncentrálni, nem pedig azon, hogy mit kell még venni a Tescoban és, hogy mikor kell elhozni a gyerekeket az oviból.

2014. okt. 27. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

Utolsó!

Igen egy kicsit paranoiásan vezetek, ez a jó szó rá.

Annyi minden van, most megint eszembe jutott elég sok szituáció. Mindig csak a vezetésre koncentrálok egyébként. Szinte minden alkalommal előfordul olyan, hogy jön szembe valaki és egyszer csak befordul elém a kereszteződésnél index és lassítás nélkül. Már előre számítok ilyenekre, de akkor is hirtelen megijedek belül. Nem taposok a fékre vagy valami, nem pánikolok úgy, hogy másokat zavarjak, csak belül egy szívdobbanás kimarad :D Lehetséges ajtónyitásokra is számítok, zebra környékén extra figyelem, de úgy általában is. Sokszor csak úgy gondolnak egyet emberek átszaladnak előttem, mert úgy érzi még átér, persze nem zebrán. Volt olyan, hogy majdnem elütöttem egy biciklist, na akkor aztán szidtam mindenkijét, csuklott az egész család. Bicikli sávban egymás mögött mentek ketten, mindenféle probléma nélkül. Erre mire szinte melléjük értem, minden jelzés, hátranézés bármi nélkül a hátsó elkezdte előzni az előtte lévőt, de úgy, hogy lazán kikanyarodott a sávom közepébe, nem a szélén véletlenül se. Satuféket kellett nyomnom. Nagy szerencse, hogy a mögöttem lévő nem jött belém és nagy szerencse, hogy nem ütöttem el.

2014. okt. 27. 10:39
 7/8 A kérdező kommentje:

Ja igen, olyat szoktam csinálni, ha valaki nagyon a seggemben van kicsit rálépek a fékre. Csak annyira, hogy felvillanjon a lámpa kétszer, háromszor, hogy vegye észre magát. Olyankor le is maradnak. Az előttem lévőt sem szoktam túrni. Próbálok mindenkire figyelni, de nem olyan jó ám ennyire feszültségben vezetni. Mióta vezetek, azóta figyelek másokat ha én csak utas vagyok. Olyan lazák és mégis bármi van azonnal reagálnak és jól. Nagyon irigylem őket. Persze ők már több mint 10 éves rutinnal rendelkeznek, messze van még az nekem.

Gondolkoztam már, hogy veszek pár órát oktatónál, csak valahogy nehéz rászánni magam. Olyan kényelmetlen azt mondani, hogy van jogsim, de ugyan mégis tanítson már. Azt érzem, hogy nekem ezt már tudni kellene.

2014. okt. 27. 10:48
 8/8 anonim ***** válasza:
Gyakorolni kell. Tudom hogy drága a benzin ,de menj el gyakran cél nélkül ,csak úgy autókázni. Próbálgasd a gépet, mikor mit reagál ,melyik fokozatban mit csinál ha lepadlózod, mekkora a fékútja stb. Keress kihalt emelkedőket gyakorolj ott is elindulni fel és lemenni. 10 év rutinhoz nem elég 10 éves jogsi, ahhoz vezetni is kell sokat sokat.
2014. okt. 29. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!